Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Rewizor GT => Wątek zaczęty przez: elaela w Styczeń 08, 2019, 17:35:36
-
Mam rewizora i prowadzę pełną księgowość. Muszę wysłać sprawozdania finansowe za rok 2018, w programie jest moduł e-sprawozdania. Mogę zdefiniować sprawozdania, uzupełnić informacje dodatkową, natomiast w jaki sposób będzie możliwa wysyłka do szefa KAS. Widzę, że można zapisać sprawozdanie, ale nigdzie nie widzę wysyłki elektronicznej. Czy pojawi się w następnej wersji programu ?Może macie wiedzę na ten temat.
-
Z tego co się ostatnio orientowałem to jeszcze nie ma możliwości technicznych ze strony MF aby taka wysyłka była możliwa z poziomu programu.
-
a nexo do US jest ponoc:-)
-
Fakt - to zależy o jakiej (i kogo) wysyłce mówimy. Interfejsu w KRS nie ma ale interfejs w KAS jest i ma być w 1.56
-
ponoc polowa lutego:-)
-
Ela mam prośbę pierwszy raz sporządzam sprawozdanie , proszę spojrzy czy dobrze myślę wypełniając tabelki w e-sprawozdanie .
Zasady rachunkowości.
1 tabelka -Sprawozdanie finansowe obejmuje rok obrotowy od 0.01.2018-31.12.2018
2 tabelka Metody wyceny -zapasy w cenie nabycia, inwestycje krótkoterminowe w wartości nominalnej, należności w kwocie wymagalnej zapłaty
3 tabelka zasady ustalenia wyniku-wskazane w bilansie na koniec roku obrotowego aktywa i pasywa wyceniono zgodnie z przyjętą polityką rachunkowości w zakresie w jakim ustawa pozostawia jednostce prawo wyboru.
4 tabelka -zasady ustalenia sposobu sporządzenia sprawozdania -sprawozdanie sporządzone zostało na podstawie ksiąg rachunkowych prowadzonych w roku obrotowym zgodnie z dokumentacją przyjętych zasad rachunkowości.
Czy to sprawozdanie można wydrukować , bo nie widzę opcji drukuj.
W dodatkowe informacje objaśniania źródło mam - brak sprawozdania ?
Bardzo proszę o pomoc
-
Każdy z nas będzie robił to po raz pierwszy...
Ja dziewictwo już straciłem, nawet program mi sprawozdanie zatwierdził..
Też korciło mnie co wygenerował, więc skorzystałem ze strony "skoroszyty Excela do obsługi e-sprawozdań finansowych"
po wygenerowaniu wczytałem plik i wszytko nie tylko zobaczyłem, ale i wydrukowałem
ale jak podpisać takie sprawozdanie w naszym REWIZORZE, bo aplikacja w KRS do sprawozdań nie podpisanego nie wczytuje, albo jak zwykle czegoś nie kumam...
-
podpisac musisz zewnetrznie, oprogramowaniem ktore dostales od wydawcy podpisu (podobnie jak rok temu pdf do krs)
-
prawdopodobnie mówimy o dwóch różnych sprawach...
w tamtym roku wysyłaliśmy sprawozdania w PDF, wystarczyło je "załadować" do platformy KRS i podpisać np. profilem zaufanym przez członka zarządu...
za wiele spółek zrobiłem to osobiście, sterczeli tylko nade mną z telefonami, aby podać "hasło" dostępu...
obecnie sprawozdanie ma podpisać również księgowy, ale gdzie i w jaki sposób...?
inna sprawa, że platforma KRS nie chce mi przyjąć niepodpisanego sprawozdania, wyskakuje komunikat, że "drugi plik jest bez czegoś tam"...
szczegółów nie pamiętam, bo wczoraj eksperymentując nie zrobiłem zrzutu i nie do końca wiem o co biega, ale zaraz wrócę jeszcze raz i szczegóły opiszę...
osobiście wydaje mi się, że powinienem podpisać sprawozdanie podpisem elektronicznym jako sprawca sprawozdania, umieścić je w platformie KRS i później powinni go podpisać elektronicznie wszyscy członkowie zarządu danej spółki, ale może mi się tylko wydaje...
