Autor Wątek: Zdejmowanie ze stanu - inwentaryzacja  (Przeczytany 3983 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Izapob

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 126
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.49
Zdejmowanie ze stanu - inwentaryzacja
« dnia: Grudzień 27, 2017, 11:48:53 »
Witam
znów głupie pytanie: zaczęcie pracy z subiektem w firmie:
-poprzez wprowadzenie na stan towarów dokumentem PW (prawidłowe wpisanie sztuk ze stanu)
-wprowadzenie na stan dla potrzeb inwentaryzacji kilku kompletów mebli (klika zamówień, które podczas inwentaryzacji nie będą rozbijane na składniki danego kompletu )- gdzie nie będą do nich w tym systemie wystawione f-ry sprzedaży (a w innym, starym, Subiekt ma działać od nowego roku), nie mają one zejść ze stanu jako części a tylko jako komplet jak to zrobić, czy przyjąć je też PW i zdjąć ze stanu dokumentem WZ ? - (czy nie musi być wtedy wprowadzane zamówienie od klienta i wystawiana f-ra sprzedaży?
bardzo proszę o odpowiedź

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Zdejmowanie ze stanu - inwentaryzacja
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 27, 2017, 12:07:57 »
Witam
znów głupie pytanie: zaczęcie pracy z subiektem w firmie:
-poprzez wprowadzenie na stan towarów dokumentem PW (prawidłowe wpisanie sztuk ze stanu)
-wprowadzenie na stan dla potrzeb inwentaryzacji kilku kompletów mebli (klika zamówień, które podczas inwentaryzacji nie będą rozbijane na składniki danego kompletu )- gdzie nie będą do nich w tym systemie wystawione f-ry sprzedaży (a w innym, starym, Subiekt ma działać od nowego roku), nie mają one zejść ze stanu jako części a tylko jako komplet jak to zrobić, czy przyjąć je też PW i zdjąć ze stanu dokumentem WZ ? - (czy nie musi być wtedy wprowadzane zamówienie od klienta i wystawiana f-ra sprzedaży?
bardzo proszę o odpowiedź
Kupiony Subiekt jest pusty, więc żeby zacząć w nim pracę trzeba mieć co sprzedawać czyli stany na magazynie.
Przy rozpoczęciu pracy robi się to dokumentem PW jako stan na BO.
Wprowadzać można wszystkie typy czyli towary, komplety, opakowania. Przy tym komplety nie muszą mieć zdefiniowanych składników.
Definicja składników potrzebna jest tylko do ich montowania ew. rozmontowania.
Powinno się na tym PW podać ceny, które będą kosztem - ceną ich zakupu i z taką wartością wejdą na stan magazynu.
Wprowadzanie na stan nie ma nic wspólnego z innymi dokumentami, np. zamówieniami, sprzedażą, itp.
Natolmiast po ich wprowadzeniu trzeba by ustalić ich ceny sprzedaży. Można to zrobić pojedynczo w kartotelach lub zbiorczo przez Przecenę, np. w oparciu o ustalony narzut.


« Ostatnia zmiana: Grudzień 27, 2017, 12:11:22 wysłana przez Aldo »

