Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: Ahlen w Lipiec 03, 2017, 15:08:20
-
Cześć,
czy w zakładce Kontrahent jest możliwość zbiorczej zmiany trzech podstawowych pól:
Niestety nie widzę takiej opcji. Można to jakoś dodać?
-
Tak, żeby zaznaczyć 50 kontrahentów i wpisać im jednakową nazwę?
W standardzie nie ma i raczej bym się nie spodziewał.
Zdradzisz nam w jakiej sytuacji zachodzi taka potrzeba?
-
Można to jakoś dodać?
Można w rozwiązaniu dodatkowym (dodatkowa aplikacja).
-
Tak, żeby zaznaczyć 50 kontrahentów i wpisać im jednakową nazwę?
W standardzie nie ma i raczej bym się nie spodziewał.
Zdradzisz nam w jakiej sytuacji zachodzi taka potrzeba?
Oczywiście, już tłumaczę.
Mamy u nas w branży Grupę Zakupową zrzeszającą X klientów. Zamówienia przychodzą do nas bezpośrednio od klientów, natomiast faktury wystawiamy na Grupę Zakupową i wysyłamy ją mailem. Towar leci prosto do klienta.
W Subiekcie wygląda to tak, że mam założonych około 60 firm, gdzie dane podstawowe zakładki Kontrahent to adres Grupy Zakupowej na który fakturujemy, natomiast w adresie dostawy mamy wpisane miejsce, gdzie fizycznie towar ma jechać (czyli adres klienta). Wystawiając zamówienia w ten sposób mamy podgląd na to ile dany klient z Grupy zamawia towaru. Przypisany podstawowy mail jest również do grupy np. efaktury@......pl, ponieważ dziewczyny z biura wysyłają faktury na adres Grupy zaraz po jej utworzeniu w Subiekcie poprzez PMM -> Drukuj -> Wyślij e-mail z zakładki Faktury sprzedaży.
W Subiekcie mam około 60 takich firm i po prostu muszę im wszystkim zaktualizować adres głównej siedziby w zakładce podstawowej.
Mam nadzieję, że nie zamotałem za bardzo.
-
Wyjaśniłeś dokładnie, zamotałeś za to wcześniej.
Zamiast użyć mechanizmu wstawiania płatnika dla odbiorcy i mieć porządek, bez żadnych dodatkowych mechanizmów wymyśliłeś takie dziwaczne rozwiązanie.
-
Wyjaśniłeś dokładnie, zamotałeś za to wcześniej.
Zamiast użyć mechanizmu wstawiania płatnika dla odbiorcy i mieć porządek, bez żadnych dodatkowych mechanizmów wymyśliłeś takie dziwaczne rozwiązanie.
W firmie, w której pracuje to już funkcjonuje od chyba 6 lat jak nie więcej? Nie zmienię tego bo tak ludzie się tu nauczyli, tak szef to wymyślił i tak to prawdopodobnie będzie działać. Ludzie mają swoje przyzwyczajenia i są bardzo oporni na zmiany czegokolwiek.
A bardzo często słyszę "W starym Subiekcie wszystko było w jednym oknie i można było wszystko zrobić a teraz tych okien jest milion i nic nie można znaleźć. Nie kombinuj, jest dobrze jak jest."
Jednak z chęcią zagłębie się w zagadnienie z wyborem płatnika, ponieważ u nas w systemie tych kontrahentów jest dość sporo naduplikowanych.
-
W Subieikcie jest możliwość przywiązania do jednego kontrahenta (płatnika) wiele adresów dostaw. Jest nawet wzorzec wydruku na którym jest i płatnik i odbiorca.
A od wersji 1.48 jest łatwa możliwość zarządzania tym mechanizmem.
Podobno tylko krowa nie zmienia poglądów, ale ludzie to potrafią i nawet potrafią się uczyć (niektórzy nie potrafią, ale to wyjątki).