Autor Wątek: Użytkownik blokujacy bazę danych.  (Przeczytany 1720 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline soft

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.47
Użytkownik blokujacy bazę danych.
« dnia: Grudzień 31, 2017, 00:23:46 »
Witam, dzisiaj miałem problem z przeprowadzeniem na bazie danych takich czynności jak: kontrola danych, reindeksacja, odbudowa instynktu, kompaktowanie.
Przyczyna - baza nie była w trybie jednego użytkownika (jakiś wiszący użytkownik blokował bazę - chociaż nikt nie był do niej podłączony).
Jak radzicie sobie z takim problemem? (ja po prostu przeładowałem bazę przez zrzut do i z archiwum i pomogło).
Nie znalazłem w oprogramowaniu dystrybuowanym z Subiektem funkcji podglądu i rozblokowania zawieszonych rekordów.

Offline birds22

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9234
  • Reputacja +1306/-21
  • Wersja programu: Najnowsza
Odp: Użytkownik blokujacy bazę danych.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 31, 2017, 01:03:22 »
Lepiej byłoby jakiś podał komunikat z programu a nie opowiadał jakieś dziwne historie.
W programie serwisowym sprawdziłeś kto jest podłączony?
Sławek, Zduńska Wola

Offline soft

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.47
Odp: Użytkownik blokujacy bazę danych.
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 31, 2017, 01:26:15 »
W nowym roku uruchomię program z tą bazą w której "ktoś wisi" i przepiszę dokładnie komunikaty. Ogólnie komunikaty mówiły o braku możliwości np. kompaktowania z powodu pracy innego użytkownika.

Jeżeli chodzi o sprawdzenie w programie serwisowym to nie znalazłem tej funkcji. Jeżeli możesz powiedzieć gdzie można to sprawdzić, byłbym wdzięczny.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17230
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Użytkownik blokujacy bazę danych.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 31, 2017, 09:57:49 »
Jeżeli chodzi o sprawdzenie w programie serwisowym to nie znalazłem tej funkcji.

Raczej w ogóle nie szukałeś, przecież Program serwisowy posiada jedynie kilka funkcji, przejrzenie menu i znalezienie wspomnianej funkcji zajęłoby mniej niż minutę...

Jeżeli możesz powiedzieć gdzie można to sprawdzić, byłbym wdzięczny.

Główne menu->Podmiot->Przygotowanie do konwersji.
Daniel, Białystok.

Offline soft

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.47
Odp: Użytkownik blokujacy bazę danych.
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 01, 2018, 23:20:00 »
Dziękuję za wskazanie. Szukałem, ale do głowy mi nie przyszło że pod przygotowaniem do konwersji to będzie. :-) Nawet myślałem że usunięto to z programu serwisowego - bo kilka lat temu, pamiętam że używałem tej funkcji.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17230
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Użytkownik blokujacy bazę danych.
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 01, 2018, 23:38:09 »
A jaką operację się najczęściej wykonuje do czego jest potrzebny wyłączony dostęp do bazy danych ? ;)
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Użytkownik blokujacy bazę danych.
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 01, 2018, 23:38:09 »