Offline Izapob

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 126
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.49
Odp: Zdejmowanie ze stanu - inwentaryzacja
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 27, 2017, 16:45:30 »
tak wiem, że wprowadza się przez pw, podaje cenę zakupu i aby sprzedać trzeba ustalić cenę - chodzi mi o to, że te komplety są już zmontowane, ich częśći stanowi dużo skladników i zostało wymyslone przez ,,innych" by wprowadzić je pw i zdjąć ze stanu przez wz - bez określania ich skladników, bez zamówienia itd. czy to jest prawidłowe pw i wz - że komplet zdjęty i w razie czego to na ich stan składało się wszystko -czego brak w magazynie itd. o to mi chodzi,o to że nie będzie do tego zamówienia, f-ry sprzedazy w tym programie, nie będą okreslane składniki tylko wejdą na stan i zejdą.To wszystko inne co opisałeś rozumiem, tak będzie robione, o te komplety chodzi teraz - na potrzeby inwentaryzacji i pomysłu innych osób.
Proszę o informację.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Zdejmowanie ze stanu - inwentaryzacja
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 27, 2017, 19:18:12 »
tak wiem, że wprowadza się przez pw, podaje cenę zakupu i aby sprzedać trzeba ustalić cenę - chodzi mi o to, że te komplety są już zmontowane, ich częśći stanowi dużo skladników i zostało wymyslone przez ,,innych" by wprowadzić je pw i zdjąć ze stanu przez wz - bez określania ich skladników, bez zamówienia itd. czy to jest prawidłowe pw i wz - że komplet zdjęty i w razie czego to na ich stan składało się wszystko -czego brak w magazynie itd. o to mi chodzi,o to że nie będzie do tego zamówienia, f-ry sprzedazy w tym programie, nie będą okreslane składniki tylko wejdą na stan i zejdą.To wszystko inne co opisałeś rozumiem, tak będzie robione, o te komplety chodzi teraz - na potrzeby inwentaryzacji i pomysłu innych osób.
Proszę o informację.
Jeśli chcesz je tylko wprowadzić do kartoteki, to kombinacje z dodawaniem przez RW i zdjęciem ze stanu przez WZ jest bez sensu. I tak je musisz wprowadzić do kartoteki, więc na tym poprzestań.
PW tworzy się tylko po to, żeby uzyskać potrzebne i rzeczywiste stany magazynowe, a nie żeby dodać kartoteki towarowe.
Te można dodać bezpośrednio w Magazynie.

Offline Izapob

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 126
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.49
Odp: Zdejmowanie ze stanu - inwentaryzacja
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 27, 2017, 20:02:05 »
wygląda na to, że nie umiem napisać o co konkretnie chodzi i że jest to tak głupie.Nie chodzi mi o dokument RW- rozchód wewnętrzny tylko PW (przyjęcie kompletu mebli przed inwentaryzacją, bez określania częsci składowych) i dokument WZ (zdjecie ze stanu samych kompletów, bo nie miały określonych części)  i w razie jakiejkolwiek kontroli, braków itd. uznanie, że ich częściami składowymi były te braki. osoba, która to wymyśliła tłumaczy, iż części składowych tych mebli jest dużo i nie ma sensu tego liczyć czy poprawnie będzie wprowadzenie PW i zdjęcie dokumentem WZ (nadmieniam, że bez zamówienia i f-ry w tym programie a starym programie, gdzie nie było prowadzonego w ogóle stanu mazgazynowego - wszystko na oko, tam się tylko wystawiło f-ry sprzedazy.

 odnośnie odpowiedzi Aldo:PW tworzy się tylko po to, żeby uzyskać potrzebne i rzeczywiste stany magazynowe, a nie żeby dodać kartoteki towarowe.Te można dodać bezpośrednio w Magazynie.

wiem, że dokument PW -wprowadza stany towarowe na magazyn tu chodzi aby wprowadzić tych kilka zestawów dokumentem PW np zestaw mebli kuchennych, zestaw mebli łazienkowych i zdjąc je dokumentem WZ (po to aby w ten sposób uzupełnić niedobory i aby nie dodawać ich sztukami na stan magazynowy a zestawem - rozumiem, że to idotyczne ale to nie mój pomysł. Czy można tak zrobić?
I jeszcze jedno pytałam już kiedyś o wprowadzanie f-r zakupu, kosztowych. Subiekt nie słuzy do ich wprowadzania, nie zmieniają one stanu magazynowego itd, ja już to rozumiem ale mają być ewidencjonowane w tym programie, jak to robić prawidłowo- np. poprzez usługę jednorazową?

