Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: Danielson w Luty 06, 2011, 09:13:08
-
Witam, czy ktoś się orientuje w jaki sposób można zmniejszyć bazę Subiekta ? Chodzi mi dokładnie które tabele można bezpiecznie wyczyścić, tak żeby nie utracić integralności bazy. Wiem, że jest jakieś narzędzie dla serwisantów, ale kosztuje spore pieniądze. Wg. mnie takie operacje powinny być standardowo wbudowane w tego typu program, tak żeby każdy mógł przeprowadzić czyszczenie bazy w dowolnym momencie. W WF-MAGu tak robiłem: archiwizacja roku 2004 (kopia archiwizacji pozostawała na dysku), czyszczenie bazy dokumentów (oczywiście baza klientów i towarów pozostawała). a od 2005 zaczynałem pracę na pustej bazie (zaczynałem od wprowadzenia dokumentu inwentaryzacyjnego PZ). W dowolnym momencie, gdy potrzebowałem sięgnąć do danych archiwalnych uruchamiałem bazę archiwalną. W podobny sposób chciałbym pracować z Subiektem, ale niestety nie ma on wbudowanych "narzędzi" do czyszczenia niepotrzebnych danych.
Jeszcze inny pomysł jaki mi przychodzi do głowy, to na początku roku (przed inwentaryzacją) stworzyć nowy podmiot i do niego zaimportować towary i kontrahentów poprzez epp.
Ale może ktoś zna inne rozwiązanie ?
-
1. Miejsca które można wyczyścić to zdjęcia towarów nieaktywnych i dokumenty.
2. Jak dużą masz bazę ?
-
1. Zdjęcia mam mikroskopijne (po testowym wyrzuceniu i skompaktowaniu bazy oszczędność może ok 2 Mb. Nie warto, bo zdjęcia jednak fajnie wyglądają na cennikach.
2. Baza ma wielkość 160 MB. Jest to oczywiście nic, jak dla SQL Servera ale chodzi też o zasadę. Właściciel danych powinien mieć prawo do wykasowania danych, których już nie potrzebuje, a które zmniejszą wielkość bazy danych. Baza teraz ma 160 MB, ale za chwile może mieć 16 Gb i co wtedy ?
Wielkość bazy, a co za tym idzie, wielkość backupu bazy danych nie miałaby takiego znaczenia, gdyby nie dodatkowa konieczność codziennego kopiowania bazy danych na dodatkowy, odległy server archiwalny.
-
Przecież właściciel ma prawo wykasować sobie dane jakie chce ;-)
A tak serio to nie jest to takie proste i jestem 100% pewien że taki mechanizm nie powstanie.
Jedyne obejście to wykorzystać Sferę i napisać sobie przenoszenie kartotek , stanów , rozrachunków..
-
Ok. Dzięki. Zawsze to już jakaś wskazówka.
Wadą Subiekta jest to, że nie ma w nim wielu podstawowych funkcji. Kiedyś sądziłem, że jego zaletą jest fakt, że można sobie to i owo dorobić samemu lub kupić w formie dodatków jakiegoś gotowca. Ale Idąc tym tropem, doszedłem w końcu do wniosku, że najlepiej będzie napisać swoją własną wersję systemu magazynowo-księgowego szytą na miarę. W końcu to wcale nie jest takie trudne, a być może nawet łatwiejsze niż ciągłe dorabianie łatek i "babranie" się w Sferze czy Crystalu.
Na razie zostaje na Subiekcie i wrzutkach, ale coraz bardziej przestaje mi się to podobać.
Dobrze, że przynajmniej znalazłem to fajne forum, gdzie można znaleźć jakieś rzeczowe wskazówki.
Dzięki Sztywniak. Szacun !
-
Od 15 lat przeciętnie 3 razy do roku mam myśl żeby napisać swój program ;-)
Niestety mam chyba zbyt duży bagaż doświadczeń bo pukam się w czoło i wracam na ziemie.
To forum jest najlepszym przykładem tego że nie napiszesz programu który będzie pasował każdej firmie. Robiłem też doświadczenia z platformą do pisania takich rozwiązań do której dostałem nawet źródła programu magazynowego ale po przemyśleniu sprawy aktualizacji dałem sobie spokój.
Nadal trzymam się przy Subiekcie bo wiem że jak mi czegoś brakuje to sobie dorobię a o aktualizację dba InsERT.
Oczywiście przez te lata jako serwisant Insertu też często się irytowałem ale nie znalazłem lepszej alternatywy.
-
doszedłem w końcu do wniosku, że najlepiej będzie napisać swoją własną wersję systemu magazynowo-księgowego szytą na miarę
Ciekawe na ile wyceniłeś koszt takiego przedsięwzięcia i jak ta kwota ma się do ceny Subiekta i ewentualnych rozszerzeń do niego.
-
No właśnie, może to jest ten kolejny moment też w moim życiu, żeby się puknąć w czoło i zejść na ziemię.
Oczywiście gdybym brał się za zrobienie czegokolwiek, zrobiłbym to tak, żeby się nie narobić, a jednak zrobić coś użytecznego. Z doświadczenia wiem, że najlepiej wychodzi, gdy się coś robi from the scratch (czyli od początku do końca, od planowania do wykonania). Niestety, na razie totalny brak czasu. Ale może w przyszłości ... who knows.
Nie chodzi mi o soft do sprzedaży, ale do własnej firmy. Wtedy nie mówimy o wycenach robocizny ani o kosztach rozszerzeń itp. Potrzebuje coś, robię dla siebie i that's it.
Fakt jest taki, że Subiekt jest najlepszym rozwiązaniem z gotowych rozwiązań "z półki" (przynajmniej pod względem ceny licencji i aktualizacji nie znalazłem nic bardziej sensownego).
-
W serwisowym jest opcja kompaktuj. Nigdy tego nie używałem ale może działa?
-
W serwisowym jest opcja kompaktuj. Nigdy tego nie używałem ale może działa?
tak działa
-
W serwisowym jest opcja kompaktuj. Nigdy tego nie używałem ale może działa?
tak działa
A co mogę zrobić jeśli u mnie nie działa?
-
Na początek opowiedzieć co to znaczy "nie działa".
-
Witam, u mnie funkcja kompaktuj nie działa, a muszę zmniejszyć bazę danych, bo zbliżam się do 10GB. Tej funkcji nie udaje się uruchomić już od dawna. Czy ktoś może mi coś poradzić?
-
A czy teraz możesz odpowiedzieć na pytanie, które poprzedzało Twój post?
A poza tym to Kompaktowanie w żaden sposób nie pomoże w rozwiązaniu problemu 10GB limitu rozmiaru bazy.
-
Czy ktoś może mi coś poradzić?
Rada: usunąć niepotrzebne dane :).
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Witam, u mnie funkcja kompaktuj nie działa, a muszę zmniejszyć bazę danych, bo zbliżam się do 10GB. Tej funkcji nie udaje się uruchomić już od dawna. Czy ktoś może mi coś poradzić?
Skorzystać z SSMS lub usług serwisanta.
-
Skorzystać z SSMS lub usług serwisanta.
Odpowiedziałeś na pytanie z 2016 roku :D
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Poprawiłem pytanie, odpowiedź pozostała ta sama ;)