Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Dodatki - zestawienia - sfera => Wątek zaczęty przez: wilku84 w Maj 09, 2017, 15:10:08
-
Witam,
Poszukuję prostego zestawienia takiego jak standardowa lista "Zamówienia od klienta" zawierającą dodatkowo kolumną z adresami kontrahentów.
Niestety w standardzie na liście Zamówienia od klienta nie ma opcji włączenia kolumny z adresami.
Czy ktoś jest w stanie mi pomóc? Czy da się w ogóle zrobić coś takiego za pomocą zestawienia sql?
Dodam że jestem kompletnym laikiem. Znalazłem dokumentację bazy danych niestety nie mam pojęcia jak to ugryźć.
Za każdą pomoc będę niezmiernie wdzięczny.
Pozdrawiam serdecznie
-
http://www.forumsubiekta.pl/dodatki-zestawienia/tutorial-piszemy-zestawienia-sql-dla-subiekt-gt-podstawy/
Czy ten temat nie jest wystarczający by zacząć?
-
Poszukuję prostego zestawienia takiego jak standardowa lista "Zamówienia od klienta" zawierającą dodatkowo kolumną z adresami kontrahentów.
Z jakimi adresami, może być przecież wiele, może być przypisany do kontrahenta, a może być też przypisany do zamówienia ?
Czy ktoś jest w stanie mi pomóc?
To zależy jak rozumiesz pomoc.
Czy da się w ogóle zrobić coś takiego za pomocą zestawienia sql?
Tak, da się.
-
http://www.forumsubiekta.pl/dodatki-zestawienia/tutorial-piszemy-zestawienia-sql-dla-subiekt-gt-podstawy/
Czy ten temat nie jest wystarczający by zacząć?
Nie
Z jakimi adresami, może być przecież wiele, może być przypisany do kontrahenta, a może być też przypisany do zamówienia ?
Chodzi o adresy przypisane do kontrahentów z zamówienia.
To zależy jak rozumiesz pomoc.
Tak jak napisałem wcześniej nie jestem programistą tylko użytkownikiem programu który próbuje rozwiązać pewien problem.
Dla mnie bez znajomości programowania to bariera nie do przeskoczenia, ale dla kogoś kto się na tym zna zapewne to nie problem napisać te kilka linijek kodu ;)
Tak, da się.
Jak?
Zapomniałem dopisać że najlepiej jak by zestawienie wyświetlało tylko zamówienia niezrealizowane.
Pozdrawiam
-
Jeżeli masz czas i chęć do nauki, to może będziemy w stanie pomóc.
Tymczasem dostałeś wędkę i jeżeli nie nauczysz się łowić, to za jakiś czas pewnie wrócisz po kolejną rybę, bo ta na długo raczej nie wystarczy.
-
Weź pod uwagę że adresy mogą się zmieniać, więc trzeba się zdecydować czy mają być wyświetlane aktualne adresy z kartoteki kontrahentów, czy adresy wpisane na zamówieniu.
-
Z jakimi adresami, może być przecież wiele, może być przypisany do kontrahenta, a może być też przypisany do zamówienia ?
Chodzi o adresy przypisane do kontrahentów z zamówienia.
Jak rozumiem chodzi o adres kontrahenta aktualny na moment wystawienia zamówienia.
To zależy jak rozumiesz pomoc.
Tak jak napisałem wcześniej nie jestem programistą tylko użytkownikiem programu który próbuje rozwiązać pewien problem.
Dla mnie bez znajomości programowania to bariera nie do przeskoczenia, ale dla kogoś kto się na tym zna zapewne to nie problem napisać te kilka linijek kodu ;)
Czyli według Ciebie tankowanie samochodu to nie problem:
Przyjeżdża Polak na stację benzynową i się pyta:
- ile kosztuje kropelka benzyny?
- no nic
- to proszę nakropić do pełna.
Tak, da się.
Jak?
Polecam zrobić analogicznie jak zrobiłeś z Subiektem - zamówić u swojego dostawcy programu.
-
Ten poradnik który podesłałeś http://www.forumsubiekta.pl/dodatki-zestawienia/tutorial-piszemy-zestawienia-sql-dla-subiekt-gt-podstawy/ znalazłem już wcześniej.
Składnie rozumiem niestety kompletnie nie rozumiem opisu tabel, czyli co gdzie się znajduje lub co z jakiej tabeli mam wyciągnąć.