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Zdejmowanie ze stanu - inwentaryzacja
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 27, 2017, 21:05:58 »
wygląda na to, że nie umiem napisać o co konkretnie chodzi i że jest to tak głupie.Nie chodzi mi o dokument RW- rozchód wewnętrzny tylko PW (przyjęcie kompletu mebli przed inwentaryzacją, bez określania częsci składowych) i dokument WZ (zdjecie ze stanu samych kompletów, bo nie miały określonych części)  i w razie jakiejkolwiek kontroli, braków itd. uznanie, że ich częściami składowymi były te braki. osoba, która to wymyśliła tłumaczy, iż części składowych tych mebli jest dużo i nie ma sensu tego liczyć czy poprawnie będzie wprowadzenie PW i zdjęcie dokumentem WZ (nadmieniam, że bez zamówienia i f-ry w tym programie a starym programie, gdzie nie było prowadzonego w ogóle stanu mazgazynowego - wszystko na oko, tam się tylko wystawiło f-ry sprzedazy.

 odnośnie odpowiedzi Aldo:PW tworzy się tylko po to, żeby uzyskać potrzebne i rzeczywiste stany magazynowe, a nie żeby dodać kartoteki towarowe.Te można dodać bezpośrednio w Magazynie.

wiem, że dokument PW -wprowadza stany towarowe na magazyn tu chodzi aby wprowadzić tych kilka zestawów dokumentem PW np zestaw mebli kuchennych, zestaw mebli łazienkowych i zdjąc je dokumentem WZ (po to aby w ten sposób uzupełnić niedobory i aby nie dodawać ich sztukami na stan magazynowy a zestawem - rozumiem, że to idotyczne ale to nie mój pomysł. Czy można tak zrobić?
I jeszcze jedno pytałam już kiedyś o wprowadzanie f-r zakupu, kosztowych. Subiekt nie słuzy do ich wprowadzania, nie zmieniają one stanu magazynowego itd, ja już to rozumiem ale mają być ewidencjonowane w tym programie, jak to robić prawidłowo- np. poprzez usługę jednorazową?
Miało być PW, ale mi się kliknęło.
W dalszym ciśągu nie rozumiem takiego postępowania - dodanie przez PW i wydanie przez WZ. Przecież skutek będzie zerowy. Chodzi tylko o to, że niby były wprowadzone i wydane? Bez sensu.

Offline Izapob

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 126
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.49
Odp: Zdejmowanie ze stanu - inwentaryzacja
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 27, 2017, 22:01:36 »
Też tego nie rozumiem,jutro będę tłumaczyła po raz kolejny ale niektórzy nie rrozumieją.Przecież ze stanu zejdzie to co się wprowadziłon i dokładnie stan zerowy będzie .Dobrze,że nie tylko ja nie rozumiem tego pomysłu:)Dziękuje Ci bardzo za odpowiedzi.Odnośnie faktur kosztowych -to nie powinno się ich wprowadzać a jak coś to jako tą usługę jednorazową?

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Zdejmowanie ze stanu - inwentaryzacja
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 27, 2017, 22:22:58 »
Też tego nie rozumiem,jutro będę tłumaczyła po raz kolejny ale niektórzy nie rrozumieją.Przecież ze stanu zejdzie to co się wprowadziłon i dokładnie stan zerowy będzie .Dobrze,że nie tylko ja nie rozumiem tego pomysłu:)Dziękuje Ci bardzo za odpowiedzi.Odnośnie faktur kosztowych -to nie powinno się ich wprowadzać a jak coś to jako tą usługę jednorazową?
To zależy od potrzeb i obsługi księgowej. Do samej sprzedaży koszty nie są potrzebne, chociaż nie zawsze. Potrzebne jest to, co sprzedajemy, czyli głównie towar.
Ale wprowadzanie faktur kosztowych ma sens chociażby ze względu na rozrachunki, których nie ma w kpir czy ryczałcie.
Oprócz tego jest bieżąca informacja o kosztach, bo księgowość taką dostarcza zawyczaj w następnym miesiacu, a przy prowadzeniu działaności nie jest to błacha informacja.
Faktury kosztowe generalnie wpisuje się jako usługowe - usługi jednorazowe, bo nie ma sensu zaśmiecać tym magazynu.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Zdejmowanie ze stanu - inwentaryzacja
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 27, 2017, 22:22:58 »