Autor Wątek: Wywalający się serwis fiskalizacji zdalnej  (Przeczytany 6121 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzelaq

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.28 SP2
Wywalający się serwis fiskalizacji zdalnej
« dnia: Kwiecień 28, 2017, 17:58:22 »
Cześć,

mam problem z nagminnie wywalającą się fiskalizacją zdalną. Na wstępie dodam, że w ramach testów wymieniłem notebooka i drukarkę fiskalną.

Słowo opisu:
centrala (Windows Foundation, oddzielny serwer, stały adres IP) + dwa sklepy ze stałym adresem IP (nazwijmy je W i P)

Kasjerzy zdalnym pulpitem łączą się z serwerem, a wydruk paragonu idzie przez "fiskalizację zdalną" i jest wysyłany na adres ip i otwarty port.

W sklepie P wszystko działa bez problemu (jedna przerwa na 4 miesiące w działaniu). Podobny laptop kupiony w podobnym czasie.

W sklepie W ciągle dzieją się dziwne rzeczy, ale po ponownym uruchomieniu komputera (na ogół) zaczyna działać. Myślałem że może ustawienia portów USB - nie
Sprawdziłem wersję fiskalizacji zdalnej - to nie to
Wywaliłem sterowniki, zainstalowałem nowe - nie to
Wymieniłem notebooka (podobnego do tego jak w sklpie P) - 2 tygodnie spokoju i znowu to samo to
Wymieniłem drukarkę fiskalną - dwa dni spokoju.

Problem na ogół rozwiązuje restart + ew. uruchomienie serwisu fiskalizacji od nowa (instalki) lub odłączenie i podłączenie drukarki i ponownie uruchomienie instalki serwisu fiskalizacji.

Jakieś podpowiedzi?

Offline socha86

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 580
  • Reputacja +14/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT, Rachmistrz GT - najnowsze
Odp: Wywalający się serwis fiskalizacji zdalnej
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 28, 2017, 18:11:29 »
Przejdź na SUZ. Ja używam już prawie miesiąc i nic się nie wiesza :)

Offline Grzelaq

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.28 SP2
Odp: Wywalający się serwis fiskalizacji zdalnej
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 28, 2017, 20:38:17 »
SUZ nie jest tylko dla Nexo?

Offline socha86

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 580
  • Reputacja +14/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT, Rachmistrz GT - najnowsze
Odp: Wywalający się serwis fiskalizacji zdalnej
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 28, 2017, 20:41:36 »
Nie. również do GT. Chyba nawet gdzieś w pomocy jest takie zadnie żeby nie zmylił nas znak Nexo

Offline Grzelaq

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.28 SP2
Odp: Wywalający się serwis fiskalizacji zdalnej
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 29, 2017, 10:43:18 »
Faktycznie, tylko w kasiaru mam błąd, bo jak sądzę wymagana jest wersja 1.40 :> Podejrzewam, że żeby sobie zaktualizować Subiekta legalnie będę musiał abonament wykupić. Mam rację?

Offline socha86

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 580
  • Reputacja +14/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT, Rachmistrz GT - najnowsze
Odp: Wywalający się serwis fiskalizacji zdalnej
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 29, 2017, 10:59:16 »
Jak się nie mylę to i tak w SUZ jest wymagany aktywny abonament.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17230
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Wywalający się serwis fiskalizacji zdalnej
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 29, 2017, 12:10:14 »
Podejrzewam, że żeby sobie zaktualizować Subiekta legalnie będę musiał abonament wykupić. Mam rację?

Nie masz racji, program nigdy nie wymagał aktywnego abonamentu do aktualizacji. Nie mniej SUZ do działania wymaga abonamentu: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/subiekt_gt/ulepszenia/funkcje_zabezpieczone_abonamentem.html.

Co do FZ to nie podałeś podstawowych informacji - wersji sterowników, wersji FS, logów FZ, błędów z dziennika zdarzeń. Problemy potrafią też sprawiać programy antywirusowe.
Daniel, Białystok.

Offline subiekt_user

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 334
  • Reputacja +4/-1
  • Wersja programu: Najnowsza wersja - abonament na ulepszenia wykupiony
Odp: Wywalający się serwis fiskalizacji zdalnej
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 02, 2017, 11:18:37 »
Faktycznie, tylko w kasiaru mam błąd, bo jak sądzę wymagana jest wersja 1.40 :> Podejrzewam, że żeby sobie zaktualizować Subiekta legalnie będę musiał abonament wykupić. Mam rację?

Prowadzić firmę i nie wykupić abonamentu za ok. 200 zł brutto na rok?

Offline infoserwis_jp

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 181
  • Reputacja +11/-0
  • Wersja programu: SubGT, RachGT, RewGT, GratGT, GesGT
Odp: Wywalający się serwis fiskalizacji zdalnej
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 07, 2017, 21:56:19 »
Cześć,

mam problem z nagminnie wywalającą się fiskalizacją zdalną. Na wstępie dodam, że w ramach testów wymieniłem notebooka i drukarkę fiskalną.

