Autor Wątek: Utrata danych z 3 miesięcy  (Przeczytany 4169 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KAROLA17

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT
Utrata danych z 3 miesięcy
« dnia: Kwiecień 06, 2017, 14:12:20 »
Witam
Mam następujący problem ,mianowicie odświeżyłam komputer i usunęły mi się dane z trzech ostatnich miesięcy . Nie mam żadnych paragonów ani wprowadzonych faktur . Towar jest na sklepie ,cześć została sprzedana co zrobić aby w systemie zrobić porządek . Aby była taka sama ilość towaru na sklepie i w systemie . Mam raporty z drukarki fiskalnej za trzy miesiące ale w systemie mam dziurę na trzy miesiące .
Pomocy :((

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4913
  • Reputacja +173/-11
Odp: Utrata danych z 3 miesięcy
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 06, 2017, 14:14:06 »
Możesz najpierw wyjaśnić co to znaczy "odświeżyłam komputer"?
Bo mnie to się kojarzy raczej z pracami porządkowymi niż z informatyką, a myślę że to kluczowe dla całej sprawy.
Niestety nie wiedząc o czym mowa trudno coś doradzić
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline KAROLA17

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT
Odp: Utrata danych z 3 miesięcy
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 06, 2017, 15:59:19 »
Wyświetlił mi się komunikat Odśwież komputer i zainstalował się nowe oprogramowanie . Archiwizacja danych została przeprowadzona  19,01,2017 r i od tego dnia jest dziura do dziś nie mam żadnych faktur ani paragonów . Mam raporty miesięczne ale magazyn nie gra mi z systemem i nie wiem co mam zrobić

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Utrata danych z 3 miesięcy
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 06, 2017, 16:07:11 »
Wyświetlił mi się komunikat Odśwież komputer i zainstalował się nowe oprogramowanie . Archiwizacja danych została przeprowadzona  19,01,2017 r i od tego dnia jest dziura do dziś nie mam żadnych faktur ani paragonów . Mam raporty miesięczne ale magazyn nie gra mi z systemem i nie wiem co mam zrobić
Gratulacje za całkowity brak myślenia i posiadane odruchy warunkowe. Głównie chodzi i potwierdzenie "odświeżenia" bez zastanowienia i robienia archiwiizacji jak mi się przypomni.
W tej sytuacji pozostaje żmudna praca z  posiadanymi papierkami i ponowne ich wpisanie do programu, oczywiście w odpowiedniej kolejności.
Życzę przyjemngo klepania.

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4913
  • Reputacja +173/-11
Odp: Utrata danych z 3 miesięcy
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 06, 2017, 16:43:20 »
Aldo, a wiesz może jaki naprawdę komunikat kryje się za hasłem "Odśwież komputer"?
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline KAROLA17

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT
Odp: Utrata danych z 3 miesięcy
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 06, 2017, 16:49:05 »
No dobrze jak jesteś taki mądry to mi powiedz jak ty sobie to wyobrażasz wprowadzę towar , a jak go wyprowadzę skoro już raz go sprzedałam . Dwa razy nie będę go wyprowadzać . Chce aby system współgrał z magazynem .

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17189
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Utrata danych z 3 miesięcy
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 06, 2017, 16:51:53 »
No dobrze jak jesteś taki mądry to mi powiedz jak ty sobie to wyobrażasz wprowadzę towar , a jak go wyprowadzę skoro już raz go sprzedałam . Dwa razy nie będę go wyprowadzać . Chce aby system współgrał z magazynem .

To akurat jest proste, oczywiste i cholernie pracochłonne - należy wykonać prawdziwą inwentaryzację.
Daniel, Białystok.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Utrata danych z 3 miesięcy
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 06, 2017, 16:59:04 »
Aldo, a wiesz może jaki naprawdę komunikat kryje się za hasłem "Odśwież komputer"?
Niestety wiem. Przeżyłem to i kosztowało to sporo pracy po. Ale ja byłem zabezpieczony i nic nie straciłem. Tyle, że musiałem instalować wszystko od nowa. Pierwsza próba przywrócenia obrazu dysku z kopi powiodła się, ale  i tak wyskoczył ten komunikat. Jak nie uzywam mocnych słów, tak wtedy mnie poniosło. Dobrze, ze byłem sam i nikt nie słyszał.  ;)

Offline KAROLA17

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT
Odp: Utrata danych z 3 miesięcy
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 07, 2017, 08:12:28 »
No dobrze wprowadzę wszystko od nowa ok. Ale co dalej stan magazynowy nie bedzie mi sie zgadzał z programem . Mogę poświecić sporo czasu ale chce aby wszystko było tak jak na początku . Mam na sklepie 100 zaślepek na sklepie i chce mieć te 100 zaślepek w systemie jak wprowadzę fakturę to będę miała ich 1000 . Jak to pogodzić .

