Autor Wątek: ZWROT - Płatności kredytowe  (Przeczytany 5880 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hagard

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: subiekt 1.31
ZWROT - Płatności kredytowe
« dnia: Marzec 24, 2017, 12:53:39 »
Czy da się na zwrocie ustawić Płatności kredytowe. Mam ustawione pobranie na płatnościach kredytowych i robiąc zwrot (nieodebrana paczka), chcę ,aby rodzaj płatności był ten sam. Jednak na zwrocie nie ma tej opcji. Przeszukałem wszystkie ustawienie, całe forum i internet. Żadnego rozwiązania nie znalazłem.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: ZWROT - Płatności kredytowe
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 24, 2017, 13:20:24 »
To jest tak jak się wymyśla swoje rozwiązania, zamist korzystać ze standardowych.
Przecież od tego są płatności kartą do której jest także zwrot.
Przy płatnościach kredytowych nie ma takiej mozliwości, bo przy zakupie kredytowym nigdy nie zwraca się pieniędzy klientowi.


Offline hagard

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: subiekt 1.31
Odp: ZWROT - Płatności kredytowe
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 24, 2017, 14:25:37 »
Tu się nie zgodzę. Bo bardziej logiczne jest ustalenie pobrania jako płatność na kredyt, gdyż tych pieniędzy nie otrzymuję od razu.
Przy płatności kartą pieniądze mam od razu u siebie.

Przy płatności na kredyt powinna być w takim wypadku opcja wycofania tej płatności. Skoro robię zwrot do PA zapłaconego na kredyt, to płatność powinna się unieważnić przez zaznaczenie na zwrocie wybierając tą samą opcję kredytu.

Jak w takim razie wyjaśnić, że dla korekty faktury istnieje możliwość płatności na kredyt. Sytuacja jest identyczna jak przy ZW.
Uważam po prostu za błąd programu, albo po prostu nie mogę znaleźć tej opcji dla ZW.

Ma ktoś inny jeszcze jakiś pomysł ?

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: ZWROT - Płatności kredytowe
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 24, 2017, 14:58:42 »
Tu się nie zgodzę. Bo bardziej logiczne jest ustalenie pobrania jako płatność na kredyt, gdyż tych pieniędzy nie otrzymuję od razu.
Przy płatności kartą pieniądze mam od razu u siebie.

Przy płatności na kredyt powinna być w takim wypadku opcja wycofania tej płatności. Skoro robię zwrot do PA zapłaconego na kredyt, to płatność powinna się unieważnić przez zaznaczenie na zwrocie wybierając tą samą opcję kredytu.

Jak w takim razie wyjaśnić, że dla korekty faktury istnieje możliwość płatności na kredyt. Sytuacja jest identyczna jak przy ZW.
Uważam po prostu za błąd programu, albo po prostu nie mogę znaleźć tej opcji dla ZW.

Ma ktoś inny jeszcze jakiś pomysł ?
A od kiedy przy płatnościach kartą masz pieniądze od razu u siebie? Zdradź z jakiego operatora kartowego korzystasz. Bo standardowo przelew od operatora wpływa dopiero za 2-3 dni. A nawet dłużej jak to będzie okres świąteczny.
Natomiast specyfika płatności kredytowej jest zupełnie inna, bo  opiera się na umowie z bankiem, który idziela kredytu. I wpłata kwoty kredytowanej też jest w granicach 2-3 dni.
Więc dla obu płatności są inne reguły i stosowanie ich zamiennie nie jest sensowne. Dlatego taż nie można wystawić paragonu zwykłego na płatność kredytową, bo banki żądały faktury. A Insert i tak zrobił ją także dla paragonów imiennych, ale reguły nie zostały zmienione, bo i po co.
Ale jak ktoś lubi inaczej, to już jego sprawa i problem.

