Pomoc: Widok wątku

Gdy wybrano konkretny wątek, pojawi się lista wiadomości. Wątek z dużą ilością wiadomości zostanie podzielony na strony. Użytkownik może ustalić w profilu ile powinno się wyświetlić wiadomości na jedną stronę. Niektóre fora udostępniają przycisk do szybkiego przełączania się między następnymi i poprzednimi wątkami.

Wątek wygląda zazwyczaj tak:

Autor Wątek: Temat (Przeczytany x razy)

Autor wiadomości

  • Własny tytuł
  • Grupa
  • Grupa wiadomości
  • *
  • Wiadomości: Liczba wiadomości
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatne Wiadomości
Temat wiadomości
« w: Data i czas wiadomości »
Tutaj jest treść wiadomości, czyli nasz cel, przecież po to tu wszyscy jesteśmy! Emotikona
Podpis

Menu tematu wyświetlane jest na górze i na dole strony, co znacznie ułatwia branie udziału w wątku. Menu tematu może zawierać następujące opcje, zależnie od konfiguracji forum.

  • Odpowiedź - przycisk odpowiedzi pozwala napisać użytkownikowi własną wiadomość w odpowiedzi na dany wątek, która zostanie dodana na koniec listy wiadomości.
  • Powiadamiaj - przycisk powiadomienia uaktywnia użytkownikowi powiadamianie pocztą o nowych wiadomościach w tym wątku.
  • Oznacz jako nieprzeczytane - pozwala użytkownikowi oznaczyć cały obecny wątek jako nieprzeczytany.
  • Wyślij ten wątek - umożliwia użytkownikowi przesłanie danego wątku na konkretny adres email.
  • Drukuj - przycisk drukuj, wygeneruje przyjazną drukarce wersję obecnego wątku.

Zazwyczaj lista wiadomości w obecnym wątku jest wyświetlana pionowo, z najstarszą wiadomością na górze. Użytkownik może odwrócić ten kierunek w swoim profilu. Każda wiadomość z listy jest podzielona na dwie sekcje. Lewa sekcja zawiera informacje o autorze, natomiast prawa zawiera treść wiadomości.

  • Sekcja autora
    • Autor wiadomości - autor wiadomości to użytkownik lub gość, który napisał wiadomość.
    • Własny tytuł - zależnie od ustawień forum, użytkownik może mieć przydzielony tytuł lub może ustawić sobie własny. Nie daje to żadnych przywilejów, zwyczajny tytuł.
    • Grupa - domyślnie, wszyscy użytkownicy są przypisani do grupy Zwykli użytkownicy, która nie pojawia się podczas pisania. Zostanie wyświetlona tylko i wyłącznie grupa podstawowa - jeśli jakakolwiek jest przypisana. Jeśli autorem jest gość - to również zostanie wyświetlone.
    • Grupy oparte na ilości wiadomości - Grupy oparte na ilości wiadomości są uzależnione od ilości napisanych wiadomości przez użytkownika. Grupy te mogą się nie wyświetlać, jeśli użytkownik jest członkiem grupy specjalnej.
    • Gwiazdki - Zwykle, gwiazdki są zależne od ilości wiadomości napisanych przez użytkownika. Specjalne gwiazdki mogą być użyte by wyróżnić administratorów, moderatorów i inne specjalne grupy.
    • Wiadomości - Liczba wiadomości użytkownika jest również wyświetlana i zawsze odzwierciedla obecną liczbę napisanych wiadomości.
    • Ikony komunikacji - pod wszystkimi informacjami o autorze wiadomości, znajduje się grupa ikon, które odpowiadają za interakcję z użytkownikiem - mail, prywatna wiadomość, profil, strona internetowa oraz różne komunikatory internetowe.
  • Sekcja wiadomości
    • Ikona wiadomości - ikona wiadomości jest wybierana w czasie tworzenia wiadomości.
    • Temat wiadomości - temat wiadomości jest zwykle taki sam jak temat wątku, lecz może być zmieniony w każdym momencie przez autora wiadomości.
    • Szybkie przyciski - W prawym, górnym rogu wiadomości znajduje się zestaw przycisków. Przez większość czasu będzie widniało tam tylko Cytuj, ale również mogą się pojawić: modyfikuj, usuń i podziel wątek.
    • Data i czas - data i czas wyświetlone są bezpośrednio pod tematem wiadomości i odnoszą się do oryginalnej daty napisania wiadomości. Uwaga pod wiadomością pojawia się w przypadku jej edycji.
    • Treść - wreszcie, treść wiadomości jest wyświetlona, która jest przecież sensem istnienia forum, prawda?
    • Sygnatura - jeśli użytkownik stworzył sygnaturę, jest wyświetlona pod treścią wiadomości.
    • Zgłoś do moderatora - każda wiadomość może być zgłoszona do moderatorów przez wybranie tego przycisku przy konkretnej wiadomości.
    • Zapisano IP - adres IP komputera, który został użyty przez użytkownika piszącego wiadomość jest zarejestrowany przez forum w celach administracyjnych.

Mimo, że są to bardzo typowe elementy wiadomości wyświetlane podczas przeglądania wątku, użytkownik może ukryć wiele z nich w ustawieniach profilu.