Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: DariuszK w Październik 04, 2016, 15:02:08
-
Czy jest gdzieś w bazie tabela odpowiadająca za zamówienie różnicowe? Jesli tak, to jak się nazywa?
Potrzebuję oznaczyć zamówienie różnicowe - co prawda jeszcze nie wiem jaki sposób, ale chyba najprościej będzie oznaczenie literowe.
Mamy sklep internetowy z którego synchronizują się zamówienia. Oprócz produktów, które mamy na stanie - w sklepie sa też produkty z zewnętrznych magazynów producentów.
One mają wydłużony termin dostawy.
Ale często jest tak, że klient odbiera część zamówienie np. dzisiaj, a na resztę czeka ustalony czas. Ja oczywiście generuję zamówienie różnicowe i niestety ono zapisuje się pod tym samym nr co zamówienie całościowe.
Obsługa sklepu przy dużej ilości zamówień nie pamięta, które jest zrealizowane, a które nie. Stąd też taka potrzeba.
czy ktoś przerabiał już taki temat? Lub może ktoś ma pomysł jak to obejść?
Dziękuję za pomoc
-
Ale często jest tak, że klient odbiera część zamówienie np. dzisiaj, a na resztę czeka ustalony czas. Ja oczywiście generuję zamówienie różnicowe i niestety ono zapisuje się pod tym samym nr co zamówienie całościowe.
Jeśli w Subiekcie nowe zamówienie zapisuje się pod tym samym numerem co poprzednie to coś jest nie tak.
W "normalnym" Subiekcie nie da się zapisać dwóch dokumentów z tym samym numerem.
Obsługa sklepu przy dużej ilości zamówień nie pamięta, które jest zrealizowane, a które nie. Stąd też taka potrzeba.
Ale przecież zamówienie zrealizowane częściowo, na podstawie którego utworzono zamówienie różnicowe dostaje status "Zrealizowane całkowicie"! :o
Czy my na pewno mówimy o zamówieniach w Subiekcie GT?
-
hmmm... nie wiem jak to wytłumaczyć po polsku :)
realizuję zamówienie w którym na cześć produktów muszę czekać - realizuję je jako zamówienie różnicowe.
Usuwam produkty z dłuższym terminem dostawy i po zapisaniu dokumentu automatycznie program pyta, czy na te usunięte pozycje zrobić zamówienie różnicowe. Oczywiście klikam, że tak.
To pozwala mi na wystawienie dokumentu sprzedaży na towar, który klient odbiera teraz, a te produkty na które czekamy zostają na zamówieniu różnicowym z tym samym nr do ponownej realizacji.
W innym przypadku realizacji zamówienia (inna realizacja niż zamówienie różnicowe) (paragon, FV) - nie jestem w stanie wystawić ponownie dokumentu sprzedaży.
Nie wiem czy teraz opisałem to zrozumiale... :)
-
Niestety nie piszesz pełnymi zdaniami, każde zamówienie ma dwa numery, "numer dokumentu" oraz "numer oryginału" i jak napisał @candy zamówienie różnicowe otrzyma nowy "numer dokumentu", a nie ten sam jak to sugerujesz w swoim opisie.
Poza tym nie rozumiem co chcesz odróżniać i w jakim celu - jeśli zmienisz filtr statusu realizacji na "niezrealizowane" to będę widoczne tylko te zamówienia różnicowe, które nie zostały zrealizowane, więc w ogóle nie ma o czym pamiętać ?
Jeśli chcesz po prostu wiedzieć, że zamówienie powstało jako różnicowe to można wykorzystać warunkowe formatowanie listy lub trigger, który doda taką informację do zamówienia.
-
hmmm... nie wiem jak to wytłumaczyć po polsku :)
No widzę, niestety :(
To pozwala mi na wystawienie dokumentu sprzedaży na towar, który klient odbiera teraz, a te produkty na które czekamy zostają na zamówieniu różnicowym z tym samym nr do ponownej realizacji.
(...)
Nie wiem czy teraz opisałem to zrozumiale... :)
Nie.
