Witam wszystkich, jako początkujący (od roku
) użytkownik Subiekta!
Mam problem z częściową realizacją zamówienia fakturą VAT. Szukałem na forum i nic nie znalazłem, albo nie wiem czego szukać
Problem polega na tym, że chciałbym wystawiać "faktury częściowe" a program mi na to nie pozwala. Podam przykład. W kontrakcie np. na milion zł mam cos takiego:
fakturowanie:
15% zaliczka
20% po etapie I
20% po etapie II
50% - zaliczka po zakończeniu robót
10% po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie
I teraz chciałbym to robić na podstawie zamówienia od klienta. Czyli dodaję zamówienie na milion zł i wystawiam fakturę zaliczkową a potem do tego samego zamówienia wystawiam "faktury częściowe" po zakończeniu kolejnych etapów j/w. Niestety program po wystawieniu faktury zaliczkowej pozwala już tylko na wystawienie faktury końcowej, albo ja czegoś nie rozumiem :/
Do tej pory ratuje się tak, że dodaje podzlecenia, czyli np. zlecenie nr 1/2018 na 500tys, zlecenie nr 1/A/2018 na 200tys, 1/B/2018 na 200tys. i 1/C/2018 na 100tys. I tak do zlecenia nr 1/2018 wystawiam fakturę zaliczkową na 150tys i rozliczam ją fakturą końcową na 50% (500tys - 150tys), choć de facto nie jest to faktura końcowa, bo jeszcze zostaje 100tys z tego zlecenia.
Drugą opcją jest (kiedy nie mam zaliczki) dodanie np. 4 pozycji (etapów) w zamówieniu od klienta i wystawianie faktur na kolejne etapy i robienie zamówień różnicowych z przełamaniem literkami A, B, C itd. Czyli i tak wracam do tego samego czyli podzleceń, więc lepiej już na początku robić podzlecenia do jednego zamówienia i z nich fakturować. Jednak nie zawsze mam w umowie określone fakturowanie i np. wychodzi taka sytuacja, że na budowie strony się dogadają i robią protokół częściowy na 20% wartości zamówienia i ja dostaję polecenie, żeby to zafakturować. A mam dodane już zlecenie na całość i teraz muszę je rozbijać.
Ma ktoś inny, lepszy pomysł, żeby to rozwiązać? Może jest do kupienia jakieś rozszerzenie, które rozwiązuje ten problem? I już podarujmy sobie zaliczki, bo to jednorazowa sytuacja i musze sobie dziś z tym poradzić, ale na przyszłość chciałbym móc wystawiać faktury częściowe i najlepiej, żeby na zamówieniu od klienta było widać, że zafakturowano np. 300tys, pozostaje do zafakturowania 700tys. Po wystawieniu kolejnej faktury – zafakturowano 600tys. pozostaje 400tys itd.