Czasami część takich problemów to problemy z uwierzytelnieniami/uprawnieniami na Windows. Może tu też tak jest? Zaloguj się z dużymi uprawnieniami, np. jako admin lokalny, odpal InsERTa i jak pobieranie działa, to spróbuj może przeinstalować InsERTa na tym kompie robiącym problemy, używając najmniejszych możliwych uprawnień jakie przejdą. Bo zauważyłem, że np. jak się odpali setup'a (ogólnie, nie tylko InsERTa) jako admin lokalny, na dodatek z podniesionymi uprawnieniami, to potem nader często zwykły użytkownik domenowy nie ma dostępu do jakiś plików konfiguracyjnych czy bibliotek, bo się zapisały na uprawnieniach użytkownika instalującego.
A wcześniej sprawdź czy uwierzytelnianie do bazy danych MS SQL na tych kompach, które działają i na tym kompie, który nie działa, jest skonfigurowane tak samo. Może jest na innych użytkownikach i stąd problemy.
Inne co mi przychodzi do głowy, to czy ktoś na tym źle działającym kompie nie bawił się w zabezpieczenia np. przy pomocy Edytora Lokalnych Zasad Grupy i tam nie powyłączał jakiś opcji, wtedy by trzeba zresetować do domyślnych ustawień lub przekopiować z tych działających kompów.