Witam, moim zdaniem potrzebujesz zestawić połączenie z serwerem którego rolę może spełnić jakikolwiek (w miarę wydajny) komputer podłączony do internetu. Musisz z takim serwerem zestawić połączenie, musi ono być zestawione w taki sposób żeby cały czas było widoczne w internecie i adres takiego serwera nie może się zmieniać (Stałe IP od dostawcy internetu). Wtedy jedynie twoje stacje klienta (laptopy pracowników) w różnych miejscach w Polsce muszą się łączyć z bazą danych programu Subiekt i na niej pracować. A archiwizację wykonujesz bezpośrednio na serwerze i zapisujesz ją na dysku serwera, lub korzystasz z e-archiwizacji.
Podsumowując:
1. Stawiasz serwer z bazą danych Subiekta, nadajesz mu stały adres widoczny w internecie. <- Najważniejszy problem do rozwiązania
2. Konfigurujesz dostęp klient -> serwer.
3. Pracujecie każdy sobie, ale korzystacie na bieżąco ze stanów magazynowych na serwerze.
4. Archiwizacje robicie na serwerze i na nim zapisujecie pliki, lub serwer wysyła je do chmury (e-archiwizacja).
Gdy już wszystko działa, w razie potrzeby dokupujesz licencje pracownikom i podłączasz do istniejącej struktury.
Ale, jeżeli nie wiesz jak przejść punkt 1 to i ja poradzę ci udać się do kogoś kto wie co ma z tym wszystkim zrobić. Bo to sieci, routery, porty, firewalle, adresy, przekierowywania itp. Sam zrobisz, ale musisz pojąć o co w tym chodzi, zanim zaczniesz się w tym poruszać.
Koszt sprzętu niewielki jeżeli mała skala i małe obciążenie ruchu sieciowego. Ale informatyk policzy za takie zestawienie. Jak najbardziej opłacalne będzie zrobienie takiego połączenia ze względu na przyszłość Twojej firmy. Tak pracują duże firmy bo inaczej zgubiłyby się w tym po 24 godzinach pracy, ale bez tego mała nie stanie się większa, a nawet międzynarodowa/globalna. Auchan Francja musi wiedzieć co Auchan Polska oddział Warszawa ma na magazynie.