-
Podpisać można za pomocą podpisu kwalifikowanego
-
ok., ale w jaki sposób, w którym miejscu... ?
gdy chcę wysłać np. jpk VAT to korzystam z opcji: deklaracje skarbowe - wybieram miesiąc (prawoklik) - wysyłka elektroniczna - muszę wskazać swój klucz (podpis elektroniczny - i po problemie, wysyłka poszła...
w e-Sprawozdania finansowe mam sporządzone i zatwierdzone sprawozdanie i... - nie ma opcji - podpisz podpisem kwalifikowanym ani niczego podobnego...
to gdzie mam podpisać jako osoba sporządzająca przedmiotowe sprawozdanie... ?
ps.
wróciłem na platformę KRS - dziwnym trafem moje sprawozdanie już dzisiaj jest obecne, ale żadna opcja nie jest aktywna, tzn. np. edytuj, podpisywanie zgłoszeń udostępnionych do edycji...
pewnie je usunę i ponownie złożę, a przy okazji zwrócę uwagę o co mnie platforma "pytała i czego oczekuje z tym drugim plikiem"...
-
ok., ale w jaki sposób, w którym miejscu... ?
podpisac musisz zewnetrznie, oprogramowaniem ktore dostales od wydawcy podpisu (podobnie jak rok temu pdf do krs)
-
Podpisać można za pomocą podpisu kwalifikowanego
I masz rację ekspercie...
Takie informacje również "nadaje" MF w każdym swoim komunikacie czy wiadomości...
I co dalej...?
Wysyłamy pliki jpk VAT i VAT-7 i przechodzą co miesiąc, ale podpis w pliku sprawozdania to zupełnie inna broszka...
Zapraszamy więc fachowca (tzw. informatyka) coby nam to pokazał...
Ja o jednym, on o drugim, ja pokazuję na pulpicie co zrobiłem i co nie gra, on pokazuje swoje...
Po 40 minutach zaskoczył o co biega...
Z aplikacji do podpisu kwalifikowanego wyciągnął dodatkową aplikację, która podpisuje konkretne pliki, a nie tylko jak było wcześniej pliki VAT-skie
Sprawozdanie podpisałem, wyeksportowałem, umieściłem w KRS, pozostało dodać uchwałę zarządu o zatwierdzeniu sprawozdania i to w PDF a zatwierdzenie "ostateczne" należy ju do zarządu...
po co o tym się rozpisuję...
bywam w miarę regularnie na forum i swego czasu przeczyłem odpowiedź jednego z forumowiczów: - po zadaniu wielu pytań, na które otrzymał mało zadowalające odpowiedzi odpowiedział: - sam sobie poradziłem...
i ktoś odpisał: - to może powiedz jak, bo czas nam zająłeś, a porada może być użyteczna...
-
ok., ale w jaki sposób, w którym miejscu... ?
podpisac musisz zewnetrznie, oprogramowaniem ktore dostales od wydawcy podpisu (podobnie jak rok temu pdf do krs)
w ubiegłym roku nie musieliśmy jako księgowi podpisywać niczego, podpisywał tylko zarząd...
-
Jeszcze jedna uwaga...
Gdy sporządzamy e-sprawozdanie w I części "wprowadzenie" na początku mamy automatycznie wprowadzony NIP podatnika, bo nr KRS do programu nie wprowadzamy.
Po próbie wczytania do portalu KRS całego sprawozdania tenże informuje, że jest błąd i nie "dopuszcza"sprawozdania w swoje progi...
Należy już na początku zaznaczyć KRS i wpisać nr ...
-
Podpisać można za pomocą podpisu kwalifikowanego
I masz rację ekspercie...
Takie informacje również "nadaje" MF w każdym swoim komunikacie czy wiadomości...
I co dalej...?