Offline hagard

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: subiekt 1.31
Odp: ZWROT - Płatności kredytowe
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 24, 2017, 15:43:01 »
Płatność kartą ustawiłem choćby dla płatności PayU w allegro. Pieniądze mogę mieć jeszcze tego samego dnia.

Mniejsza o to. W każdym razie dla pobrania poczty najlepiej ustawić płatność kartą ?
Pojawia się też problem na wydruku, że zarówno zapłacone kartą jak i za pobraniem będzie ta sama informacja np Zapłacono: 90,00zł
Teraz mam dwie oddzielne "Zapłacono kartą" "Płatność za pobraniem"

Czy ktoś jeszcze podziela to zdanie.

Informację o pobraniu , aby zrobić to przez płatność kartą znalazłem w tym wątku
http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/platnosc-pobranie/

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: ZWROT - Płatności kredytowe
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 24, 2017, 16:18:36 »
Płatność kartą ustawiłem choćby dla płatności PayU w allegro. Pieniądze mogę mieć jeszcze tego samego dnia.

Mniejsza o to. W każdym razie dla pobrania poczty najlepiej ustawić płatność kartą ?
Pojawia się też problem na wydruku, że zarówno zapłacone kartą jak i za pobraniem będzie ta sama informacja np Zapłacono: 90,00zł
Teraz mam dwie oddzielne "Zapłacono kartą" "Płatność za pobraniem"

Czy ktoś jeszcze podziela to zdanie.

Informację o pobraniu , aby zrobić to przez płatność kartą znalazłem w tym wątku
http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/platnosc-pobranie/
PayU nie jest typowym kartowcem, ale rzeczywiście najlepiej go za takiego uznać, bo też jest podmiot pośredniczący. Tyle, że działa na trochę innej zasadzie jak kartowiec, bo jest pośrednikiem konkretnego przelewu, który jest wysyłany od razu.

Co do przywołanego wątku, to na samym końcu jest bardzo istotna uwaga.

Są też możliwe modyfikacje wzorców wydruku, które ten temat ładnie załatwiają. Ale to już raczej płatna usługa, były tu takie dyskusje.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: ZWROT - Płatności kredytowe
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 24, 2017, 22:02:02 »
Przeszukałem wszystkie ustawienie, całe forum i internet. Żadnego rozwiązania nie znalazłem.

Pomijając to, że nie zrobiłeś najprostszej i najszybciej rzeczy - nie spytałeś dostawcy programu jak rozwiązać ten "problem" - to wielokrotnie i do znudzenia powtarzamy na forum (postaram się dodać do FAQ), że:
 - do wszelkich pobrań, zwłaszcza przy sprzedaży detalicznej należy korzystać z płatności kartką
 - jeśli komuś nie odpowiada wybór wzorca wydruku zgodny z formą płatności to może zamówić modyfikację wzorców wydruku, aby drukowały się nazwy form płatności ze słownika forma płatności kartą
Daniel, Białystok.

Offline micha

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 1028
  • Reputacja +9/-0
  • Wersja programu: Sub+Rew GT [najnowsze]
Odp: ZWROT - Płatności kredytowe
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 25, 2017, 08:51:25 »
To może ja jeszcze dodam od siebie, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby tego samego "dostawcę płatności" umieścić w obu polach - zarówno jako kartę, jak i jako kredyt. Zaletą jest to, że można w takim wypadku łączyć dwie formy płatności na jednym dokumencie. (Np. klient zapłacił przez PayU, ale potem domówił coś jeszcze - i nadwyżkę chce dopłacić pobraniem.)

