Witajcie,
planuję oddać do utylizacji część towarów z firmy, według artykuły który czytałem, jeśli towary są przeterminowane można je policzyć jako koszt uzyskania przychodu.
"Zepsucie nie może być skutkiem zaniedbań podatnika
Straty w towarach handlowych wolno zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów tylko wtedy, gdy ich wystąpienie nie było wynikiem zaniedbań ze strony podatnika lub braku zachowania przez niego należytej staranności w celu uniknięcia zepsucia tych towarów. Powszechnie przyjmuje się, że za należytą staranność uznaje się wszelkie racjonalne działania podejmowane przez przedsiębiorcę w celu zminimalizowania ryzyka prowadzonej działalności."
Natomiast wartość towarów zniszczonych bądź utraconych w sposób niezawiniony ze strony podatnika ująć można w kosztach podatkowych. Oznacza to, iż przy zachowaniu wymaganej w danych stosunkach dbałości i staranności przedsiębiorca nie spowodował straty wartości towarów, pozostanie ona w kosztach firmowych. Do tej możliwości niezbędne jest jednak właściwe udokumentowanie zniszczenia lub straty.
Moje pytanie jest następujące, aby księgowa mogła zaliczyć te zniszczone towary w koszty muszę zrobić WYDANIE ZEWNĘTRZNE i przykładowo do firmy utylizacyjnej, czy może RW Rozchód Wewnętrzny ?
Z góry dziękuję za odpowiedź.