Słowo opisu:
centrala (Windows Foundation, oddzielny serwer, stały adres IP) + dwa sklepy ze stałym adresem IP (nazwijmy je W i P)

Kasjerzy zdalnym pulpitem łączą się z serwerem, a wydruk paragonu idzie przez "fiskalizację zdalną" i jest wysyłany na adres ip i otwarty port.

W sklepie P wszystko działa bez problemu (jedna przerwa na 4 miesiące w działaniu). Podobny laptop kupiony w podobnym czasie.

W sklepie W ciągle dzieją się dziwne rzeczy, ale po ponownym uruchomieniu komputera (na ogół) zaczyna działać. Myślałem że może ustawienia portów USB - nie
Sprawdziłem wersję fiskalizacji zdalnej - to nie to
Wywaliłem sterowniki, zainstalowałem nowe - nie to
Wymieniłem notebooka (podobnego do tego jak w sklpie P) - 2 tygodnie spokoju i znowu to samo to
Wymieniłem drukarkę fiskalną - dwa dni spokoju.

Problem na ogół rozwiązuje restart + ew. uruchomienie serwisu fiskalizacji od nowa (instalki) lub odłączenie i podłączenie drukarki i ponownie uruchomienie instalki serwisu fiskalizacji.

Jakieś podpowiedzi?

wystarczy uruchomić usługę fiskalizacji zdalnej w usługach lub ponownie ją wykryć poprzez konfigurator i będzie działać
przeważnie się zatrzymuje i reszta staje
nie trzeba instalować na nowo czy zmieniać drukarki
kasami fiskalnymi zajmuję się od 17 lat , więc pytaj :)

Offline Grzelaq

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.28 SP2
Odp: Wywalający się serwis fiskalizacji zdalnej
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 10, 2017, 22:16:57 »
Faktycznie, tylko w kasiaru mam błąd, bo jak sądzę wymagana jest wersja 1.40 :> Podejrzewam, że żeby sobie zaktualizować Subiekta legalnie będę musiał abonament wykupić. Mam rację?

Prowadzić firmę i nie wykupić abonamentu za ok. 200 zł brutto na rok?

Skoro nigdy nie był potrzebny, to po co wydawać środki? :)
Cześć,

mam problem z nagminnie wywalającą się fiskalizacją zdalną. Na wstępie dodam, że w ramach testów wymieniłem notebooka i drukarkę fiskalną.

Słowo opisu:
centrala (Windows Foundation, oddzielny serwer, stały adres IP) + dwa sklepy ze stałym adresem IP (nazwijmy je W i P)

Kasjerzy zdalnym pulpitem łączą się z serwerem, a wydruk paragonu idzie przez "fiskalizację zdalną" i jest wysyłany na adres ip i otwarty port.

W sklepie P wszystko działa bez problemu (jedna przerwa na 4 miesiące w działaniu). Podobny laptop kupiony w podobnym czasie.

W sklepie W ciągle dzieją się dziwne rzeczy, ale po ponownym uruchomieniu komputera (na ogół) zaczyna działać. Myślałem że może ustawienia portów USB - nie
Sprawdziłem wersję fiskalizacji zdalnej - to nie to
Wywaliłem sterowniki, zainstalowałem nowe - nie to
Wymieniłem notebooka (podobnego do tego jak w sklpie P) - 2 tygodnie spokoju i znowu to samo to
Wymieniłem drukarkę fiskalną - dwa dni spokoju.

Problem na ogół rozwiązuje restart + ew. uruchomienie serwisu fiskalizacji od nowa (instalki) lub odłączenie i podłączenie drukarki i ponownie uruchomienie instalki serwisu fiskalizacji.

Jakieś podpowiedzi?

wystarczy uruchomić usługę fiskalizacji zdalnej w usługach lub ponownie ją wykryć poprzez konfigurator i będzie działać
przeważnie się zatrzymuje i reszta staje
nie trzeba instalować na nowo czy zmieniać drukarki


Przerabiałem to 100x wcześniej na poprzednim laptopie, ale problem wracał.

Teraz uwaga kurtyna - nie wiem czemu, ale sama z siebie zapora systemu Windows powodowała problem.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Wywalający się serwis fiskalizacji zdalnej
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 11, 2017, 17:27:18 »
Teraz uwaga kurtyna - nie wiem czemu, ale sama z siebie zapora systemu Windows powodowała problem.
Bo zapora do tego służy, żeby blokować porty. Trzeba ją odpowiednio ustawić.

Offline infoserwis_jp

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 181
  • Reputacja +11/-0
  • Wersja programu: SubGT, RachGT, RewGT, GratGT, GesGT
Odp: Wywalający się serwis fiskalizacji zdalnej
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 11, 2017, 18:44:06 »
no właśnie miałem pisać że źle pewnie ustawione przekierowanie portów
fiskalizację zdalną jak się ustawi prawdłowo to musi działać, wszytko jest opisane w instrukcji instalacji

dziś testowałam SUZ bo ma być lepszym rozwiązaniem przeniesionym z nexo  do  GT i powiem że jest to mechanizm wolniejszy niż fiskalizacja zdalna
testy na WinXP+posnet themo hs 2.01+sieć lokalna
kasami fiskalnymi zajmuję się od 17 lat , więc pytaj :)

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Wywalający się serwis fiskalizacji zdalnej
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 11, 2017, 18:44:06 »