Autor Wątek: ZK i rezerwacja towaru  (Przeczytany 3788 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kaczor

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 154
  • Reputacja +2/-0
  • Wersja programu: Aktualna
ZK i rezerwacja towaru
« dnia: Luty 14, 2017, 09:03:47 »
Pojawił się u nas następujący problem.

Wprowadzamy zamówienie od klienta. Są na nim towary dostępne i niedostępne. Następnie przy przekształcaniu do dokumentu sprzedaży towar wyświetla towary niedostępne i pyta co z tym fantem zrobić. Zaznaczamy ptaszek "Zmniejsz do dostępnych" oraz "Usuń pozycje z zerowym stanem". Program usuwa brakujące pozycje i... przy próbie  zapisania wyskakuje znowu okienko z brakami towaru! Program pokazuje, że jakiejś pozycji nie ma w wystarczającej ilości bo jest w rezerwacji na tym zamówieniu które właśnie obrabiamy

Nie chcemy korzystać z opcji pomiń rezerwację. Aktualna wersja Subiekta to 1.47

Offline arczi

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 140
  • Reputacja +4/-0
  • Wersja programu: zawsze nowa, Zielony Plus, Niebieski Plus
Odp: ZK i rezerwacja towaru
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 14, 2017, 09:06:03 »
czy daty przyjęcia jakichś towarów są późniejsze od daty wystawienia ZK?

Offline Kaczor

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 154
  • Reputacja +2/-0
  • Wersja programu: Aktualna
Odp: ZK i rezerwacja towaru
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 14, 2017, 09:25:14 »
Wszystkie daty się zgadzają., przyjęcia są wcześniejsze a ZK późniejsze

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17232
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: ZK i rezerwacja towaru
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 14, 2017, 09:29:04 »
No a jakie są stany przykładowego towaru wg informatora (jeśli dokument jest wystawiany z inną datą to należy sprawdzić w ruchu lub przez remanent).
Daniel, Białystok.

Offline Kaczor

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 154
  • Reputacja +2/-0
  • Wersja programu: Aktualna
Odp: ZK i rezerwacja towaru
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 14, 2017, 10:13:52 »
Przyjęte na stan FZ 22.11.2016, następnie normalna sprzedaż, na remanencie wszystko się zgadza więc nie ma wprowadzanych żadnych PW ani RW. Dochodzimy do momentu, że na stanie jest 5szt. Na zamówieniu widnieją 3szt i program pokazuje, że jest brak towaru 1szt bo widnieje rezerwacja na 3szt! Tylko ta rezerwacja dotyczy tego właśnie realizowanego zamówienia. Żadnych innych rezerwacji na tym towarze nie ma.

Jeżeli wypisujemy bezpośrednio fakturę to problem nie występuje. Jeżeli wcześniej ręcznie na ZK usuniemy braki towarowe to również błąd nie wystąpi.

Również problem nie wystąpi jeżeli na pierwotnym zamówieniu nie brakowało żadnego towaru na magazynie. Opisze to trochę łopatologicznie - Np. Na ZK mamy 10 pozycji. Jeżeli przykładowo, brakuje towaru w 1 pozycji (widnieje zerowy stan magazynowy) to program wyświetli komunikat "zmniejsz" "usuń" "pomiń" i po zaznaczeniu pierwszych 2-ch opcji program jeszcze raz sprawdzi zamówienie i wówczas pojawia się ten błąd. Jeżeli natomiast, przed przekształceniem zamówienia, ręcznie sprawdzimy czego brakuje i na ZK ręcznie usuniemy braki to przy realizacji zamówienia błąd nie wystąpi.

Robiłem odbudowę indeksów, kompaktowanie bazy.

Offline wojtasss

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 67
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.73 HF2
Odp: ZK i rezerwacja towaru
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 14, 2017, 21:52:55 »
U nas jest to samo. Według mnie jest wszystko ok, poniewaz gdy dokument sprzedazy jest jeszcze niezapisany to na stanie caly czas jest niezrealizowane zamowienie w twoim przypadku - z rezerwacją, tak więc te towary są niedostępne i nie zapiszesz dokumentu. Dlatego subiekt standardowo w przypadku realizacji zamowienia zaznacza "pomiń rezerwację" i z tej opcji według mnie trzeba skorzystać, ale mogę się mylić. Niech eksperci się jeszcze wypowiedzą :)

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: ZK i rezerwacja towaru
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 14, 2017, 21:52:55 »