Daj zrzut ekranu z dwoma dokumentami o tym samym numerze, inaczej szkoda klawiatury.
-
no tak... macie rację - zamieszałem :-[ przepraszam
zamówienia mają 2 nr, a pisząc że nr jest ten sam sugerowałem się numerem przechodzącym ze sklepu internetowego.
Po wygenerowaniu się zamówienia różnicowego numer zamówienia ZK w subiekcie zmienia się, ale nie zmienia się numer oryginalny wygenerowany w sklepie - co widać na załącznikach (jeden z zamówieniami zrealizowanymi całkowicie, drugi z niezrealizowanymi)
pytam o podświetlenie, lub jakies oznakowanie - bo nikt nie będzie pamiętał jaki nr miało zamówienie ZK - skoro operujemy oznaczeniami z internetu. A w dodatku większość kolumn w widoku usuwamy, żeby wizualnie nie "zaśmiecać" :)
Choć z drugiej strony głębiej się zastanawiając - w tym przypadku jeśli generuje się kolejne nr zamówienia ZK - to chyba nie jestem w stanie nic zrobić - bo każde kolejne zamówienie powstaje w taki sam sposób.
ale może Wy macie jakąś sugestię?
-
Gdybyś zmienił w tym pierwszym obrazku filtr na "niezrealizowane" to miałbyś to czym się trzeba zajmować.
Nie wystarczy?
Trudno mi coś doradzić bo, szczerze mówiąc ciągle nie czuję istoty problemu.
-
nie traktuję tego jako problem, tylko chciałbym oznaczyć, że to zamówienie oczekuje na dostawę.
-
Ale przecież jest niezrealizowane, więc po co jeszcze więcej?
-
nie traktuję tego jako problem, tylko chciałbym oznaczyć, że to zamówienie oczekuje na dostawę.
Podałem możliwe rozwiązania, ale w ogóle się do nich nie odniosłeś.
-
nie traktuję tego jako problem, tylko chciałbym oznaczyć, że to zamówienie oczekuje na dostawę.
Podałem możliwe rozwiązania, ale w ogóle się do nich nie odniosłeś.
odnoszę się :)
próbuję to jakoś rozkminić, a wcześniej odpowiadałem na poprzedni post.
spróbuję z tym formatowaniem warunkowym.
-
OK, nie chcesz wyjaśnić o co chodzi, nie ma sprawy.
Powodzenia, ja wyłączam się z tego wątku.
-
qrcze...
ale nie wiem czemu się obrażasz.
Tu nie ma nic do wyjaśniania. Po prostu chcę to jakoś oznaczyć, bo jest kilka osób do obsługi sklepu internetowego.
Jeśli w sklepie jest zamówienie zrealizowane - bo jest, to po co dziewczyny mają wracać do tego po kilka razy. Czasem jest taki młyn, że nie ma kiedy zajrzeć do segregatora, w którym są odłożone te zamówienia - więc pomyślałem, że jesli przyjmiemy, że oznaczymy zamówienie różnicowe kolorem zielonym, czerwonym (obojętnie jakim) - sprawa się wyjasni
Nie wiem po co ta scena - nic złego nie napisałem...
-
Tu nie ma nic do wyjaśniania. Po prostu chcę to jakoś oznaczyć, bo jest kilka osób do obsługi sklepu internetowego.
Jeśli w sklepie jest zamówienie zrealizowane - bo jest, to po co dziewczyny mają wracać do tego po kilka razy. Czasem jest taki młyn, że nie ma kiedy zajrzeć do segregatora, w którym są odłożone te zamówienia - więc pomyślałem, że jesli przyjmiemy, że oznaczymy zamówienie różnicowe kolorem zielonym, czerwonym (obojętnie jakim) - sprawa się wyjasni
Albo czytasz wybiórczo odpowiedzi, albo wcale. Obojętnie, która wersja jest właściwa to chyba nie jest to jednak taki problem, którym ma się ktoś zajmować, skoro Ty się nie angażujesz...
