Nie twierdzę, że zabraniają, źle zrozumiałeś :-). Chodzi o to, że na obecną chwilę tworzę komplet z materiałów, ustawiam 8% stawki VAT a potem podczas wystawiania faktury sprzedaży i tak z 'z palca' dopisuję kwotę za samą usługę, tak żeby wartość kompletu na fakturze były taka jak powinna. Kwestia, która mnie interesuje to to, czy robię to dobrze.
Ogólnie rzecz biorąc moje wątpliwości o VAT na komplecie zostały już rozwiane. Interesuje mnie jeszcze kwestia utrzymania cen sprzedaży brutto materiałów przy konwersji na 8% VAT, bo nie chciałbym dokładać do interesu. Nie wiem czy jest jakaś funkcja w programie czy musiałbym po prostu dostosować ceny kartotekowe 'z palca', żeby nie tracić na różnicy między należnym a naliczonym podatku VAT (łopatologicznie: kupuję x za 100 PLN 23% VAT, sprzedaję z usługą za 100 PLN z 8% VAT (oczywiście stosując komplety)).
Kwestia zwrotu VAT z US nie jest zupełnie brana pod uwagę. Nie jedna firma budowlana wywinęła już orła i pogrzebała się licząc na szybki zwrot nadpłaconego VATu.