Autor Wątek: Pobieranie danych GUS  (Przeczytany 7746 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline PajDziku

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Aktualna
Pobieranie danych GUS
« dnia: Lipiec 18, 2016, 14:31:51 »
Witam,

mam dość nietypowy problem, mianowicie na jednym z komputerów w firmie, podczas dodawania kontrahenta poprzez opcję "Pokaż/Uzupełnij dane z GUS" pokazuje się komunikat: "Podczas wyszukiwania danych wystąpił błąd".

Googlowałem trochę i przeszukałem forum. Znalazłem informacje, że powodem może być:
  • Polskie litery w nazwie użytkownika/komputera
  • Polskie litery w identyfikatorze użytkownika
  • Awaria GUS - post z 13 lipca 2016 (forum subiekta)
Wszystkie z wymienionych wyżej pkt sprawdzone (prócz ostatniego, ale strona https://wyszukiwarkaregon.stat.gov.pl/appBIR/index.aspx działa i wyszukuje prawidłowo). Brak polskich znaków gdziekolwiek, jedyne co zauważyłem to liczba w identyfikatorze użytkownika.

Na początku postu napisałem "nietypowy" ponieważ na komputerze sąsiędnim problem ten nie występuje.. Co gorsze, na komputerze, na którym występuje błąd, zalogowała się (do subiekta) osoba, która może wykonać tę operację na swoim stanowisku (sąsiednim) i też nie było możliwe wykonanie operacji pobrania danych z GUS, ten sam komunikat błędu.

Na obu stanowiskach zainstalowana ta sama wersja subiekta: 1.43 HF1

Macie jakieś rady prócz deinstalacji i ponownej instalacji?

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Pobieranie danych GUS
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 18, 2016, 15:18:47 »
Spróbuj z dwoma ewentualnymi przeszkodami.
1. zapora windows - wyłącz ją na tym felernym komputerze i wtedy sprawdź,
2. antywirus - recepta jak wyzej.

Offline PajDziku

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Aktualna
Odp: Pobieranie danych GUS
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 19, 2016, 11:26:34 »
Mamy zainstalowanego nortona (już z zaporą), więc w panelu sterowania jest informacja, że nie można zarządzać zaporą, bo do tego służy program zewnętrzny, ale gdy wyłączyłem zaporę nortona problem występuje w dalszym ciągu.

Zaobserwowałem, że gdy przelogowałem się na konto administratora komputera bez problemu mogłem pobrać dane z GUS.. Jakiś problem z uprawnieniami windows? Czy może jeszcze coś innego?

Offline yemet

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 1259
  • Reputacja +46/-1
  • Wersja programu: Navireo
Odp: Pobieranie danych GUS
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 20, 2016, 01:19:46 »
Jeśli chodzi o samego Subiekta to na pewno nie są potrzebne mu windowskowe uprawnienia administatorskie do pobierania danych z GUSu.

Czy na koncie administratora, na które się logowałeś na pewno pracuje to oprogramowanie nortona?

Pozdrawiam


Offline PajDziku

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Aktualna
Odp: Pobieranie danych GUS
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 20, 2016, 08:57:41 »
Tak, na pewno pracuje Norton. Musiałem zalogować się właśnie na admina, żeby go wyłączyć dla zwykłego użytkownika (próba pobrania danych z GUS na administratorze była jeszcze przed wyłączeniem zapory nortona)

Offline yemet

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 1259
  • Reputacja +46/-1
  • Wersja programu: Navireo
Odp: Pobieranie danych GUS
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 20, 2016, 09:28:21 »
Obawiam się, że będzie musiał Pan  sam z tematem powalczyć bo na forum może nie znaleźć się nikt, kto miałby styczność z firewallem nortona.

Wyłączenie zapory nie zawsze musi pomóc - niektóre tego typu programy dalej chodzą w tle, po prostu nie widać ikonki w trayu.

Zapewne na ww. zaporze brakuje reguły zezwalającej Subiektowi komunikować się ze światem zewnętrznym (poza lokalną siecią). Po dodaniu odpowiedniej reguły problem powinien się rozwiązać. Inna opcja - odinstalowanie zapory.


Offline PajDziku

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Aktualna
Odp: Pobieranie danych GUS
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 25, 2016, 08:33:32 »
Powtarzam, że to na pewno nie wina nortona.. Tak jak pisałem wcześniej, przy włączonym antywirusie + zapora na koncie z prawami administratora dane z GUS zostały pobrane prawidłowo, więc norton tego nie blokuje..

Offline Analogis

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.46 HF1
Odp: Pobieranie danych GUS
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 11, 2017, 14:14:19 »
Jakieś pomysły co jeszcze może być powodem nie działa GUS-u?

Na jednym komputerze nie idzie sprawdzić danych kontrahenta. Ten sam użytkownik na innym komputerze może normalnie pracować. W drugą stronę, inny użytkownik już też nie może nic sprawdzić na feralnej jednostce.

Internet na tym komputerze działa, zapora wyłączona, innego antywirusa nie ma aktywnego, nazwa komputera bez polskich znaków, inicjały również bez polskich znaków, chociaż wersja też najbardziej aktualna z możliwych (1.46 HF1).

