Autor Wątek: Zgubiony podmiot  (Przeczytany 3759 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Opos

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT
Zgubiony podmiot
« dnia: Grudzień 14, 2016, 13:54:25 »
Mam problem przy odpalaniu Subiekta GT. Program nie znajduje jednego z podmiotów- w dniu wczorajszym działał bez problemów. Można to jakoś odzyskać?

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17236
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Zgubiony podmiot
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 14, 2016, 14:04:40 »
Może tak, a może nie, wszystko zależy co zrobiłeś i z jakiego powodu nie jest widoczny... Zajrzyj do logu serwera SQL (w programie serwisowym).
Daniel, Białystok.

Offline Opos

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT
Odp: Zgubiony podmiot
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 14, 2016, 14:27:09 »
Przy pierwszym odpaleniu programu wyswietlił sie komunikat że nie odnaleziono zadnego podmiotu na serwerze. Przy ponownej próbie na serwerze znaleziono tylko jeden podmiot- wczoraj były dwa.
w logu serwera znalazłam coś takiego ale zupełnie nie wiem czy to o to chodziło

2016-12-14 12:24:50  spid54  Starting up database 'Delix'.
2016-12-14 12:24:50  spid54  Error: 9003, Severity: 20, State: 1.
2016-12-14 12:24:50  spid54  The log scan number (15449:240:1) passed to log scan in database 'Delix' is not valid. This error may indicate data corruption or that the log file (.ldf) does not match the data file (.mdf). If this error occurred during replication, re-create the publication. Otherwise, restore from backup if the problem results in a failure during startup.
2016-12-14 12:24:50  spid54  Error: 3414, Severity: 21, State: 1.
2016-12-14 12:24:50  spid54  An error occurred during recovery, preventing the database 'Delix' (database ID 5) from restarting. Diagnose the recovery errors and fix them, or restore from a known good backup. If errors are not corrected or expected, contact Technical Support.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17236
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Zgubiony podmiot
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 14, 2016, 14:31:14 »
Jak widać uszkodziłeś sobie bazę danych, a dokładnie log transakcyjny, pozostaje naprawić lub odtworzyć bazę z archiwum. Polecam też zabezpieczyć się przed takimi awariami.
Daniel, Białystok.

Offline Opos

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT
Odp: Zgubiony podmiot
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 14, 2016, 14:44:15 »
A czy którys z tych sposobów jest na tyle prosty zeby moc przeprowadzic go samodzielnie? jak tak to gdzie mozna znalezc instrukcje?

A jak nie to do kogo zgłosic sie o pomoc?

Offline bojalekt

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 799
  • Reputacja +37/-2
  • Wersja programu: Najnowsza dostępna
Odp: Zgubiony podmiot
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 14, 2016, 14:48:13 »
Jeśli masz aktualne archiwum wystarczy zdearchiwizować podmiot za pomocą programu Archiwizator,

Jeśli jednak nie masz kopii to serwisant insert powinien taką bazę naprawić.

Można takowych wyszukać pod poniższym adresem:

https://www.insert.com.pl/siec_sprzedazy/lista_partnerow.html

Tomek,

Offline wojtasss

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 67
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.73 HF2
Odp: Zgubiony podmiot
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 15, 2016, 17:16:46 »
Jak widać uszkodziłeś sobie bazę danych, a dokładnie log transakcyjny, pozostaje naprawić lub odtworzyć bazę z archiwum. Polecam też zabezpieczyć się przed takimi awariami.

Co miałeś na myśli pisząc, że można zabezpieczyć się przed takimi awariami? W jaki sposób? Jakie mogą być przyczyny uszkodzenia bazy?

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17236
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Zgubiony podmiot
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 15, 2016, 17:33:22 »
Jak widać uszkodziłeś sobie bazę danych, a dokładnie log transakcyjny, pozostaje naprawić lub odtworzyć bazę z archiwum. Polecam też zabezpieczyć się przed takimi awariami.

Co miałeś na myśli pisząc, że można zabezpieczyć się przed takimi awariami? W jaki sposób? Jakie mogą być przyczyny uszkodzenia bazy?

Najczęstsza przyczyna to uszkodzony sprzęt lub wyłączenie zasilania, więc zabezpieczenie jest stosunkowo proste - prawny sprzęt i zarządzalny UPS.
Daniel, Białystok.

Offline wojtasss

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 67
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.73 HF2
Odp: Zgubiony podmiot
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 15, 2016, 17:37:09 »
Jak widać uszkodziłeś sobie bazę danych, a dokładnie log transakcyjny, pozostaje naprawić lub odtworzyć bazę z archiwum. Polecam też zabezpieczyć się przed takimi awariami.

Co miałeś na myśli pisząc, że można zabezpieczyć się przed takimi awariami? W jaki sposób? Jakie mogą być przyczyny uszkodzenia bazy?

Najczęstsza przyczyna to uszkodzony sprzęt lub wyłączenie zasilania, więc zabezpieczenie jest stosunkowo proste - prawny sprzęt i zarządzalny UPS.

Ok, myslalem ze mowa o jakichs bardziej zaawansowanych zabezpieczeniach :)

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17236
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Zgubiony podmiot
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 15, 2016, 17:41:56 »
No nie, niestety praktycznie regułą jest, że nie ma tych podstawowych.
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Zgubiony podmiot
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 15, 2016, 17:41:56 »