Autor Wątek: Znikający towar  (Przeczytany 35455 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 14, 2016, 17:37:31 »
do tej pory na WZ był "zerowany" przez księgową

Offline Miro

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 451
  • Reputacja +17/-0
  • Wersja programu: 1.39 SP1 HF3
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 14, 2016, 17:40:37 »
Co znaczy zerowany?
Pomogłem? - możesz mi wklikać + :)
Lubię dobrze i zdrowo zjeść

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 14, 2016, 17:42:20 »
edytowana była WZ i w pozycji towaru, który był zwracany zamiast ilości szt. np 2 było wpisywane 0
Oczywiście po tym WZ była zapisywana

Online candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4876
  • Reputacja +172/-11
Znikający towar
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 14, 2016, 18:05:08 »
Czyli mieliście co innego na papierze, a co innego w GT. Słabo w kontekście znikającego towaru...
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 14, 2016, 18:10:22 »
nie rozumiem.
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2016, 18:17:21 wysłana przez DariuszK »

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17059
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 14, 2016, 18:17:47 »
To może na przykładzie... Miesiąc temu handlowiec zawiózł towar dla klienta, zostało zafakturowane 10 szt., ile towaru zostało wydane dla handlowca/ile zostało zwrócone ?
Daniel, Białystok.

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 14, 2016, 18:18:44 »
widzę, że chyba ja źle coś napisałem...

towar wypisywany jest ZAWSZE na WZ. Faktura wypisywana jest później...
Jeśli w międzyczasie handlowiec przywiózł towar ze zwrotów, a nie była do tego wystawiona FV to edytowana była WZ - ilości były minusowane. I na podstawie tego wystawiana była FV.

A jeśli handlowiec przywiózł towar, na który była już wystawiona FV - wtedy robiona jest korekta.

-------
wcześniej padło pytanie, co jeśli jest wystawiona sama WZ i handlowiec wróci z towarem - stąd taka moja odpowiedź
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2016, 18:21:57 wysłana przez DariuszK »

Online candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4876
  • Reputacja +172/-11
Znikający towar
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 14, 2016, 18:28:34 »
Czyli dziś nikt nie wie ile towaru pojechało, a ile wróciło.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 14, 2016, 18:34:36 »
jak nie wie?
Klient zawsze podpisuje WZ, a przedstawiciel ją rozlicza.
A na WZ jest wyszczególniony towar (jaki i ile szt.)

to jak może nie wiedzieć?

Offline Miro

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 451
  • Reputacja +17/-0
  • Wersja programu: 1.39 SP1 HF3
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 14, 2016, 18:42:18 »
Jak robisz remanent?
Po rozliczeniu wszystkich WZ, czy w trakcie?
Pomogłem? - możesz mi wklikać + :)
Lubię dobrze i zdrowo zjeść

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 14, 2016, 18:45:06 »
w trakcie...ale nie ma to nic do rzeczy

ale brakuje towaru, na którym nie było ŻADNEJ sprzedaży.
Tak jak pisałem wcześniej... przyszedł towar 30 stycznia, a 2 czy tam 3 lutego już brakowało...

Albo są braki, gdzie była pojedyncza sprzedaż. Jest "informator" - to z niego korzystamy...
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2016, 18:46:55 wysłana przez DariuszK »

Offline Miro

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 451
  • Reputacja +17/-0
  • Wersja programu: 1.39 SP1 HF3
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 14, 2016, 18:54:12 »
ale brakuje towaru, na którym nie było ŻADNEJ sprzedaży.
Tak jak pisałem wcześniej... przyszedł towar 30 stycznia, a 2 czy tam 3 lutego już brakowało...
Jak nie było ruchu, to nie jest "winny" Subiekt. 8)

Poza tym nie robiłbym remanentu w trakcie nie rozliczonych WZ.
Bałagan nic więcej.
Pomogłem? - możesz mi wklikać + :)
Lubię dobrze i zdrowo zjeść

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 14, 2016, 18:56:37 »
ale ja nie doszukiwałem się winy w subiekcie...
choć z drugiej strony może liczyłem po cichu, że gdzieś coś jest nie halo...

wiem, że nie powinno się "zerować" pozycji na WZ... ale na chwilę obecną na nic innego nie wpadłem... - może faktycznie w tym miejscu coś jest na rzeczy.

"znika" towar na którym nie było ruchu i znika towar, który jest w ciągłej sprzedaży. Brakuje pojedynczych szt. wyprzedażowych produktów, gdzie została np ostatnia szt.

na bank ktoś wynosi... ale tak jak tego jestem pewny, tak samo tego, że możemy gdzieś powielać jakiś błąd.


p.s.
nie mam pojęcia... dlaczego jak zaczynam pisać na forum... i na macbooku wcisnę "ś" to mnie wywala...z pisania...
inne polskie znaki wchodzą...
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2016, 19:01:38 wysłana przez DariuszK »

Offline Miro

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 451
  • Reputacja +17/-0
  • Wersja programu: 1.39 SP1 HF3
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 14, 2016, 19:29:22 »
Ja to widzę tak.
Sprzedaż na miejscu idzie swoją drogą, tak samo internet.
Natomiast przedstawicielowi tworze magazyn i cały towar który pobierze z magazynu głównego przesuwam na jego magazyn.
Przedstawiciel może sobie, lub ktoś mu wystawi "zamówienie od klienta" które nie ściąga towaru z jego stanu magazynowego, ale ułatwia pracę w terenie, bo wie co ma wydać.

Przedstawiciel wraca i na podstawie "zamówienia od klienta" wystawia FV z swojego magazynu i albo zwraca resztę towaru na magazyn, albo ma go pod swoją opieką.
Jeżeli zwraca, robię przesunięcie na magazyn główny.

W każdej chwili wiem co i ile powinno być na magazynie głównym i co mają u siebie mieć przedstawiciele.
To jego problem czy ma, do czasu rozliczenia jego magazynu.

Robiąc remanent, nie można go robić w trakcie pracy firmy, ale dopiero wówczas kiedy zakończono pracę kas, i zakończono wysyłkę internetową.
Mam wtedy do policzenia magazyn + ewentualnie to co jest w nie wysłanych paczkach(bo tak może być).

Masz jeszcze do policzenia/sprawdzenia przedstawicieli.
Jeśli ich nie ma, bo są w trasie, to ich stan magazynu cię nie interesuje(tego towaru faktycznie nie ma na stanie)
Jeśli są po trasie to czekają z rozliczeniem do czasu zakończenia remanentu magazynu głównego.









Pomogłem? - możesz mi wklikać + :)
Lubię dobrze i zdrowo zjeść

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 14, 2016, 20:25:10 »
to co piszesz jest dobrym rozwiązaniem...


Ale jeśli wystawiam towar na WZ... WZ jest w grupie danego przedstawiciela to jest to złe?
Przecież też jestem w stanie go rozliczyć. I policzyć towar, który zabrał.

Przyznam szczerze, że teraz się lekko pogubiłem...

jeśli faktycznie jest złe... please o łopatologiczne wyjaśnienie...
muszę umieć to wytłumaczyć żonie :) - a uwierzcie... że to nie będzie łatwe... więc muszę sam to dokładnie zrozumieć...

« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2016, 20:29:19 wysłana przez DariuszK »

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 14, 2016, 20:25:10 »