Może mógłby ktoś napisać z jakich tabel powinienem skorzystać? Bo na prawdę tego nie rozumiem.
Weź pod uwagę że adresy mogą się zmieniać, więc trzeba się zdecydować czy mają być wyświetlane aktualne adresy z kartoteki kontrahentów, czy adresy wpisane na zamówieniu.
Adresy wpisane na zamówieniu
Czyli według Ciebie tankowanie samochodu to nie problem:
Cytuj
Przyjeżdża Polak na stację benzynową i się pyta:
- ile kosztuje kropelka benzyny?
- no nic
- to proszę nakropić do pełna.
Mam rozumieć że nie dostanę tutaj żadnej konkretnej odpowiedzi bez gotówki? Serio?
Polecam zrobić analogicznie jak zrobiłeś z Subiektem - zamówić u swojego dostawcy programu.
Więc ja analogicznie polecam nie udzielaj się w wątku w którym nie masz zamiaru pomóc.
Panie dkozlowski nie chcesz pan pomóc - nie pisz pan wcale bardzo proszę!
Pozdrawiam
-
Mam rozumieć że nie dostanę tutaj żadnej konkretnej odpowiedzi bez gotówki? Serio?
Może i ktoś rzuci gotowym zapytaniem, ale nie ma na to żadnej gwarancji.
Jeżeli chodzi o mnie, to na ten moment nie oferuję na tym forum swoich usług za pieniądze.
Mogę za to, o ile będę w stanie pomóc w zrozumieniu zagadnienia.
Najpierw zaczynamy od zastanowienia się, czy to zestawienie na pewno jest nam potrzebne.
Pomimo tego, że wiemy, że jest potrzebne i tak sprawdzamy, czy jednak nie da się uzyskać tej tej funkcjonalności za pomocą wbudowanych w program narzędzi.
Następnie upewniamy się jak często będziemy z niego korzystać.
Jeżeli to jednorazowa impreza, to może lepiej jest wyeksportować potrzebna dane do excela i tam je obrobić.
Przed rozpoczęciem pracy nad zapytaniem określamy jakie kolumny chcemy wyświetlić i po czym będziemy filtrować to zapytanie.
Wszystkie interesujące nas dokumenty są przechowywane w tabeli dok__Dokument. Należałoby stworzyć pierwsze zapytanie z wybranymi kolumnami z tej tabeli. Jakie dokładnie są to kolumny dowiesz się z dokumentacji. Za pomocą WHERE Typ = liczba ograniczysz zapytanie do wybranego typu dokumentów.
-
Zaczynasz prezentować postawę "proszę, więc wymagam". Nie idź tą drogą. Nie warto.
Chcesz konkretnej porady, z których tabel skorzystać to proszę.
dok__Dokument, kh__Kontrahent, adr__Ewid i adr_Historia.
Może bez adr__Ewid też wyjdzie, ale piszę z pamięci, więc nie dam sobie ręki uciąć.
-
A żebyś nie myślał, że jesteśmy złośliwi to masz w obrazkach prawie gotowca.
-
Faktycznie, z widoku może być prościej, bo mniej tabel do łączenia.
-
Super, udało się rozwiązać mój problem.
Myślę że bez tych zrzutów ekranowych nie poradził bym sobie. Nie miałem w ogóle pojęcia o możliwości wyświetlenia tego w taki sposób. Znacznie ułatwiło mi to zrozumienie kodu i testowanie moich wypocin ;D. I faktycznie rozwiązanie było już tylko formalnością za co serdecznie dziękuję Panu birds22 (http://www.forumsubiekta.pl/profile/birds22/) Twoja pomoc okazała się nieoceniona. Wystarczyło tylko zagłębić się w dokumentację bazy danych dopisać tabele z kodem pocztowym, ulicą i miejscowością i sprawa rozwiązana.
Bardzo wszystkim dziękuję za zaangażowanie w temat i za wszelką pomoc :).
Pozdrawiam serdecznie
-
Witam ponownie.
Chciałbym jeszcze o coś dopytać.
Tak w tej chwili wygląda kod zestawienia.