Wysyłamy pliki jpk VAT i VAT-7 i przechodzą co miesiąc, ale podpis w pliku sprawozdania to zupełnie inna broszka...
Zapraszamy więc fachowca (tzw. informatyka) coby nam to pokazał...
Ja o jednym, on o drugim, ja pokazuję na pulpicie co zrobiłem i co nie gra, on pokazuje swoje...
Po 40 minutach zaskoczył o co biega...
Z aplikacji do podpisu kwalifikowanego wyciągnął dodatkową aplikację, która podpisuje konkretne pliki, a nie tylko jak było wcześniej pliki VAT-skie
Sprawozdanie podpisałem, wyeksportowałem, umieściłem w KRS, pozostało dodać uchwałę zarządu o zatwierdzeniu sprawozdania i to w PDF a zatwierdzenie "ostateczne" należy ju do zarządu...
po co o tym się rozpisuję...
bywam w miarę regularnie na forum i swego czasu przeczyłem odpowiedź jednego z forumowiczów: - po zadaniu wielu pytań, na które otrzymał mało zadowalające odpowiedzi odpowiedział: - sam sobie poradziłem...
i ktoś odpisał: - to może powiedz jak, bo czas nam zająłeś, a porada może być użyteczna...
@ON
Może jeszcze trochę pomożesz? :)
A pliki nie powinny być jeszcze podpisane przez zarząd? Nie tylko księgowego?
Cytując ministerstwo ,,Sprawozdanie finansowe [5] podpisuje osoba, której powierzono prowadzenie ksiąg rachunkowych i kierownik jednostki, a jeżeli jednostką kieruje organ wieloosobowy - wszyscy członkowie tego organu."
Jak podpisać pliki profilem zaufanym ePUAP? Jeżeli osoby z zarządu posiadają podpisy kwalifikowane to możemy to zrobić analogicznie jak w naszym przypadku, programem zewnętrznym np. Szafir. Ale co jeżeli zarząd go nie posiada(podpisu kwalifikowanego), mają tylko pozakładane ePUAPY? Ktoś znalazł już jakieś rozwiązanie? Bo powiem szczerze, że szukałem informacji w internecie i nic nie znalazłem....
Pozdrawiam
Edytuję:
Zaraz po zamieszczeniu tej wiadomości wpadłem jeszcze na dwa ciekawe materiały. Ogólnie polega to na tym, że dla Firmy tworzymy konto na ePuapie do którego zapraszamy członków zarządu, księgowego. Później na te konto można wczytać odpowiednie pliki do podpisu. Następnie każdy logując się na swoje osobiste konto ePuap może wejść do profilu Firmy i podpisać dodane dokumenty swoim profilem lub nawet certyfikatem(ale jak je posiadamy dla każdego to nie ma sensu tak tego załatwiać). Później tak podpisane dokumenty można zapisać na komputerze i już złożyć w KRS.
Linki do instrukcji:
1. Zakładanie konta dla podmiotu, żeby każdy dodany mógł podpisać jej dokumenty
https://www.michalin.pl/jak-zalozyc-profil-epuap-dla-stowarzyszenia-fundacji-firmy-itp/
2. Składanie podpisu na dokumentach.
https://www.michalin.pl/jak-podpisac-podpisem-zaufanym-epuap-plik-lub-pismo-przez-kilka-osob/
Jeżeli ktoś ma prostsze rozwiązanie to proszę podać bo chętnie poznam, te wyżej jest dość pracochłonne.
Edycja numer 2:
Prosta ścieżka podpisania dokumentu ePuapami:
1. Wchodzimy w link https://obywatel.gov.pl/praca-i-biznes/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany/
2. Postępujemy zgodnie z kolejnymi krokami ;) Czyli logujemy się na swoje konto i podpisujemy, zapisujemy, dajemy dalej do kolejnej osoby z zarządu i podpisujemy dalej itd.
