Forum Użytkownikow Subiekt GT

InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: Izapob w Grudzień 17, 2017, 20:53:10

Tytuł: Wprowadzanie i zdejmowanie ze stanu usług
Wiadomość wysłana przez: Izapob w Grudzień 17, 2017, 20:53:10
Proszę o informację jak postępować w sytuacji gdy na f-rze zakupu istnieje jakakolwiek usluga?wprowadzamy ją na stan i jak ją zdejmujemy ze stanu prawidłowo?
Dziękuję
jeszcze jedno proszę o informację, jak prawidłowo zaznaczyć opcję płatność przelewem, która jest wyłączona(naczytałam się na ten temat i nie wiem, czy ją włączać, czy też nie) bo nie rozumiem. Dotychczas pracowałam gdzie byla tylko płatność gotówkowa.
Proszę o informację i przepraszam za głupie pytania
Tytuł: Odp: Wprowadzanie i zdejmowanie ze stanu usług
Wiadomość wysłana przez: birds22 w Grudzień 17, 2017, 21:15:01
1. Usługi nie mają stanu magazynowego, wiec nie można ich wprowadzić na stan a w związku z tym nie można ich ściągnąć ze stanu.

2. Co to jest wg Ciebie "płatność przelewem"?

Jeżeli jest to sytuacja, kiedy płatność wpłynęła przed wystawieniem faktury, ale nie został wpisany dokument bank przyjmie, to służy do tego wspomniana forma "Zapłacono przelewem" (zwróć uwagę na formę dokonaną) i trzeba ją włączyć w parametrach Subiekta.

Jeżeli chodzi Ci raczej o płatność odroczoną to służy do tego "Kredyt kupiecki" i nie trzeba nic włączać.
Tytuł: Odp: Wprowadzanie i zdejmowanie ze stanu usług
Wiadomość wysłana przez: Izapob w Grudzień 18, 2017, 11:17:17
1. Odnośnie usług ok nie wprowadzamy ich na stan - dziękuję.
2. Jeżeli chodzi o faktury i płatność przelewem - to chodziło mi o to, że wprowadzane są tutaj faktury sprzedaży (w tym zaliczkowe) w momencie gdy dostajemy przelew to wprowadzamy fakturę i co wtedy zaznaczamy? skoro płatność była dokonana przelewem - jak to powinno być sporządzone prawidłowo?
3 rozumiem już, że gdy otrzymujemy fakturę zakupu i jest z odroczonym terminem płatności to zaznaczamy w programie kredyt kupiecki.
dziękuję za odpowiedzi
Tytuł: Odp: Wprowadzanie i zdejmowanie ze stanu usług
Wiadomość wysłana przez: Izapob w Grudzień 18, 2017, 19:28:12
Proszę o potwierdzenie, czy dobrze zrozumiałam termin ,,płatnośc przelewem"używam w momencie gdy wystawiam jakąkolwiek f-rę sprzedaży - gdy płatnośc została już dokonana przelewem (jest na to potwierdzenie)?- wtedy też w programie automatycznie zapisuje się f-ra sprzedaży w operacjach bankowych, czy jeszcze gdzieś musi być utworzony jakis dokument bo w opcji f-ry sprzedazy płatnosc gotówka w dokumentach kasowych przy f-rze sprzedaży pojawia się numer KP, czy dobrze to wykonuję?
Dzękuję za informacje
Tytuł: Wprowadzanie i zdejmowanie ze stanu usług
Wiadomość wysłana przez: candy w Grudzień 18, 2017, 21:10:19
Nie ma w Subiekcie GT czegoś takiego jak "płatność przelewem".
Albo "Zapłacono przelewem" albo "Kredyt kupiecki".
Przy pierwszym robi się automatycznie wpłata bankowa.
Tytuł: Odp: Wprowadzanie i zdejmowanie ze stanu usług
Wiadomość wysłana przez: Izapob w Grudzień 19, 2017, 20:16:31
tak źle się wyraziłam jest zapłacono przelewem - dziękuję.
Proszę o kolejną informację
1) czy w momencie gdy jest wybierana opcja,,kredyt kupiecki" trzeba potem w wykazie faktur klikać rozlicz?( ja tak robię w wersji demonstracyjnej - pytam bo dopiero się tego uczę i dopiero wtedy ukazuje się ta faktura jako już rozliczona w operacjach bankowych (w opcji zapłacono przelewem ukazuje się automatycznie)
2) odnośnie inwentaryzacji pierw robimy cząstkową, zapisujemy ją a potem zbiorczą?
dziękuję
Tytuł: Odp: Wprowadzanie i zdejmowanie ze stanu usług
Wiadomość wysłana przez: Biniew w Grudzień 19, 2017, 21:44:10
w wersji pewlnej po wykupieniu licencji i wdrozenia przyjezdza serwisant i rozlicza w ten sam sposob:-)