Autor Wątek: Wgląd do danych klienta w zrealizowanym zamówieniu  (Przeczytany 3124 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline andrzej13

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Reputacja +0/-0
Wgląd do danych klienta w zrealizowanym zamówieniu
« dnia: Marzec 27, 2019, 09:36:39 »
Cześć,

Zbieram się do zapytania o to już ze dwa miesiące, w końcu się udało :)
Wydaje mi się, że na przełomie roku weszła zmiana w subiekcie które uniemożliwia podgląd danych klienta w zrealizowanym już zamówieniu, po prostu to pole Klient jest wyszarzone i ani F3 ani F4 nie działa. Czy da się to jakoś odblokować ?

Jest to bardzo potrzebne w różnych celach a teraz muszę wydrukować taki dokument zamówienia by podejrzeć nr tel lub e-mail klienta.

Z góry dziękuje za pomoc.

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4878
  • Reputacja +172/-11
Odp: Wgląd do danych klienta w zrealizowanym zamówieniu
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 27, 2019, 10:00:19 »
Z odblokowaniem to nie bardzo.
Na szybko możesz skorzystać z naklejek (patrz załącznik).
Wiem że trochę naokoło, ale na pewno szybciej i wygodniej niż drukowanie
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline andrzej13

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Reputacja +0/-0
Odp: Wgląd do danych klienta w zrealizowanym zamówieniu
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 27, 2019, 10:04:16 »
To nie przejdzie :/
Potrzebuje prostego dostępu do adresu e-mail z możliwością skopiowania go.

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4878
  • Reputacja +172/-11
Odp: Wgląd do danych klienta w zrealizowanym zamówieniu
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 27, 2019, 10:08:08 »
I mówisz że skopiowanie z kartki zalicza?  ;)
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline andrzej13

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Reputacja +0/-0
Odp: Wgląd do danych klienta w zrealizowanym zamówieniu
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 27, 2019, 10:14:16 »
:) Nie, w celu w którym jest mi to potrzebne nie zadziała ani jedno ani drugie rozwiązanie.

A może da się edytować podgląd zamówienia ? Bo można włączyć podgląd zrealizowanego zamówienia ale tam nie ma ani nr tel ani adresu @.

Offline yemet

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 1257
  • Reputacja +46/-1
  • Wersja programu: Navireo
Odp: Wgląd do danych klienta w zrealizowanym zamówieniu
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 27, 2019, 10:17:12 »
W Navireo takie problemy można łatwo obejść ;)

Może zestawienie SQL z zamówieniami, na którym byłby widoczny email by coś pomogło?

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4878
  • Reputacja +172/-11
Odp: Wgląd do danych klienta w zrealizowanym zamówieniu
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 27, 2019, 10:23:49 »
A może da się edytować podgląd zamówienia ? Bo można włączyć podgląd zrealizowanego zamówienia ale tam nie ma ani nr tel ani adresu @.
No, teraz to już pojechałeś leniem na maksa  :(
Zajrzyj do helpa w końcu.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline andrzej13

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Reputacja +0/-0
Odp: Wgląd do danych klienta w zrealizowanym zamówieniu
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 27, 2019, 10:28:26 »
A może da się edytować podgląd zamówienia ? Bo można włączyć podgląd zrealizowanego zamówienia ale tam nie ma ani nr tel ani adresu @.
No, teraz to już pojechałeś leniem na maksa  :(
Zajrzyj do helpa w końcu.

Znalazłem w tym temacie tyle, że można to zrobić ingerując w bazy danych. Sugerujesz, że jest rozwiązanie z poziomu programu ?

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4878
  • Reputacja +172/-11
Odp: Wgląd do danych klienta w zrealizowanym zamówieniu
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 27, 2019, 10:38:00 »
Nie wiem gdzie szukałeś, ale wydruki mają niewielki związek z grzebaniem w bazie, a w tak podstawowym zakresie absolutnie żaden.
Niczego nie sugeruję. Ja to wiem.

Help -> wzorce wydruków (wystarczy do miejsca gdzie pisza o Crystal Reports, bo to Ci niepotrzebne), a potem kliknij na "wzorzec wydruku"
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17068
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Wgląd do danych klienta w zrealizowanym zamówieniu
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 27, 2019, 19:11:42 »
Wydaje mi się, że na przełomie roku weszła zmiana w subiekcie które uniemożliwia podgląd danych klienta w zrealizowanym już zamówieniu, po prostu to pole Klient jest wyszarzone i ani F3 ani F4 nie działa. Czy da się to jakoś odblokować ?

Zgadza się, była zmian w tym obszarze, była to furtka do zmiany danych kontrahenta na zablokowanym dokumencie, ale wybrano zbyt restrykcyjne rozwiązanie, ma zostać dodana możliwość podglądu danych kontrahenta, ale nie wiadomo kiedy dokładnie.

Zbieram się do zapytania o to już ze dwa miesiące, w końcu się udało :)
...
Jest to bardzo potrzebne w różnych celach a teraz muszę wydrukować taki dokument zamówienia by podejrzeć nr tel lub e-mail klienta.

"Trochę" sam sobie zaprzeczasz ;) Najlepszym rozwiązaniem wydaje się modyfikacja podglądu F9.

W Navireo takie problemy można łatwo obejść ;)

Łatwiej niż w GT, jak ?

Help -> wzorce wydruków (wystarczy do miejsca gdzie pisza o Crystal Reports, bo to Ci niepotrzebne), a potem kliknij na "wzorzec wydruku"

Z podglądu wydruku nie da się kopiować tekstu :(
Daniel, Białystok.