SELECT
Dok.dok_Id,Dok.statusreal,Dok.statusrez,Dok.dok_DataWyst,Dok.dok_NrPelny,Adres.adrh_Nazwa,Adres.adrh_Miejscowosc,Adres.adrh_Adres,Adres.adrh_Kod,Dok.dok_KwWartosc,Dok.zre_KwWartosc,Dok.dok_TerminRealizacji,Dok.dok_RodzajOperacjiVat,FlagaUzytk.uz_Identyfikator,Dok.dok_TransakcjaId,Dok.dok_Status
FROM
vwDok4ZamGrid AS Dok LEFT JOIN adr_Historia AS Adres ON Dok.dok_OdbiorcaAdreshId=Adres.adrh_Id LEFT JOIN sl_Kategoria AS kat ON Dok.dok_KatId=kat.kat_Id LEFT JOIN fl_Wartosc AS FlagiWartosci ON Dok.dok_Id=FlagiWartosci.flw_IdObiektu AND flw_IdGrupyFlag = 8 LEFT JOIN pd_Uzytkownik AS FlagaUzytk ON FlagiWartosci.flw_IdUzytkownika=FlagaUzytk.uz_Id LEFT JOIN fl__Flagi AS Flagi ON FlagiWartosci.flw_IdFlagi=Flagi.flg_Id LEFT JOIN sl_FormaPlatnosci AS FormyPlatnosciKarta ON Dok.dok_KartaId=FormyPlatnosciKarta.fp_id LEFT JOIN sl_FormaPlatnosci AS FormyPlatnosciKredyt ON Dok.dok_KredytId=FormyPlatnosciKredyt.fp_id
WHERE
Dok.dok_Typ = 16 AND Dok.dok_MagId = 1 and DateDiff(year, Dok.dok_DataWyst, '20170510')=0 AND (Dok.dok_Status <> 2) AND (Dok.dok_Status <> 8) AND (Dok.dok_StatusEx = 0)
ORDER BY
Adres.adrh_Nazwa DESC
Okazuje się jednak że będę potrzebował wyświetlić adres kontrahenta lub adres dostawy w tych kolumnach z rozbiciem na ulicę miejscowość i kod pocztowy.
W tej chwili pobiera mi tylko adres kontrahenta.
Pytanie czy da się w tych samych kolumnach wyświetlić adres kontrahenta lub adres dostawy jeśli zaznaczona będzie opcja z innym adresem dostawy?
Jeśli tak, bardzo proszę o jakieś sugestie.
-
Tak, do warunkowego zwracania danych służy składnia "case" (https://technet.microsoft.com/pl-pl/library/ms181765(v=sql.110).aspx (https://technet.microsoft.com/pl-pl/library/ms181765(v=sql.110).aspx)).
-
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Spróbuję to ogarnąć :D
Edit:
Niestety nie mogę sobie poradzić z wywołaniem adresu dostawy nawet w nowej kolumnie :/
-
Nie ogarniam.
Błagam pomóżcie :D
Coś mi się tu zapętla
SELECT
Dok.dok_Id AS ID,
Dok.dok_DataWyst,
Dok.dok_NrPelny,
Adres.adrh_Nazwa AS Nazwa,
Adres.adrh_Miejscowosc AS Miejscowosc,
Adres.adrh_Adres AS Ulica,
Adres.adrh_Kod AS Kod_pocztowy,
Dok.dok_KwWartosc AS Wartość,
Dok.zre_KwWartosc,
Dok.dok_TerminRealizacji,
Dok.dok_RodzajOperacjiVat,
Dok.dok_TransakcjaId,
Dok.dok_Status
FROM
vwDok4ZamGrid AS Dok
LEFT JOIN adr__Ewid ON adr_TypAdresu = 11
LEFT JOIN adr_Historia AS Adres ON Dok.dok_OdbiorcaAdreshId=Adres.adrh_Id
LEFT JOIN sl_Kategoria AS kat ON Dok.dok_KatId=kat.kat_Id
LEFT JOIN fl_Wartosc AS FlagiWartosci ON Dok.dok_Id=FlagiWartosci.flw_IdObiektu AND flw_IdGrupyFlag = 8
WHERE
Dok.dok_Typ = 16
AND Dok.dok_MagId = 1
AND DateDiff(year, Dok.dok_DataWyst, '20170510')=0
AND (Dok.dok_Status <> 2)
AND (Dok.dok_Status <> 8)
AND (Dok.dok_StatusEx = 0)
ORDER BY
Adres.adrh_Nazwa DESC
Prawdopodobnie w ogóle źle się do tego zabieram. Znalazłem podobny wątek z wywołaniem adresu dostawy i próbowałem to jakoś połączyć. Gdy chciałem wyczyścić kod z niepotrzebnych kolumn wszystko mi się posypało.
