Autor Wątek: Zamówienie różnicowe - Subiekt  (Przeczytany 6911 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Zamówienie różnicowe - Subiekt
« dnia: Październik 04, 2016, 15:02:08 »
Czy jest gdzieś w bazie tabela odpowiadająca za zamówienie różnicowe? Jesli tak, to jak się nazywa?

Potrzebuję oznaczyć zamówienie różnicowe - co prawda jeszcze nie wiem jaki sposób, ale chyba najprościej będzie oznaczenie literowe.
Mamy sklep internetowy z którego synchronizują się zamówienia. Oprócz produktów, które mamy na stanie - w sklepie sa też produkty z zewnętrznych magazynów producentów.
One mają wydłużony termin dostawy.

Ale często jest tak, że klient odbiera część zamówienie np. dzisiaj, a na resztę czeka ustalony czas. Ja oczywiście generuję zamówienie różnicowe i niestety ono zapisuje się pod tym samym nr co zamówienie całościowe.

Obsługa sklepu przy dużej ilości zamówień nie pamięta, które jest zrealizowane, a które nie. Stąd też taka potrzeba.

czy ktoś przerabiał już taki temat? Lub może ktoś ma pomysł jak to obejść?

Dziękuję za pomoc

Online candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4884
  • Reputacja +172/-11
Odp: Zamówienie różnicowe - Subiekt
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 04, 2016, 15:14:41 »
Ale często jest tak, że klient odbiera część zamówienie np. dzisiaj, a na resztę czeka ustalony czas. Ja oczywiście generuję zamówienie różnicowe i niestety ono zapisuje się pod tym samym nr co zamówienie całościowe.
Jeśli w Subiekcie nowe zamówienie zapisuje się pod tym samym numerem co poprzednie to coś jest nie tak.
W "normalnym" Subiekcie nie da się zapisać dwóch dokumentów z tym samym numerem.
Obsługa sklepu przy dużej ilości zamówień nie pamięta, które jest zrealizowane, a które nie. Stąd też taka potrzeba.
Ale przecież zamówienie zrealizowane częściowo, na podstawie którego utworzono zamówienie różnicowe dostaje status "Zrealizowane całkowicie"!  :o

Czy my na pewno mówimy o zamówieniach w Subiekcie GT?

Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Zamówienie różnicowe - Subiekt
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 04, 2016, 16:01:07 »
hmmm... nie wiem jak to wytłumaczyć po polsku :)

realizuję zamówienie w którym na cześć produktów muszę czekać - realizuję je jako zamówienie różnicowe.
Usuwam produkty z dłuższym terminem dostawy i po zapisaniu dokumentu automatycznie program pyta, czy na te usunięte pozycje zrobić zamówienie różnicowe. Oczywiście klikam, że tak.
To pozwala mi na wystawienie dokumentu sprzedaży na towar, który klient odbiera teraz, a te produkty na które czekamy zostają na zamówieniu różnicowym z tym samym nr do ponownej realizacji.

W innym przypadku realizacji zamówienia (inna realizacja niż zamówienie różnicowe) (paragon, FV) - nie jestem w stanie wystawić ponownie dokumentu sprzedaży.

Nie wiem czy teraz opisałem to zrozumiale... :)

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17088
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Zamówienie różnicowe - Subiekt
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 04, 2016, 16:16:19 »
Niestety nie piszesz pełnymi zdaniami, każde zamówienie ma dwa numery, "numer dokumentu" oraz "numer oryginału" i jak napisał @candy zamówienie różnicowe otrzyma nowy "numer dokumentu", a nie ten sam jak to sugerujesz w swoim opisie.

Poza tym nie rozumiem co chcesz odróżniać i w jakim celu - jeśli zmienisz filtr statusu realizacji na "niezrealizowane" to będę widoczne tylko te zamówienia różnicowe, które nie zostały zrealizowane, więc w ogóle nie ma o czym pamiętać ?

Jeśli chcesz po prostu wiedzieć, że zamówienie powstało jako różnicowe to można wykorzystać warunkowe formatowanie listy lub trigger, który doda taką informację do zamówienia.
Daniel, Białystok.

Online candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4884
  • Reputacja +172/-11
Odp: Zamówienie różnicowe - Subiekt
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 04, 2016, 17:01:00 »
hmmm... nie wiem jak to wytłumaczyć po polsku :)
No widzę, niestety  :(

To pozwala mi na wystawienie dokumentu sprzedaży na towar, który klient odbiera teraz, a te produkty na które czekamy zostają na zamówieniu różnicowym z tym samym nr do ponownej realizacji.
(...)
Nie wiem czy teraz opisałem to zrozumiale... :)
Nie.
Daj zrzut ekranu z dwoma dokumentami o tym samym numerze, inaczej szkoda klawiatury.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Zamówienie różnicowe - Subiekt
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 05, 2016, 11:01:12 »
no tak... macie rację - zamieszałem  :-[ przepraszam

zamówienia mają 2 nr, a pisząc że nr jest ten sam sugerowałem się numerem przechodzącym ze sklepu internetowego.
Po wygenerowaniu się zamówienia różnicowego numer zamówienia ZK w subiekcie zmienia się, ale nie zmienia się numer oryginalny wygenerowany w sklepie - co widać na załącznikach (jeden z zamówieniami zrealizowanymi całkowicie, drugi z niezrealizowanymi)

pytam o podświetlenie, lub jakies oznakowanie - bo nikt nie będzie pamiętał jaki nr miało zamówienie ZK - skoro operujemy oznaczeniami z internetu. A w dodatku większość kolumn w widoku usuwamy, żeby wizualnie nie "zaśmiecać" :)

Choć z drugiej strony głębiej się zastanawiając - w tym przypadku jeśli generuje się kolejne nr zamówienia ZK - to chyba nie jestem w stanie nic zrobić - bo każde kolejne zamówienie powstaje w taki sam sposób.

ale może Wy macie jakąś sugestię?

