Mało konkretny coś jestem.
Było tak:
Symbol towaru = skrót nazwy telefonu i skrót nazwy akcesorium przykładowo: IP 5 GL
Nazwa = model akcesorium pełna nazwa przykład: glass , przez to nazwy się powtarzały ale łatwo było tworzyć kartoteki
Do towaru był przypisany podstawowy kod kreskowy plus ewentualne kody dodatkowe po to aby towary z różnych hurtowni się nie dublowaly
Za pomocą słowników grup (oznaczały model akcesoria) i modeli (oznaczały markę telefonu np Apple) można było łatwo odnaleźć towar na magazynie.
Teraz jest tak:
Symbol = właściwie go nie potrzebuję, kody są zapisane w każdej kartotece więc zczytanie kodu do paragonu i tak wywołuje odpowiednia pozycje, no ale symbole być muszą i muszą być różne, pomyślałem że podstawowe kody kreskowe są do tego idealne. Zwykła numeracja też jest ok ale też nie potrafię tego masowo zmienić.
Nazwa = pełna nazwa marki telefonu plus nazwa modelu plus nazwa etui przykład: Apple Iphone 4 Glass, dzięki temu pracownik będzie mógł korzystać nie tylko z czytnika aby dodać pozycje do paragonu ale będzie mógł wpisać pozycje "z ręki" i też wskoczy. Dzięki takiemu rozwiązaniu to nawet jeśli nie będzie kodu i pracownik go zapomni nadać to ma jeszcze możliwość wpisania tego ręcznie a pełne nazwy każdy zna i nie musi myśleć jakich skrótów użyłem
Słownik grup to słownik modeli akcesoriów dzięki czemu będzie można sprawdzić stany np szkła hartowanego bez konieczności przedzierania się przez resztę kartotek
Słownik modeli to słownik modeli telefonów co usprawni składanie zamówień, bo będzie można zobaczyć co na dany model jest a czego brakuje.
Słownik cech wykorzystam aby oddzielić akcesoria oryginalne od zamienników.
Zostaje mi tylko zmienić nazwy tych symboli, przy wpisywaniu towaru ręcznie wyskakujace skróty które wcześniej nadałem są odrobinę mylące. I własnie w tej kwestii pomocy potrzebuję.