Witam,
Jestem nowym użytkownikiem forum. Zwracam się o pomoc w rozwiązaniu problemu:
Wkrótce nasza firma otwiera drugi oddział sprzedaży, ale pod innym nr NIP. W Subiekcie posiadamy dwa podmioty o różnych nr NIP.
Część towarów będzie powielona więc potrzebuję, aby ceny sprzedaży były takie same. Myślałem o rozwiązaniu w taki sposób, aby ceny były zaczytywane z Excela, ponieważ mamy możliwość uzyskania od dostawców cennika katalogowego, który przeważnie się zmienia kilka razy do roku. Od cennika mamy ustalone stałe rabaty. Jedynie pozostałoby ustalić rabat "detaliczny" od katalogu oraz zaokrąglić wg określonego schematu, a następnie zaimportować to w Subiekcie.
Myślałem o gotowym programie GTIT Przeliczanie Cen dla Subiekta GT, ale z doświadczenia wiem, że dostawca może się pomylić i udzielić mniejszy rabat. Wtedy nikt nie zorientuje się, że marża spadła, a cena na półce pozostała bez zmian. Dobrze by było, aby w takich sytuacjach dostawać komunikat, że ceny na fakturze są inne niż określone w katalogu.
Faktury, które przychodzą mają po ok. 100 pozycji. Na dwóch oddziałach faktury będą przyjmować różne osoby, a trzeba będzie zachować wspólną politykę cenową.
Z góry dziękuję