Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: damian.tymorek w Kwiecień 14, 2016, 11:40:26
-
witam. chcialbym raz na zawsze nauczyc sie jak poprawnie wystawiac faktury zaliczkowe. mam taka sytuacje, ze klient wplacil zaliczke miesiac temu. wystawilem na podstawie zamowienia fakture zaliczkowa. grupa przyjechala aktualnie przebywa i klient wplacil reszte pieniedzy na konto. i jak ja mam teraz to rozliczyc?
-
W pomocy ładnie opisane:
Okno Faktura zaliczkowa
U podatnika podatku VAT, który przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymał przedpłatę, zaliczkę, zadatek, ratę, powstaje obowiązek podatkowy w tej części. W tej sytuacji jest on obowiązany wystawić dokument VAT, potocznie określany mianem faktury zaliczkowej.
Od stycznia 2013r. istnieje obowiązek wykazywania daty otrzymania zapłaty na fakturach dokumentujących przyjęcie zaliczki. W systemie data ta jest widoczna w oknie głównym faktury zaliczkowej cząstkowej. Data ta jest przenoszona na wydruk dokumentu, jeśli użytkownik użyje jednego z wzorców przewidzianych na rok 2013.
Obsługa faktur zaliczkowych pierwotnie zaimplementowanych w systemie:
Zamówienie towaru, czyli wypisanie zamówienia od klienta (ZK). Dokument może być wypisany z rezerwacją towarów lub bez.
Wpłata zaliczki, czyli wypisanie faktury zaliczkowej cząstkowej. Funkcja jest dostępna z poziomu modułu Zamówienia od klientów, z menu Operacje - Zrealizuj - Zrealizuj jako fakturę VAT zaliczkową. Okno edycyjne faktury zaliczkowej jest obsługiwane podobnie jak dokument faktura VAT sprzedaży. Specyfikacja towarowa jest specyfikacją z zamówienia i nie podlega edycji. Najważniejszą informacją wprowadzaną w dokumencie jest wartość wpłacanej zaliczki. Wpłacana zaliczka nie może przekraczać wartości zamówienia pomniejszonej o wcześniejsze wpłaty (zaliczki). Faktura zaliczkowa częściowa nie zdejmuje towarów ze stanu (nie jest tworzone automatyczne wydanie magazynowe). Fakturę zaliczkową częściową można rejestrować na drukarkach fiskalnych (rejestrowanym obrotem brutto jest wartość wpłaconej zaliczki).
Wpłata kolejnej zaliczki, czyli wypisanie kolejnej faktury zaliczkowej częściowej. Sposób postępowania taki sam jak w punkcie wyżej.
Finalizacja transakcji, czyli wypisanie faktury zaliczkowej końcowej. Funkcja jest dostępna z poziomu modułu Zamówienia od klientów, w menu Operacje - Zrealizuj - Zrealizuj jako fakturę VAT zaliczkową końcową. Faktura końcowa - w odróżnieniu od faktury częściowej - może zdejmować towary ze stanu magazynowego. Wpłacana zaliczka musi być równa wartości zamówienia pomniejszonej o wcześniejsze wpłaty. Rejestrowanym obrotem na urządzeniu fiskalnym jest wartość wpłaconej zaliczki. Wystawienie faktury końcowej kończy transakcję, czyli zmienia status zamówienia na zrealizowane.
Zgodność i kompletność transakcji zaliczkowych jest w pełni kontrolowana przez program. Wymusza to szereg założeń i ograniczeń, o których należy pamiętać:
suma wpłaconych zaliczek musi być równa wartości zamówienia
po wystawieniu faktury zaliczkowej zamówienie od klienta jest blokowane do edycji
po wystawieniu faktury zaliczkowej nie można zmienić specyfikacji zamówionego towaru
korektę asortymentową można wystawić tylko do faktury końcowej
w zestawieniach prezentujących obrót asortymentowy jest uwzględniana tylko faktura końcowa.
zamówienia nie mogą zawierać opakowań zwrotnych.
-
witam. chcialbym raz na zawsze nauczyc sie jak poprawnie wystawiac faktury zaliczkowe. mam taka sytuacje, ze klient wplacil zaliczke miesiac temu. wystawilem na podstawie zamowienia fakture zaliczkowa. grupa przyjechala aktualnie przebywa i klient wplacil reszte pieniedzy na konto. i jak ja mam teraz to rozliczyc?
Dodaj wpłatę bankową, wystaw fakturę zaliczkową końcową i rozlicz ją tą wpłatą bankową za pomocą formy płatności przedpłata.
-
Pkt. 1 - po wpłaceniu zaliczki (jeśli realizcja będzie później niż 7 dni) wystawiasz zamówienie zaliczkowe od klienta. Klikając w tym zamówieniu Zaliczka wystawisz fakturę zaliczkową cząstkową.
Pkt. 2 - jest towar i wydajesz go klientowi - wchodzisz w zamówienia od klienta, klikasz na zamówienie i wystawiasz fakturę zaliczkową końcową.
A Subiekcie egzytują dwa rodzaje zamówień - Zamówienia i Zamówienia zaliczkowe. Radzę korzystać z zaliczkowych. Zwykłe Zamówienia to relikt starych wersji Subiekta.
-
Pkt. 1 - po wpłaceniu zaliczki (jeśli realizcja będzie później niż 7 dni) wystawiasz zamówienie zaliczkowe od klienta. Klikając w tym zamówieniu Zaliczka wystawisz fakturę zaliczkową cząstkową.
Pkt. 2 - jest towar i wydajesz go klientowi - wchodzisz w zamówienia od klienta, klikasz na zamówienie i wystawiasz fakturę zaliczkową końcową.
A Subiekcie egzytują dwa rodzaje zamówień - Zamówienia i Zamówienia zaliczkowe. Radzę korzystać z zaliczkowych. Zwykłe Zamówienia to relikt starych wersji Subiekta.
Witam
Moje pytanie...
Kolega wystawił fakturę zaliczkową, właśnie na podstawie zamówienia zwykłego. Klient zrezygnował, trzeba zrobić korektę faktury. Dlaczego się nie da?
-
Bo tak działają faktury zaliczkowe starego typu, z których postanowiliście korzystać, więcej informacji o ograniczeniach zostało opisane w pomocy do programu pod F1.
-
Witam
Moje pytanie...
Kolega wystawił fakturę zaliczkową, właśnie na podstawie zamówienia zwykłego. Klient zrezygnował, trzeba zrobić korektę faktury. Dlaczego się nie da?
Usuń fakturę zapisując daty i numer. Kliknij na zamówienie prawym klawiszem i wybierz opcję Skonwertuj na zamówienie zaliczkowe. Wystaw fakturę zaliczkową cząstkową poprawiając daty i numer. Wystaw do niej korektę całkowitą.