Ale swoją drogą - ja też uważam brak obsługi rat w zwrotach za niedoróbkę. Ewidentnie komuś się nie chciało dokończyć i dać klientom pełną funkcjonalność i uniwersalność... Zwłaszcza, że dokument ZW wystawia się nie tylko przy zwrotach, ale także jako oczywista pomyłka.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: ZWROT - Płatności kredytowe
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 25, 2017, 09:40:33 »
Ale swoją drogą - ja też uważam brak obsługi rat w zwrotach za niedoróbkę. Ewidentnie komuś się nie chciało dokończyć i dać klientom pełną funkcjonalność i uniwersalność... Zwłaszcza, że dokument ZW wystawia się nie tylko przy zwrotach, ale także jako oczywista pomyłka.
W kontekście tego, co tłumaczyłem wyżej, opinia o niedoróbce świadczy tylko o braku zrozumienia mechanizmów.
Twórcy "malucha" też popełnili taką niedoróbkę, bo nie da się nim przewieźć tony cementu. A przecież mogli.

Offline micha

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 1028
  • Reputacja +9/-0
  • Wersja programu: Sub+Rew GT [najnowsze]
Odp: ZWROT - Płatności kredytowe
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 25, 2017, 10:07:51 »
Ale swoją drogą - ja też uważam brak obsługi rat w zwrotach za niedoróbkę. Ewidentnie komuś się nie chciało dokończyć i dać klientom pełną funkcjonalność i uniwersalność... Zwłaszcza, że dokument ZW wystawia się nie tylko przy zwrotach, ale także jako oczywista pomyłka.
W kontekście tego, co tłumaczyłem wyżej, opinia o niedoróbce świadczy tylko o braku zrozumienia mechanizmów.
Nie mam problemu z tym, że nie da się wystawić PA z kredytem. Tak to działa i już. I gdyby także nie dało się wystawić PAi z kredytem, to wszystko byłoby w porządku - ot taka funkcjonalność i już.

Jednak twórcy tego mechanizmu z niezrozumiałych powodów zatrzymali się w pół kroku - pozwolili wystawiać PAi z kredytem przy jednoczesnym braku możliwości skorygowania go. Jak sprzedawca się pomyli i wystawi zły paragon, to w jaki sposób ma wystawić w Subiekcie "zwrot z powodu oczywistej pomyłki"? Jest jakieś "oficjalne" rozwiązanie problemu, czy Insert zakłada po prostu, że użytkownik nie ma prawa się pomylić?

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: ZWROT - Płatności kredytowe
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 25, 2017, 11:47:43 »
Ale swoją drogą - ja też uważam brak obsługi rat w zwrotach za niedoróbkę. Ewidentnie komuś się nie chciało dokończyć i dać klientom pełną funkcjonalność i uniwersalność... Zwłaszcza, że dokument ZW wystawia się nie tylko przy zwrotach, ale także jako oczywista pomyłka.
W kontekście tego, co tłumaczyłem wyżej, opinia o niedoróbce świadczy tylko o braku zrozumienia mechanizmów.
Nie mam problemu z tym, że nie da się wystawić PA z kredytem. Tak to działa i już. I gdyby także nie dało się wystawić PAi z kredytem, to wszystko byłoby w porządku - ot taka funkcjonalność i już.

Jednak twórcy tego mechanizmu z niezrozumiałych powodów zatrzymali się w pół kroku - pozwolili wystawiać PAi z kredytem przy jednoczesnym braku możliwości skorygowania go. Jak sprzedawca się pomyli i wystawi zły paragon, to w jaki sposób ma wystawić w Subiekcie "zwrot z powodu oczywistej pomyłki"? Jest jakieś "oficjalne" rozwiązanie problemu, czy Insert zakłada po prostu, że użytkownik nie ma prawa się pomylić?
To już staje się nudne. Interlokutor za wszelką cenę stara się udowodnić, że jego rozumienie świata jest najważniejsze i jedyne. Nie stara się nawet trochę zrozumieć specyfiki sprzedaży kredytowej i przyjętych rozwiazań. Ma swój punkt widzenia świata i biada tym, którzy widza to inaczej.
Z mojej strony Eot.

