Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: dualbiekt w Czerwiec 02, 2016, 12:11:35
-
Wprowadziłem ostatnio zmianę w karcie towaru (zmianę nazwy przy pozostawieniu starego symbolu) i zauważyłem, że nazwa produktu zmieniła się również na wystawionych wcześniej fakturach, co jest o tyle kłopotliwe, że korzystam z Subiekta jako mojego "śladu audytowego" do faktur elektronicznych (wydruków PDF tak naprawdę).
Wydaje mi się, że jest to nowe zachowanie Subiekta. Czy mam możliwość zmiany konfiguracji tak, żeby wystawione już dokumenty nie ulegały zmianie?
Moja wersja Subiekta GT to 1.43 HF1.
-
Subiekt od zawsze tak działa. Nie ma historiowana kartoteki towaru.
-
Jest to jedna z operacji tępiona przez serwisantów Subiekta, a dość często spotykana - bezmyślność użytkowników.
-
OK. A czy istnieje jakieś rozszerzenie, które archiwizowałoby wystawione faktury?
-
OK. A czy istnieje jakieś rozszerzenie, które archiwizowałoby wystawione faktury?
Najprościej drukowac do pdf.
Ale to nie zmienia sytuacji w samym Subkiekcie. W dalszym ciągu operacja wykorzystania starej kartoteki do nowego towaru jest niedopuszczalna, chociaż możliwa.
-
A czy biblioteka z dodatku zielony PLUS nie pozwoliłaby na utrzymywanie oryginalnych wersji faktur?
-
Pozwoliłaby, ale to i tak nie rozwiązuje problemu. Co zrobisz jak trzeba będzie wystawić korektę do faktury, której towary mają pozmieniane nazwy?
-
Jest to jedna z operacji tępiona przez serwisantów Subiekta, a dość często spotykana - bezmyślność użytkowników.
To jedno proste zdanie @Aldo odpowiada na Twoje zapytanie, do tego są "nowe" kartoteki oraz ich nieograniczona ilość ...
Nadchodzący wielkimi krokami JPK wyeliminuje "wątpliwości" co niektórych użytkowników/podatników/przedsiębiorców ... etc.
Działaj rozsądnie i nie kombinuj to nie będzie problemów ...
P.S. Wyobraź sobie co będzie w sytuacji o jakiej wspomniał @birds22 ...
-
Pozwoliłaby, ale to i tak nie rozwiązuje problemu. Co zrobisz jak trzeba będzie wystawić korektę do faktury, której towary mają pozmieniane nazwy?
Jeśli będę miał oryginał, to mogę wystawić dowolną korektę i wszystko będzie się zgadzało.
Mój problem polega na tym, że mam bałagan w nazwach w Subiekcie, który chciałbym posprzątać. Jednocześnie, chciałbym wykorzystać istniejące symbole, bo wygodnie się pokrywają z numerami katalogowymi dostawców. Towary się nie zmieniają. Symbol odpowiada i nadal będzie odpowiadał temu samemu fizycznemu produktowi. Natomiast nazwy są w tej chwili bardzo techniczne i kryptyczne dla klientów. Oczywiście, nie mogę przeorać istniejących faktur.
Wydaje mi się, że archiwum dokumentów w pełni by mnie urządzało. Poprawiłbym sobie, co potrzebuję, a jednocześnie zachował informację, jakie faktury wystawiłem. Mylę się?
To jedno proste zdanie @Aldo odpowiada na Twoje zapytanie, do tego są "nowe" kartoteki oraz ich nieograniczona ilość ...
Nie bardzo rozumiem, co oznacza "nowa" kartoteka. Mogę stworzyć całą nową kartotekę towarów, a starą gdzieś zarchiwizować?
-
Nowa oznacza nowa - nowe przyjęcia, nowe operacje,
Jeżeli zmodyfikujesz towar dzisiaj, to wszystkie inne wsteczne dokumenty handlowe też tak a nazwę będą zawierały.
Pozostaje jedyne wyjście, zrobić kopię, z niej korzystać na potrzeby korekt, a dane sprzed tego okresu przenieść na nowy podmiot i tam działać ...
Pamiętać jednak należy o tych korektach z kopii aby odpowiedni ująć je w ewidencji ...
-
Robiąc porządek w kartotece i zmieniając nazwy tych samych towarów można to zrobić. Ale żeby pozostawić ślad po starej nazwie wpisz ją w wolne pole - opis, uwagi czy nawet pole własn,e żeby można było jednoznacznie zidentyfikować, że to ten sam towar.
-
Robiąc porządek w kartotece i zmieniając nazwy tych samych towarów można to zrobić. Ale żeby pozostawić ślad po starej nazwie wpisz ją w wolne pole - opis, uwagi czy nawet pole własn,e żeby można było jednoznacznie zidentyfikować, że to ten sam towar.
Po symbolu mogę je jednoznacznie zidentyfikować. Nie mam problemu z identyfikacją. Chodzi mi o ten ślad audytowy. Rozumiem, że zielony plus jednoznacznie rozwiązuje ten problem?
-
Nic nie rozwiązuje tego problemu jednoznacznie, poza zmianą na program który ma historiowanie towarów.
Porady jakie tu dostałeś dadzą Ci szansę zapanować nad chaosem, ale nie zapewnią poprawnego wystawienia duplikatu, jeśli użytkownik zapomni sprawdzić i ew. poprawić nazwy.
-
Robiąc porządek w kartotece i zmieniając nazwy tych samych towarów można to zrobić. Ale żeby pozostawić ślad po starej nazwie wpisz ją w wolne pole - opis, uwagi czy nawet pole własn,e żeby można było jednoznacznie zidentyfikować, że to ten sam towar.
Po symbolu mogę je jednoznacznie zidentyfikować. Nie mam problemu z identyfikacją. Chodzi mi o ten ślad audytowy. Rozumiem, że zielony plus jednoznacznie rozwiązuje ten problem?
Już Ci odpisali, że nie rozwiązuje. Ale jesli zachowasz starą nazwę gdzieś w kartotece, to nie musisz się obawiać audytu. Nazwę towaru zawsze wolno Ci zmienić, nie wolno tylko podstawiać innego towaru w tej samej kartotece. Zresztą dlatego nazwa nie jest blokowana właśnie w tym celu, że nie zawsze sprawdza się w praktyce i jest konieczność jej zmiany. Ale w zakupie jest to dokładnie cały czas ten sam towar.
-
Nic nie rozwiązuje tego problemu jednoznacznie, poza zmianą na program który ma historiowanie towarów.
Porady jakie tu dostałeś dadzą Ci szansę zapanować nad chaosem, ale nie zapewnią poprawnego wystawienia duplikatu, jeśli użytkownik zapomni sprawdzić i ew. poprawić nazwy.
Niekoniecznie trzeba wachlować nzawą. Jeśli trafi się taka korekta, a pierwotna nazwę mamy zachowaną np. w opisie, to na wydruku mozemy tylko podmienić kolumnę Nazwa na Opis. Można zrobić drugi wzorzec z tak zmienionymi kolumnami i stosować wedle potrzeby.
-
Masz rację. Najważniejsze że trzeba o tym pamiętać, a jak się zapomni to wydruk będzie do kitu.
-
Masz rację. Najważniejsze że trzeba o tym pamiętać, a jak się zapomni to wydruk będzie do kitu.
Jak się robi pasztet, to nietety trzeba pamiętać o tym i go odpowiednio zjadać ;)