-
LEFT JOIN adr__Ewid ON adr_TypAdresu = 11
A gdzie powiązanie adresu kontrahenta z tabeli adr__Ewid z kontrahentem z vwDok4ZamGrid?
-
pokombinowałem, poprzestawiałem i w tej chwili nie zapętla tylko nie wyświetla adresów ;/
SELECT
Dok.dok_Id AS ID,
Dok.dok_DataWyst,
Dok.dok_NrPelny,
Adres.adrh_Nazwa AS Nazwa,
Adres.adrh_Miejscowosc AS Miejscowosc,
Adres.adrh_Adres AS Ulica,
Adres.adrh_Kod AS Kod_pocztowy,
Dok.dok_KwWartosc AS Wartość,
Dok.zre_KwWartosc,
Dok.dok_TerminRealizacji,
Dok.dok_RodzajOperacjiVat,
FlagaUzytk.uz_Identyfikator,
Dok.dok_TransakcjaId,
Dok.dok_Status
FROM
vwDok4ZamGrid AS Dok
LEFT JOIN adr__Ewid ON dok_Id = adr_IdObiektu AND adr_TypAdresu = 11
-- LEFT JOIN adr__Ewid ON adr_TypAdresu = 11
LEFT JOIN adr_Historia AS Adres ON Dok.dok_OdbiorcaAdreshId=Adres.adrh_Id AND adr_TypAdresu = 1
-- LEFT JOIN adr__Ewid ON dok_Id = adr_IdObiektu AND adr_TypAdresu = 11
LEFT JOIN sl_Kategoria AS kat ON Dok.dok_KatId=kat.kat_Id
LEFT JOIN fl_Wartosc AS FlagiWartosci ON Dok.dok_Id=FlagiWartosci.flw_IdObiektu AND flw_IdGrupyFlag = 8
LEFT JOIN pd_Uzytkownik AS FlagaUzytk ON FlagiWartosci.flw_IdUzytkownika=FlagaUzytk.uz_Id
LEFT JOIN fl__Flagi AS Flagi ON FlagiWartosci.flw_IdFlagi=Flagi.flg_Id
LEFT JOIN sl_FormaPlatnosci AS FormyPlatnosciKarta ON Dok.dok_KartaId=FormyPlatnosciKarta.fp_id
LEFT JOIN sl_FormaPlatnosci AS FormyPlatnosciKredyt ON Dok.dok_KredytId=FormyPlatnosciKredyt.fp_id
WHERE
Dok.dok_Typ = 16
AND Dok.dok_MagId = 1
AND DateDiff(year, Dok.dok_DataWyst, '20170510')=0
AND (Dok.dok_Status <> 2)
AND (Dok.dok_Status <> 8)
AND (Dok.dok_StatusEx = 0)
ORDER BY
Adres.adrh_Nazwa DESC
LEFT JOIN adr__Ewid ON adr_TypAdresu = 11
A gdzie powiązanie adresu kontrahenta z tabeli adr__Ewid z kontrahentem z vwDok4ZamGrid?
Niestety nie mam pomysłu/wiedzy jak to zrobić
-
AND adr_TypAdresu = 1
to zbędne
a kolumny z adr__ewid trzeba sobie dodać
-
a kolumny z adr__ewid trzeba sobie dodać
Zapytał bym nieśmiało o coś konkretniejszego lecz boję się czy nie zostanę spoliczkowany :D
EDIT:
PS faktycznie po usunięciu "AND adr_TypAdresu = 1" wróciło do normy tzn. widać już adresy kontrahentów lecz dalej nie wiem jak wywołać adres dostawy.
-
Napisz sobie
select * from adr__ewid
to zobaczysz jak się nazywają kolumny w tej tabeli
Jak już zobaczysz to wybierz sobie tę którą chcesz zobaczyć w zestawieniu i dopisz tę kolumnę
-
Napisałem i mam teraz puste kolumny lecz w zamówieniach gdzie powinien być adres dostawy (mam odhaczone w zamówieniu inny adres dostawy) mam puste komórki. Coś muszę mieć nie tak albo jeszcze czegoś nie dopisałem.
