Dziękuję wszystkim za propozycje. Poniżej moje nowe przemyślenia

Piszę to wszystko bo może komuś też będzie przydatne.
Więc:
Można to zrobić obejściem.
Tworzysz komplet z jakimiś materiałami i wykonujesz go.
Powstaja dwa dokumenty PW na rochód materiałów i RW na przychód tak zdefiniowago kompletu.
Ponieważ dokumenty PW i RW nie są blokowane, każde następne wydanie towaru dopisujesz bezpośrednio do tego PW lub zdejmujesz zwróconą ilość.
1. jeśli te PW i RW rzeczywiście tak powstają jak piszesz (nie sprawdzałem) to pierwsze co mi się nasuwa to to, że sztuczne PW może wprowadzić na magazyn materiały często w złych (nieaktualnych) cenach zakupu = zamieszanie. Np cena "0 ".
2. MZ bezwzględnie należy wydawać materiały na osobne dokumenty WZ (każde wydanie = osobna WZ) i mieć wszystko w systemie, po to aby widzieć chronologię wydań towaru. Jeśli transakcja jest rozciągnięta w czasie bywa że zapominalskiemu klientowi trzeba udowadniać, że coś w ogóle dostał czy odebrał (czasem wykonawcy np.gubią dokumenty). Ponadto taka forma (na WZ) prowadzenia magazynu jest czytelna dla każdego z handlowców, klienta przecież niekoniecznie musi obsługiwać (i na końcu rozliczać) jedna i ta sama osoba.
Wystawiasz fakturę która automatycznie zdejmnie WZ wydany komplet/usługę. A cenę ustalasz z palca znając wartość PW.
Ustalanie ceny z palca niesie możliwość pomyłki, rozumiem że dokumenty wydające towar z magazynu musiałbym sumować na kartce lub np. w exelu. Tak ("z palca") przeliczam wartość transakcji w tej chwili a wolałbym inną bardziej zautomatyzowaną wersję

Witam
Temat z RW może nie jest zły z tym ,że stracimy kontrolę na kogo towar w końcu wydajemy bo w subiekcie
RW mozemy przepisac tylko na własna firmę a nie kontrahenta
Otóż to.
Ponadto wydając towary na RW:
- nie mamy historii wydań magazynowych w informatorze w zakładce konkretnego kontrahenta
- na RW nie damy rady skonfigurować kolumny rabat (sic!) więc cenę za każdym razem będziemy musieli wpisywać ręcznie. Lipa.
Zbliżam się do finału oto co wymyśliłem ;P to chyba bardziej do fachowców pytanie niż propozycja rozwiązania problemu:
Zakładam że z wszystkich w/w powodów wydaję towary na dokumenty WZ. Czy w programie Sfera da się napisać rozszerzenie które pozwoli:
1. - przetworzyć wystawione na kontrahenta dokumenty wz na fakturę vat 8% czyli wartość netto materiałów zostanie powiększona o taki właśnie vat (zaznaczam ponownie że normalnie te materiały w kartotekach mają vat 23%)
Podpowiedź: wszystkie w/w pozycje z WZ(wydaje mi się) musiałyby pojawić się na fakturze w formie kompletu, czyli program musiałby zsumować pozycje przeliczyć ceny i "zrobić" komplet o odpowiedniej wartości.
Więc finalna faktura miałaby tylko dwie pozycje: usługa + komplet materiałów
2. - po wystawieniu takiej faktury będzie możliwość wprowadzania korekt na część towarów do takiego dokumentu.
3. - tak wystawiony dokument uda się pomyślnie sfiskalizować

Uff.. Chyba to opatentuję....

Zapraszam do dyskusji, a jeśli gdzieś jest błąd to proszę o sprowadzenie na ziemię... Dziękuję.