Offline yemet

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 1257
  • Reputacja +46/-1
  • Wersja programu: Navireo
Odp: Wgląd do danych klienta w zrealizowanym zamówieniu
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 27, 2019, 20:20:00 »
W Navireo takie problemy można łatwo obejść ;)

Łatwiej niż w GT, jak ?

Modyfikacja gridu zamówień, żeby pokazywał maila klienta i/lub rozszerzenie pt. "skopiuj adres e-mail klienta". Nie po to się kupuje Navireo, żeby jechać na standardzie.

Z podglądu wydruku nie da się kopiować tekstu  :(

Da się ale w ograniczonym zakresie i z całą masą innych "ale". Trzeba wiedzieć, gdzie i jak kliknąć i nie zawsze i nie ze wszystkim się to udaje. Na podmiocie demo Subiekta, na powielonym domyślnym wzorcu ZK z dodanym jedynie e-mailem nabywcy jestem w stanie w sposób powtarzalny zaznaczyć i skopiować z jednego z przykładowych dokumentów adres email ale z jednym z tych "ale": e-mail zaznacza się i kopiuje razem z tekstem "E-mail: ", który pojawia się na wydruku, np. "E-mail: info@beauty.insert.pl".

Miałem kiedyś taki problem jeszcze na Subiekcie, gdzie potrzebowałem od czasu do czasu skopiować kod kreskowy z dokumentu. Kombinowałem klikając po podglądzie wydruku i znalazłem patent. W Navireo robię to dodatkowym poleceniem z rozszerzenia.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17068
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Wgląd do danych klienta w zrealizowanym zamówieniu
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 27, 2019, 20:38:18 »
W Navireo takie problemy można łatwo obejść ;)

Łatwiej niż w GT, jak ?

Modyfikacja gridu zamówień, żeby pokazywał maila klienta i/lub rozszerzenie pt. "skopiuj adres e-mail klienta". Nie po to się kupuje Navireo, żeby jechać na standardzie.

Cały czas są to metody niedostępne dla użytkownika, jak ktoś zna SQL'a to też może sobie te informacje wyciągnąć na liście dokumentów w GT.

Z podglądu wydruku nie da się kopiować tekstu  :(

Da się ale w ograniczonym zakresie i z całą masą innych "ale". Trzeba wiedzieć, gdzie i jak kliknąć i nie zawsze i nie ze wszystkim się to udaje. Na podmiocie demo Subiekta, na powielonym domyślnym wzorcu ZK z dodanym jedynie e-mailem nabywcy jestem w stanie w sposób powtarzalny zaznaczyć i skopiować z jednego z przykładowych dokumentów adres email ale z jednym z tych "ale": e-mail zaznacza się i kopiuje razem z tekstem "E-mail: ", który pojawia się na wydruku, np. "E-mail: info@beauty.insert.pl".

No dobrze, nie da się skopiować zaznaczonego/wybranego tekstu tylko całe i to niektóre pola - czy uważasz to za rozwiązanie opisywanego problemu ?
Daniel, Białystok.

Offline yemet

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 1257
  • Reputacja +46/-1
  • Wersja programu: Navireo
Odp: Wgląd do danych klienta w zrealizowanym zamówieniu
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 27, 2019, 20:47:58 »
Cały czas są to metody niedostępne dla użytkownika, jak ktoś zna SQL'a to też może sobie te informacje wyciągnąć na liście dokumentów w GT.

Masz na myśli upychanie e-maila do jakiegoś pola update'm? Czy coś innego o czym nie wiem?


Z podglądu wydruku nie da się kopiować tekstu  :(

Da się ale w ograniczonym zakresie i z całą masą innych "ale". Trzeba wiedzieć, gdzie i jak kliknąć i nie zawsze i nie ze wszystkim się to udaje. Na podmiocie demo Subiekta, na powielonym domyślnym wzorcu ZK z dodanym jedynie e-mailem nabywcy jestem w stanie w sposób powtarzalny zaznaczyć i skopiować z jednego z przykładowych dokumentów adres email ale z jednym z tych "ale": e-mail zaznacza się i kopiuje razem z tekstem "E-mail: ", który pojawia się na wydruku, np. "E-mail: info@beauty.insert.pl".

No dobrze, nie da się skopiować zaznaczonego/wybranego tekstu tylko całe i to niektóre pola - czy uważasz to za rozwiązanie opisywanego problemu ?

Broń Panie Boże, oczywiście że nie :) Ale być może jest to jakaś prowizoryczna opcja do wykorzystania dopóki permanentne i bardziej praktyczne rozwiązanie się nie pojawi.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17068
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Wgląd do danych klienta w zrealizowanym zamówieniu
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 27, 2019, 21:06:29 »
Cały czas są to metody niedostępne dla użytkownika, jak ktoś zna SQL'a to też może sobie te informacje wyciągnąć na liście dokumentów w GT.

Masz na myśli upychanie e-maila do jakiegoś pola update'm? Czy coś innego o czym nie wiem?

Tak, a pól mamy wiele, od podtytułu po rozszerzone pola własne.
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2019, 08:55:29 wysłana przez dkozlowski »
Daniel, Białystok.

Offline andrzej13

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Reputacja +0/-0
Odp: Wgląd do danych klienta w zrealizowanym zamówieniu
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 28, 2019, 08:51:29 »

"Trochę" sam sobie zaprzeczasz ;) Najlepszym rozwiązaniem wydaje się modyfikacja podglądu F9.


No dokładnie o tym myślałem bo tam da się kopiować ale tam nie mam nr tel oraz adresu e-mail a nie wiem jak to zrobić bym to miał  ;D Pomożecie ?



Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Wgląd do danych klienta w zrealizowanym zamówieniu
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 28, 2019, 08:51:29 »