Z poziomu subiekta, można normalnie na tej jednostce pobrać aktualizację parametrów i kursów walut. Problem nie jest też z samym GUS-em bo na jednostce obok, wszystko funkcjonuje.

System komputera to XP SP3.
 

Offline bojalekt

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 800
  • Reputacja +37/-2
  • Wersja programu: Najnowsza dostępna
Odp: Pobieranie danych GUS
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 11, 2017, 15:13:35 »
Nie wiem czy przypadkiem nie jest to wina systemu XP, np w e-deklaracjach  komputery z systemami operacyjnymi Windows XP, Windows Vista, Windows Server 2003, Windows Server 2008 będą miały problem.
Protokół TLS 1.0 wykorzystywany do łączenia z serwisem e-Deklaracji zmieniono/lub zmieni się  na bezpieczniejszy TLS 1.2, który nie jest obsługiwany przez starsze systemy.
By c może podobnie postąpi/postąpił GUS.
Tomek,

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17088
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Pobieranie danych GUS
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 12, 2017, 08:24:13 »
Pobieranie danych z GUS'u odbywa się przez serwery Insertu, a nie bezpośrednio, więc to nie to. Na szybko nie mam pomysłu co może być przyczyną.
Daniel, Białystok.

Offline Analogis

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.46 HF1
Odp: Pobieranie danych GUS
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 12, 2017, 09:16:12 »
System na pewno nie jest problemem, bo na pozostałych komputerach jest ten sam i działa wszystko.

A jest jakiś jeszcze sposób, żeby sprawdzić czy Subiekt ma dostęp do sieci internetowej? Czy fakt, że można normalnie sprawdzić dostępność aktualizacji i ściągać kursy NBP, i parametry jest jednoznacznym potwierdzeniem komunikacji z serwerami Insertu?

Offline pir

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 302
  • Reputacja +14/-0
  • Wersja programu: zazwyczaj aktualna chyba że czekam na jakąś poprawkę
Odp: Pobieranie danych GUS
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 12, 2017, 12:50:14 »
Trafiłem ostatnio na problemy z prawidłowym działaniem Druków Gofin. Komp był po paskudnym zawirusowaniu i program zawiesza się w trakcie operacji sprawdzania danych na serwerze twórców oprogramowania. Objawia się to między innymi tym, że nie da się wejść w Internet Explorera, a z praktyki wiem, że programy lubią korzystać z systemowych bibliotek z tym związanych.
Tak więc podejrzewam, że o ile nie jest to jakiś antywirus, to możesz mieć coś uszkodzone, czego łatwo raczej nie znajdziesz.

Offline Artwi

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 187
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: Insert GT aktualny
Odp: Pobieranie danych GUS
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 12, 2017, 12:58:06 »
Czasami część takich problemów to problemy z uwierzytelnieniami/uprawnieniami na Windows. Może tu też tak jest? Zaloguj się z dużymi uprawnieniami, np. jako admin lokalny, odpal InsERTa i jak pobieranie działa, to spróbuj może przeinstalować InsERTa na tym kompie robiącym problemy, używając najmniejszych możliwych uprawnień jakie przejdą. Bo zauważyłem, że np. jak się odpali setup'a (ogólnie, nie tylko InsERTa) jako admin lokalny, na dodatek z podniesionymi uprawnieniami, to potem nader często zwykły użytkownik domenowy nie ma dostępu do jakiś plików konfiguracyjnych czy bibliotek, bo się zapisały na uprawnieniach użytkownika instalującego.

A wcześniej sprawdź czy uwierzytelnianie do bazy danych MS SQL na tych kompach, które działają i na tym kompie, który nie działa, jest skonfigurowane tak samo. Może jest na innych użytkownikach i stąd problemy.

Inne co mi przychodzi do głowy, to czy ktoś na tym źle działającym kompie nie bawił się w zabezpieczenia np. przy pomocy Edytora Lokalnych Zasad Grupy i tam nie powyłączał jakiś opcji, wtedy by trzeba zresetować do domyślnych ustawień lub przekopiować z tych działających kompów.

Mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.

Offline Smokofilomidanek

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.42
Odp: Pobieranie danych GUS
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 01, 2017, 11:51:24 »
Witam
Od kilku dni mam ten sam problem co na wstępie czyli jeżeli skorzystam z opcji "Pokaż/Uzupełnij dane z GUS" pokazuje się komunikat: "Podczas wyszukiwania danych wystąpił błąd".
Żeby było ciekawe to opcja poniżej czyli "Potwierdzenie numeru VAT" działa bez problemu

Podejrzewam, że stało się to po zainstalowaniu Druków Gofin.
One również nie działają.

Ten sam użytkownik na innym komputerze pobiera dane GUS bez problemu.

Wszystko co jest opisane powyżej zrobiłem.
Odinstalowałem program antywirusowy,
Wyłączyłem zaporę.
Wszystko uruchamiam jako administrator.

I nic. Może ktoś rozwiązał już taki problem?


Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Pobieranie danych GUS
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 01, 2017, 12:01:20 »
I nic. Może ktoś rozwiązał już taki problem?
Rozwiązać problem można próbować znając jego źródło. A jak na razie znamy tylko same objawy.
Analogicznie - telefon do mechanika samochodowego - stuka mi pod maską, co to moze być i jak to naprawić?

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Pobieranie danych GUS
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 01, 2017, 12:01:20 »