Offline micha

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 1028
  • Reputacja +9/-0
  • Wersja programu: Sub+Rew GT [najnowsze]
Odp: ZWROT - Płatności kredytowe
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 25, 2017, 17:12:15 »
Nie stara się nawet trochę zrozumieć specyfiki sprzedaży kredytowej i przyjętych rozwiazań.
To ja mogę na zakończenie dodać, że prowadzę sprzedaż kredytową i w związku z tym wiem z pierwszej ręki jak to wygląda.

Po pierwsze - nieprawdą jest, że banki żądają wystawienia faktury. Do płatności kredytowej klient dostaje od nas paragon, chyba że sobie fakturę zażyczy. I nie jest to jakaś nasza fanaberia, bo miesiąc temu kupowałem pralkę w Euro i od nich też dostałem tylko paragon przy sprzedaży ratalnej.

Po drugie - oczywistym jest, że  przy sprzedaży ratalnej mogą trafić się zwroty - tak jak przy kadej innej formie sprzedaży. Mogą one wynikać choćby z tytułu niezgodności z umową, albo odstąpienia od umowy przy sprzedaży wysyłkowej. Mogą nawet wynikać z dobrej woli sprzedawcy bez żadnej podstawy prawnej.

I wreszcie po trzecie - przy zwrocie towaru kupionego na raty sprzedawca zwraca środki bankowi, a nie klientowi. Czyli... następuje nic innego jak cesja wierzytelności na rzecz banku. A zatem jest to dokładnie to, czego w Subiekcie nie da się zrobić. (Bo nie da się wystawić ZW z cesyjną formą płatności "kredyt ratalny".)


Co więcej... wygląda na to, że Aldo doskonale zdaje sobie z tego sprawę:
Przy płatnościach kredytowych nie ma takiej mozliwości, bo przy zakupie kredytowym nigdy nie zwraca się pieniędzy klientowi.
Czyli jak konkretnie się wystawia zwrot w Subiekcie tak, żeby nie zwrócić pieniędzy klientowi, a zamiast tego oddać je bankowi? Bo na ile ja rozumiem funkcjonowanie programów Insertu - to właśnie do tego służą płatności cesyjne. I w przypadku zwrotu ratalnego - nie działają.


Mała (duża?) dygresja na boku:
Drodzy Panowie (a piszę tu do wszystkich pomagających na tym forum) - macie niesamowitą wiedzę. Od lat korzystam "z Was" całymi garściami - zarówno z darmowej pomocy, jak i z różnych form usług odpłatnych - i to od sporej części z Was. Nigdy się na Was nie zawiodłem i wiem, że mam do czynienia z prawdziwymi profesjonalistami. Ale macie jedną wadę: dużo teoretyzujecie, zakładając że rozwiązania Insertu są idealne. Jak wiadomo - najwyższym sprawdzianem każdej teorii jest praktyka. A praktykiem jestem tu ja. :-)
Przez 20 lat prowadziłem różne firmy w różnych branżach i z różnymi systemami komputerowymi. Jeszcze nie spotkałem takiego, który nie miałby wad, ale spośród nich wszystkich produkty Insertu cenię najwyżej. (Na drugim końcu skali jest Comarch.) Za zupełnie znośne (żeby nie powiedzieć małe...) pieniądze Insert oferuje coś, co ma niewyobrażalne wręcz możliwości. Tym niemniej - na ogół gdy coś wytykam jako problem - to nie jest to z palca wyssane, tylko ma podstawę z życia wziętą. Brak możliwości wypisania zwrotu do płatności ratalnej to jest właśnie konkretny problem, objawiający się w rzeczywistym funkcjonowaniu firmy. I teoretyzowanie, że "nie da się, bo my twierdzimy, że nie powinno się dać i tak jest dobrze" ma się nijak do rzeczywistej sytuacji. Życie jest nieskończenie bogatsze niż jakakolwiek teoria.