SELECT
Dok.dok_Id AS ID,
Dok.dok_DataWyst,
Dok.dok_NrPelny,
Adres.adrh_Nazwa AS Nazwa,
Adres.adrh_Miejscowosc AS Miejscowosc,
Adres.adrh_Kod AS Kod_pocztowy,
Adres.adrh_Adres AS Ulica,
adr_Ulica,
adr_Kod,
adr_Miejscowosc,
Dok.dok_KwWartosc AS Wartość,
Dok.zre_KwWartosc,
Dok.dok_TerminRealizacji,
Dok.dok_RodzajOperacjiVat,
FlagaUzytk.uz_Identyfikator,
Dok.dok_TransakcjaId,
Dok.dok_Status
FROM
vwDok4ZamGrid AS Dok
LEFT JOIN adr__Ewid ON dok_Id = adr_IdObiektu AND adr_TypAdresu = 11
LEFT JOIN adr_Historia AS Adres ON Dok.dok_OdbiorcaAdreshId=Adres.adrh_Id
-- LEFT JOIN adr__Ewid ON dok_Id = adr_IdObiektu AND adr_TypAdresu = 11
-- LEFT JOIN adr_Ewid ON dok_Id = adr_IdObiektu AND adr_TypAdresu = 11
-- LEFT JOIN adr__Ewid ON adr_TypAdresu = 11
LEFT JOIN sl_Kategoria AS kat ON Dok.dok_KatId=kat.kat_Id
LEFT JOIN fl_Wartosc AS FlagiWartosci ON Dok.dok_Id=FlagiWartosci.flw_IdObiektu AND flw_IdGrupyFlag = 8
LEFT JOIN pd_Uzytkownik AS FlagaUzytk ON FlagiWartosci.flw_IdUzytkownika=FlagaUzytk.uz_Id
LEFT JOIN fl__Flagi AS Flagi ON FlagiWartosci.flw_IdFlagi=Flagi.flg_Id
LEFT JOIN sl_FormaPlatnosci AS FormyPlatnosciKarta ON Dok.dok_KartaId=FormyPlatnosciKarta.fp_id
LEFT JOIN sl_FormaPlatnosci AS FormyPlatnosciKredyt ON Dok.dok_KredytId=FormyPlatnosciKredyt.fp_id
WHERE
Dok.dok_Typ = 16
AND Dok.dok_MagId = 1
AND DateDiff(year, Dok.dok_DataWyst, '20170510')=0
AND (Dok.dok_Status <> 2)
AND (Dok.dok_Status <> 8)
AND (Dok.dok_StatusEx = 0)
ORDER BY
Adres.adrh_Nazwa DESC
-
Skoro pobierasz adres dostawy z kontrahenta zamiast z adresu dostawy zamówienia to dlaczego te dane miałyby się pojawić ?
-
Skoro pobierasz adres dostawy z kontrahenta zamiast z adresu dostawy zamówienia to dlaczego te dane miałyby się pojawić ?
Niestety z opisu tabel nie potrafię tego określić. Mogę prosić o jakąś konkretną odpowiedź/ podpowiedź?
-
Po pierwsze namyśl się czy chcesz pobierać adres dostawy z kontrahenta czy z zamówienia (nie zawsze to muszą być te same adresy)
Po drugie (jeżeli zalezy Ci na adresie dostawy z kartoteki kontrahenta) masz w zapytaniu takie coś:
LEFT JOIN adr__Ewid ON dok_Id = adr_IdObiektu AND adr_TypAdresu = 11
adr_IdObiektu ma wskazywać na kontrahenta a nie na dokument
-
Adres dostawy będę pobierał z zamówienia (przynajmniej taki miałem zamiar ;) ).
Jeśli z kartoteki kontrahenta to powinienem dać tak?
kh_Id = adr_IdObiektu
a może któreś z tych? zlpz_IdKontrahenta / kdk_IdKontrahenta
Przepraszam że tak zgaduję ale nie mam w tej chwili możliwości przetestowania dopiero rano sprawdzę w Subiekcie.
Co w przypadku gdy chcę pobierać adresy z zamówienia? Czy powinienem coś podmienić analogicznie w tym zapytaniu?
-
Adres dostawy będę pobierał z zamówienia (przynajmniej taki miałem zamiar ;) ).
A sprawdziłeś czy w używanym przez Ciebie widoku jest odwołanie do adresu dostawy z dokumentu?
