Autor Wątek: Przestrzegam sklepy przed Vendero.  (Przeczytany 2234 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mazuria

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
  • Wersja programu: 1.57
Przestrzegam sklepy przed Vendero.
« dnia: Lipiec 25, 2019, 11:43:36 »
Przestrzegam właścicieli komercyjnych sklepów przed Vendero.
Dokonaliśmy zmiany bazy SQL na serwerze z wersji 12 do 14. Synchronizator Vendero monitował o odświeżenie danych.
Operacja według monitu miała wyczyścić dana i wgrać nowe. W załącznik zrzut ekranu monitu. Monit nie informował o utracie opisów, ZDJĘĆ produktów, ADRESACJI produktów i kategorii - w kontekście !@#.
W efekcie utraciliśmy kategorie, podkategorie, zdjęcia i opisy. Całą adresację sklepu internetowego - cały ruch z wyszukiwarki Google przepada. Straty kolosalne.
Nie ma opcji kopii , przywrócenia zdjęć!!! Przecież zdjęcia muszą być fizycznie na serwerze.
Vendero umywa ręce.

Jak w komercyjnym sklepie można dopuścić przy synchronizacji Vendero z Subiektem zmiany adresów www dla produktów i kategorii, możliwość utraty zdjęć, brak kopii? Kilkanaście tysięcy produktów i pozycji sklepu mamy według supportu Vendero odzyskać z cache Google.

Brak dostępu do podstawowego pliku na serwerze htaccess. Na sugestię by udostępnić właścicielom sklep dostęp do konfiguracji pliku htaccess otrzymaliśmy odpowiedź że nie przewidują wdrożenia tej funkcji. Ogólnie odpowiedzi od Vendero "nie ma",  "nie da się", "przekazuję do zespołu programistów" i cisza.

Jak działa konkurencja np SOTE? Zapytanie, szybka odpowiedź, że funkcji obecnie nie ma, ale stworzą.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 14968
  • Reputacja +776/-24
    • Zobacz profil
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Przestrzegam sklepy przed Vendero.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 25, 2019, 17:43:56 »
To jest kolejne ostrzeżenie przed próbą samodzielnego serwisowania programów, kiedy nie ma się wystarczającej wiedzy do tego... Tylko w tym tygodniu naprawiałem już dwie bazy danych, gdyż serwery nie miały podstawowego zabezpieczenia przed zanikiem zasilania - to przecież takie oczywiste, ale nie dla użytkowników programów...

Przeniesienie bazy danych danych zostało wykonane błędnie i wszelkie pretensje można mieć tylko do tego, kto je wykonał... Należało po prostu zakończyć synchronizację na bazie danych, przenieść ją i wznowić synchronizację - tylko tyle, aby uniknąć problemów... Moim zdaniem komunikat był dość jasny i czytelny, przy tak ważnej decyzji należało najzwyczajniej w świecie się skonsultować, aby rozwiać wszelkie wątpliwości, zamiast ignorować tak wyraźne ostrzeżenie i narażać się na tak poważne konsekwencje jak opisujesz... Poza tym tak na logikę - mogły zostać przesłane ponownie do sklepu wszystkie dane zgromadzone w Subiekcie, ale przecież wiele danych jak kategorie, podkategorie NIE jest synchronizowana, zdjęcia czy opisy mogą pochodzić z dwóch źródeł - z Subiekta (NIE muszą być fizycznie na serwerze jak piszesz) lub bezpośrednio ze sklepu, a skoro zostały bezpowrotnie usunięte to były dodawane bezpośrednio w sklepie...

Też miałem taki przypadek, klient "sam" kupił sobie serwer, "sam" przeniósł bazę danych (archiwa do chmury nie wykonywały się przez kilka miesięcy, gdyż założył, że wszystko zadziała samo z siebie) i doprowadził do problemów z synchronizacją, lecz po tym w końcu odezwał się do mnie, a po kontakcie z Insertem, serwisowo udało się wznowić synchronizację, ale tu oczywiście nie doszło do usunięcia danych.

Co do dostępu do konfiguracji serwera to przecież wiadomo było od początku, że takim możliwości nie ma i raczej będzie, należało zapoznać się z możliwościami i ograniczeniami platformy (a możliwości są relatywnie małe, a ograniczenia duże) przed jej wyborem, teraz można mieć pretensje tylko do osoby, która takiego - niedostosowanego do waszych potrzeb - wyboru dokonała.

Taka jest niestety smutna prawda - należy mierzyć zamiary na siły i wybierać rozwiązania do potrzeb.
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Przestrzegam sklepy przed Vendero.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 25, 2019, 17:43:56 »