Ja się przyzwyczaiłem do wielu wad Subiekta, nauczyłem się je omijać - i cenię za całokształt. Wiem że gdybym chciał zamówić na zlecenie "system idealny", to zapłaciłbym fortunę i nie ma to najmniejszego ekonomicznego sensu. Nie oznacza to jednak, że nie będę od czasu do czasu wytykał wad Subiekta. A na przestrzeni lat nazbierało się ich wiele... Nie jestem fanatykiem religijnym, wierzącym niezłomnie w jedynie słuszną księgę (instrukcję?).  :-)

Offline Biniew

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4095
  • Reputacja +275/-17
  • Wersja programu: GT i Nexo
Odp: ZWROT - Płatności kredytowe
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 25, 2017, 19:28:52 »
:-)

Offline hagard

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: subiekt 1.31
Odp: ZWROT - Płatności kredytowe
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 27, 2017, 09:52:40 »
Widzę, że nie jestem sam z tym problemem i nie jest to mój wymysł.
Zastanawiam się tylko jaki jest problem dodać do zwrotu opcję kredytu.  Dla twórców chyba żaden.
Dodam również, że warto, aby dało się na jednym dokumencie zaznaczyć część płatności kartą (np PayU) część pobraniem, takie sytuacje się czasem zdarzają, gdy klient coś zamówił płacąc z góry, a potem domawia jeszcze coś, ale nie ma czasu już płacić i prosi o dopłacenie za pobraniem.

Ja zostaję przy swojej opcji kredyt jako pobranie, wolę kombinować przy rozliczaniu zwrotów w rozrachunkach niż przy różnych rodzajach płatności dla jednego paragonu. No i jeszcze musiał bym wzorce wydruków zlecać do zmiany.

Może jednak ktoś z inserta się zlituje i dorzuci nam tą opcję do zwrotów.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: ZWROT - Płatności kredytowe
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 27, 2017, 17:31:04 »
Widzę, że nie jestem sam z tym problemem i nie jest to mój wymysł.

To prawda, brakuje dedykowanej formy płatności pobranie.

Zastanawiam się tylko jaki jest problem dodać do zwrotu opcję kredytu.  Dla twórców chyba żaden.

Spróbuję zobrazować ten problem... Czy 1 zł dla Ciebie to dużo ? Jeśli nie to przekaż powiedzmy 1000 takich monet 1 zł na powiedzmy jakieś cele charytatywne - czy będzie to już stanowiło da Ciebie jakiś problem czy nie ?

Ty ze swojego punktu widzenia widzisz i poruszasz ten jeden problem, ale producent ma takich zgłoszeń i pomysłów zanotowane tysiące i realizacja ich wszystkich na prawdę stanowi już problem.

Dodam również, że warto, aby dało się na jednym dokumencie zaznaczyć część płatności kartą (np PayU) część pobraniem, takie sytuacje się czasem zdarzają, gdy klient coś zamówił płacąc z góry, a potem domawia jeszcze coś, ale nie ma czasu już płacić i prosi o dopłacenie za pobraniem.

To możesz uzyskać wykorzystując płatność kartą i pobraniem. Dodam, że problem z brakiem kredytu na zwrocie można też obejść posługując się fakturami i korektami do nich.

Ja zostaję przy swojej opcji kredyt jako pobranie, wolę kombinować przy rozliczaniu zwrotów w rozrachunkach niż przy różnych rodzajach płatności dla jednego paragonu.

Ok.

No i jeszcze musiał bym wzorce wydruków zlecać do zmiany.

Dla wielu użytkowników to żaden problem, dla innych bariera nie do przejścia.

Może jednak ktoś z inserta się zlituje i dorzuci nam tą opcję do zwrotów.

Kompletnie pomyliłeś adresy, jeśli chcesz aby ktoś z Insertu Cię usłyszał to zwróć się bezpośrednio do Insertu lub przez swojego dostawcę programu.
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: ZWROT - Płatności kredytowe
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 27, 2017, 17:31:04 »