Online candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4884
  • Reputacja +172/-11
Odp: Zamówienie różnicowe - Subiekt
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 05, 2016, 11:07:58 »
Gdybyś zmienił w tym pierwszym obrazku filtr na "niezrealizowane" to miałbyś to czym się trzeba zajmować.
Nie wystarczy?
Trudno mi coś doradzić bo, szczerze mówiąc ciągle nie czuję istoty problemu.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Zamówienie różnicowe - Subiekt
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 05, 2016, 12:12:02 »
nie traktuję tego jako problem, tylko chciałbym oznaczyć, że to zamówienie oczekuje na dostawę.


Online candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4884
  • Reputacja +172/-11
Zamówienie różnicowe - Subiekt
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 05, 2016, 12:37:41 »
Ale przecież jest niezrealizowane, więc po co jeszcze więcej?
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17088
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Zamówienie różnicowe - Subiekt
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 05, 2016, 16:26:04 »
nie traktuję tego jako problem, tylko chciałbym oznaczyć, że to zamówienie oczekuje na dostawę.

Podałem możliwe rozwiązania, ale w ogóle się do nich nie odniosłeś.
Daniel, Białystok.

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Zamówienie różnicowe - Subiekt
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 06, 2016, 16:12:10 »
nie traktuję tego jako problem, tylko chciałbym oznaczyć, że to zamówienie oczekuje na dostawę.

Podałem możliwe rozwiązania, ale w ogóle się do nich nie odniosłeś.

odnoszę się :)
próbuję to jakoś rozkminić, a wcześniej odpowiadałem na poprzedni post.

spróbuję z tym formatowaniem warunkowym.

Online candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4884
  • Reputacja +172/-11
Odp: Zamówienie różnicowe - Subiekt
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 06, 2016, 16:26:33 »
OK, nie chcesz wyjaśnić o co chodzi, nie ma sprawy.
Powodzenia, ja wyłączam się z tego wątku.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Zamówienie różnicowe - Subiekt
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 06, 2016, 16:56:28 »
qrcze...

ale nie wiem czemu się obrażasz.
Tu nie ma nic do wyjaśniania. Po prostu chcę to jakoś oznaczyć, bo jest kilka osób do obsługi sklepu internetowego.
Jeśli w sklepie jest zamówienie zrealizowane - bo jest, to po co dziewczyny mają wracać do tego po kilka razy. Czasem jest taki młyn, że nie ma kiedy zajrzeć do segregatora, w którym są odłożone te zamówienia - więc pomyślałem, że jesli przyjmiemy, że oznaczymy zamówienie różnicowe kolorem zielonym, czerwonym (obojętnie jakim)  - sprawa się wyjasni

Nie wiem po co ta scena - nic złego nie napisałem...

Offline birds22

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9214
  • Reputacja +1304/-21
  • Wersja programu: Najnowsza
Odp: Zamówienie różnicowe - Subiekt
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 06, 2016, 17:04:15 »
Tu nie ma nic do wyjaśniania. Po prostu chcę to jakoś oznaczyć, bo jest kilka osób do obsługi sklepu internetowego.
Jeśli w sklepie jest zamówienie zrealizowane - bo jest, to po co dziewczyny mają wracać do tego po kilka razy. Czasem jest taki młyn, że nie ma kiedy zajrzeć do segregatora, w którym są odłożone te zamówienia - więc pomyślałem, że jesli przyjmiemy, że oznaczymy zamówienie różnicowe kolorem zielonym, czerwonym (obojętnie jakim)  - sprawa się wyjasni

Albo czytasz wybiórczo odpowiedzi, albo wcale. Obojętnie, która wersja jest właściwa to chyba nie jest to jednak taki problem, którym ma się ktoś zajmować, skoro Ty się nie angażujesz...

Miałeś podpowiedź od @candy
Gdybyś zmienił w tym pierwszym obrazku filtr na "niezrealizowane" to miałbyś to czym się trzeba zajmować.
Nie wystarczy?
Trudno mi coś doradzić bo, szczerze mówiąc ciągle nie czuję istoty problemu.

Co w tej podpowiedzi jest złe? Po co oznaczać jakimś kolorem zamówienia niezrealizowane, jeżeli można ustawić filtr na tylko niezrealizowane i jeżeli jest coś na liście to się tym przejmować.

A jeżeli to Ci nie odpowiada to napisz dlaczego.
Sławek, Zduńska Wola

Online candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4884
  • Reputacja +172/-11
Odp: Zamówienie różnicowe - Subiekt
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 06, 2016, 17:06:23 »
Ja się nie obrażam, tylko nie widzę sensu swojego udziału.
Ja wyjaśniłem że od razu widać, co jest niezrealizowane bo zamówienia różnicowe mają status "niezrealizowane" a te, z których powstały status "zrealizowane całkowicie", więc filt załatwia to w 2 kliknięcia. Ty zignorowałeś moje wyjaśnienia i ponowne pytanie i dalej piszesz że nie widać które są niezrealizowane.
Głuchy telefon nam wychodzi, a ja wolę inne zabawy.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Zamówienie różnicowe - Subiekt
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 06, 2016, 17:06:23 »