Miałeś podpowiedź od @candy
Gdybyś zmienił w tym pierwszym obrazku filtr na "niezrealizowane" to miałbyś to czym się trzeba zajmować.
Nie wystarczy?
Trudno mi coś doradzić bo, szczerze mówiąc ciągle nie czuję istoty problemu.
Co w tej podpowiedzi jest złe? Po co oznaczać jakimś kolorem zamówienia niezrealizowane, jeżeli można ustawić filtr na tylko niezrealizowane i jeżeli jest coś na liście to się tym przejmować.
A jeżeli to Ci nie odpowiada to napisz dlaczego.
-
Ja się nie obrażam, tylko nie widzę sensu swojego udziału.
Ja wyjaśniłem że od razu widać, co jest niezrealizowane bo zamówienia różnicowe mają status "niezrealizowane" a te, z których powstały status "zrealizowane całkowicie", więc filt załatwia to w 2 kliknięcia. Ty zignorowałeś moje wyjaśnienia i ponowne pytanie i dalej piszesz że nie widać które są niezrealizowane.
Głuchy telefon nam wychodzi, a ja wolę inne zabawy.
-
nie tyle, że mi nie odpowiada, ale wprowadza lekkie zamieszanie.
Przenosimy nr oryginalny (np D-000001 zamówienie detaliczne; H-000001 - zamówienie hurtowe) ze sklepu i ten nr się nie zmienia przy wygenerowanym zamówieniu różnicowym.
A ten nr jest dla nas najważniejszy i nim operujemy cały czas
Żeby nie zaciemniać zakładki "zamówienia od klientów" - nie wyświetlamy kolumn dokumentów powiązanych.
Cały czas mamy włączony filtr "zamówienia niezrealizowane" - i widzimy, że w sklepie zamówienie D-000001 jest zrealizowane, a subiekcie widnieje jako niezrealizowane.
Przy kilku osobach obsługujących sklep wkrada się czasami lekkie zamieszanie. Oczywiście NIE JEST TO PROBLEM, a niepotrzebna strata czasu na szukanie. Zwłaszcza w przypadku jeśli klient CZĘŚĆ zamówienia już odebrał...
Stąd mój pomysł na "usprawnienie" tego i tyle.
Poza tym napisałem we wcześniejszych postach po co to jest mi potrzebne:
"pytam o podświetlenie, lub jakies oznakowanie - bo nikt nie będzie pamiętał jaki nr miało zamówienie ZK - skoro operujemy oznaczeniami z internetu. A w dodatku większość kolumn w widoku usuwamy, żeby wizualnie nie "zaśmiecać" :)"
-
żeby sprawa była jasna...
czytam wszystko o deski do deski, nie szukam dziury w całym, SZANUJĘ Waszą wiedzę i nie mam zamiaru się kłócić
-
żeby sprawa była jasna...
czytam wszystko o deski do deski, nie szukam dziury w całym, SZANUJĘ Waszą wiedzę i nie mam zamiaru się kłócić
Ok, ale nie próbujesz przemyśleć swojego podejścia do wywołanego tematu. Ma być tylko tak i tylko to mnie interesuje.
A moze jednak warto czasami zmienić punkt widzenia? Bo może się okazać, że jednak można prościej i łatwiej.
-
żeby sprawa była jasna...
czytam wszystko o deski do deski, nie szukam dziury w całym, SZANUJĘ Waszą wiedzę i nie mam zamiaru się kłócić
OK. Niestety czasami wygląda to zupełnie inaczej...
Jeżeli chodzi o oznaczenie to już Ci Daniel napisał w odpowiedzi #3 jak to zrobić. Oczywiście w formatowaniu warunkowym niezbędna będzie składnia SQL.
-
Trochę to trwało... ale się udało.
przy generowaniu zamówienia różnicowe - to które powstaje jest w innym kolorze.
za nakierowania dziękuję, za nieścisłości w tym co pisałem przepraszam :)
Jeśli ktoś będzie miał potrzebę "mania" takiego rozwiązania - proszę pisać na PW