Sprawdź w dok__dokument pole odpowiedzialne za adres dostawy (zwróć uwagę szczególnie na dok_AdresDostawyAdreshId)
Jeśli z kartoteki kontrahenta to powinienem dać tak?
kh_Id = adr_IdObiektu
a może któreś z tych? zlpz_IdKontrahenta / kdk_IdKontrahenta
Przepraszam że tak zgaduję ale nie mam w tej chwili możliwości przetestowania dopiero rano sprawdzę w Subiekcie.
To nie zgaduj, zainstaluj sobie subiekta, SSMS to zobaczysz jakie pola są w używanym przez Ciebie widoku
Co w przypadku gdy chcę pobierać adresy z zamówienia? Czy powinienem coś podmienić analogicznie w tym zapytaniu?
No oczywiście, że powinieneś coś podmienić. Użytkownicy są dzisiaj bardzo niecierpliwi - od razu chcą mieć całe zapytanie.
Ja chyba jakiś nietypowy jestem, bo wiele lat temu zainstalowałem podmiot testowy bez danych przykładowych, dodawałem poszczególne dokumenty sprawdzałem co mi się pojawia w bazie danych.
Jak pisałem jakieś zapytanie to najpierw była jedna tabela zmieniałem coś w dokumencie i sprawdzałem co się zmienia w tabeli (np dok__dokument), znów zmieniałem i znów sprawdzałem. Ja wiem, że to trwa ale dzięki temu wiedziałem (i trochę mi z tego zostało) co i jak jest zapisywane w bazie danych.
Zdaję sobie sprawę, że w bazie jest mnóstwo tabel, ale do większości podstawowych zapytań z Subiekta myślę, że wystarczy znajomość 20-30 obiektów (tabel, widoków).
Jak chcesz się nauczyć to zacznij od podstawowej tabeli i powoli rozszerzaj zapytanie, ale w ten sposób, żebyś wiedział co co oznacza każde wyrażenie w zapytaniu. Metoda "Kopiuj i Wklej" prędzej czy później się zemści.
-
Jeszcze dla upewnienia że robię wszystko dobrze czyli że dodając adres dostawy w taki sposób, to zestawienie ma szanse działać dodaję zrzuty ekranu w załączniku.
Sprawdź w dok__dokument pole odpowiedzialne za adres dostawy (zwróć uwagę szczególnie na dok_AdresDostawyAdreshId)
Zrobiłem tak:
select
*
from
vwDok4ZamGrid AS Dok
WHERE
Dok.dok_Typ = 16
AND Dok.dok_MagId = 1
AND DateDiff(year, Dok.dok_DataWyst, '20170510')=0
AND (Dok.dok_Status <> 2)
AND (Dok.dok_Status <> 8)
AND (Dok.dok_StatusEx = 0)
Niestety w wyniku nie widzę żadnej kolumny z adresem dostawy.
Bardzo proszę o dalszą pomoc.
-
Niestety w wyniku nie widzę żadnej kolumny z adresem dostawy.
Bardzo proszę o dalszą pomoc.
Przeczytaj na głos to co zacytowałeś to będziesz miał pomoc.
-
Przeczytaj na głos to co zacytowałeś to będziesz miał pomoc.
Wybacz ale nie bardzo rozumiem co masz na myśli.
Dobre zapytanie zadałem?
-
W fazie testowej wygodniej jest używać SQL Server Management Studio, lub innego narzędzia.
Czy kolumna dok_OdbiorcaAdreshId wygląda interesująco?
Sprawdź co się kryje w tabeli adr_Historia pod Id z tamtej kolumny.
Bonusowe pytanie. Czy rozumiesz czym różni się zawartość tabel adr_Historia i adr__Ewid?
-
Wydaje mi się że adr_Ewid zawiera adresy z kartoteki a adr_Historia nie wiem
EDIT:
sprawdzałem i w adr__Ewid i w adr_Historia komórki zwracają te same adresy. Czy zatem powinienem wpisać adres dostawy w kartotece kontrahenta, a podany przeze mnie sposób w jaki dodaje adres dostawy tutaj nie zadziała?
-
adr__Ewid - zawiera aktualne dane kontrahenta (i innych obiektów).
adr_Historia - zawiera dane z momentu zapisu dokumentu.
Nie do końca rozumiem Twoje pytanie. Nie znam na pamięć wszystkich wariacji, jakie zachodzą w programie. Najlepiej zrobisz sprawdzając samemu co się dzieje w bazie po dodaniu/poprawie danego elementu w Subiekcie.
-
Moje możliwości w zrozumieniu tego tematu chyba się wyczerpały :D