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4913
  • Reputacja +173/-11
Utrata danych z 3 miesięcy
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 07, 2017, 08:22:39 »
No przecież dkozlowski wyraźnie ci napisał - zrób inwentaryzację.
Czego nie rozumiesz?
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Utrata danych z 3 miesięcy
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 07, 2017, 16:22:19 »
No przecież dkozlowski wyraźnie ci napisał - zrób inwentaryzację.
Czego nie rozumiesz?
A to dla Ciebie wprowadz od nowa dokumenty dotyczy tylko fakltur zakupu? Sprzedaż nie jsst ważna? Jak straciłąś dane z 3 miesiecy, to straciłaś wszystkie, a nie tylko zakup.
Porada dodatkowa - nie fiskalizuj wystawionych od nowa starych zafiskalizowanych dokumentów sprzedaży. Można im nadać znacznik zafiskalizowane w górnym menu Operacje.

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4913
  • Reputacja +173/-11
Odp: Utrata danych z 3 miesięcy
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 07, 2017, 16:51:39 »
OK, zbyt skrótowo napisałem. Mea culpa.
Powinno być:

Masz do wybory dwie drogi
- wprowadź wszystkie brakujące dokumenty (zakupu i sprzedaży) ręcznie, jak napisał Aldo
- albo zrób inwentaryzację, jak napisał dkozlowski

Czego nie rozumiesz?

Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Utrata danych z 3 miesięcy
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 07, 2017, 17:45:28 »
OK, zbyt skrótowo napisałem. Mea culpa.
Powinno być:

Masz do wybory dwie drogi
- wprowadź wszystkie brakujące dokumenty (zakupu i sprzedaży) ręcznie, jak napisał Aldo
- albo zrób inwentaryzację, jak napisał dkozlowski

Czego nie rozumiesz?

Druga jest zdecydowanie szybsza. Ma tylko kilka wad - rezygnujemy z historii zarówno samego towaru jak i wpływów i wypływów czyli kontaktów z kontrahentami, mamy większy problem z ustaleniem podstawowych cen zakupu (ceny towarów z róznych partii mogą się róznić).

Offline haraburda

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Reputacja +1/-0
  • Wersja programu: 1.47
Odp: Utrata danych z 3 miesięcy
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 11, 2017, 15:45:43 »
Witam
Mam następujący problem ,mianowicie odświeżyłam komputer i usunęły mi się dane z trzech ostatnich miesięcy . Nie mam żadnych paragonów ani wprowadzonych faktur . Towar jest na sklepie ,cześć została sprzedana co zrobić aby w systemie zrobić porządek . Aby była taka sama ilość towaru na sklepie i w systemie . Mam raporty z drukarki fiskalnej za trzy miesiące ale w systemie mam dziurę na trzy miesiące .
Pomocy :((

Miałem identyczny problem co Ty. Moje dane też raz uciekły w eter. Wiadomo, czasu nie cofniesz, ale można wyciągnąć z tego wnioski. Ja swojego Subiekta przeniosłem do chmury. Od tamtej pory firma u której jest mój Subiekt postawiony robi mi codzienny backup danych i powiem Ci, że już skorzystałem z tej opcji kilka razy. Spię spokojnie i niczym się nie martwię, Tobie też to radzę przemyśleć.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Utrata danych z 3 miesięcy
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 11, 2017, 16:09:06 »
Wystarczy robić codzienną archiwizację na zewnętrzny nośnik. A jak mało, to nawet kilka razy dziennie. Można to ustawić w automacie i samo się robi w tle.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Utrata danych z 3 miesięcy
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 11, 2017, 16:09:06 »