-
Widzę, że większość osób, które odpowiadamy na mojego posta, będzie wysyłać e-sprawozdania do KRS, a nie do szefa KAS. Może ktoś z państwa zrobił, zatwierdził sprawozdanie w rewizorze i próbował (lub wysłał) przy pomocy narzędzia udostępnionego przez MF. Jeśli tak to proszę o podpowiedź. Próbuje zapoznać się z nową aplikacją MF ale idzie mi to dość opornie, może komuś się udało.
-
Dzis probowalem wyslac gotowy plik xml sprawozdania finansowgo przez bezplatna bramke krs. W zeszlym roku mozna bylo wyslac kilka plikow, a nastepnie je sie podpisywalo. Teraz w Rewizorze mam jeden plik (dolaczylem pdf) i mial rozmiar okolo 24mb. Oczywiscie strona odrzucila ten plik poniewaz byl za duzy. Tel do krs cos zrobili i ponowna wysylka juz plik przyjela. Z tym, ze zostal odrzucony przez brak podpisu. I tu zaczynaja sie schody - myslalem, ze po wczytaniu pliku nastepny krok to podpisywanie. A jednak nie, i nie wiem jak podpisac xml, poza tym nie wiem czy to dobry pomysl dolaczyc informacje dodatkowe zeskanowane w formacie pdf (strasznie duzy plik sie robi). Moze mozna wyslac osobno 2 pliki xml i pdf i wtedy mi przyjmie i bedzie podpisywanie?
-
Dzis probowalem wyslac gotowy plik xml sprawozdania finansowgo przez bezplatna bramke krs.
A są jakieś bramki "płatne" ?
Moze mozna wyslac osobno 2 pliki xml i pdf i wtedy mi przyjmie i bedzie podpisywanie?
Format sprawozdań jest udokumentowany (schemy na stronach rządowych) - XML.
-
To juz nie chodzi o format - przeciez Rewizor sam wszystko robi za nas (prawie)
Bardziej mi chodzi dlaczego KRS odrzuca plik
Plik jest w formacie xml 24 Mb zatwierdzony i wyeksportowany poprawnie (czyli musi byc ok - chyba ze Insert cos zle zrobil - zartowalem :) )
-
Czy przeczytałeś swoje wypowiedzi:
Tel do krs cos zrobili i ponowna wysylka juz plik przyjela.
Bardziej mi chodzi dlaczego KRS odrzuca plik
-
Chyba nie za bardzo rozumiesz co napisalem, albo ja za chaotycznie i nie po kolei.
Plik wygenerowany 24 Mb xml , za pierwszym razem odrzucony ze wzgledu na wielkosc
Tel do KRS i cos zmienili i juz plik mozna wczytac, ale dalej odrzucony
-
Przecież sam sobie odpowiedziałeś. Odrzucony z powodu braku podpisu. Podpisz plik xml u siebie w komputerze i dopiero wczytaj w KRS.
-
No wlasnie o tym pisalem - jakim programem go podpisac, zeby znowu go nie odrzucili
Po drugie czy podpisac moze tylko ksiegowa czy musi podpisac zarzad i ewentualnie jak zlozyc kilka podpisow
Na kompie mam tylko proCertum CardManager
-
To zainstaluj jeszcze proCertum SmartSign, czyli program do podpisu.
http://certum.pl/static/certum/cert,oferta_oprogramowanie_biblioteki.html
-
Dziekuje za odpowiedz - jutro wyprobuje i dam znac :)
-
No wlasnie o tym pisalem - jakim programem go podpisac, zeby znowu go nie odrzucili
Po drugie czy podpisac moze tylko ksiegowa czy musi podpisac zarzad i ewentualnie jak zlozyc kilka podpisow
Na kompie mam tylko proCertum CardManager
Czyli chyba za długą wiadomość napisałem bo nikt jej nie czyta?? Taka długa trochę wcześniej, na górze strony, porusza to o co pytasz.
Podpisać musi osoba prowadząca księgi oraz CAŁY zarząd. Problem już poruszałem i też pytałem jak złożyć kilka podpisów(np. ePuapem, podpisem kwalifikowanym to prosta sprawa). Nawet zasugerowałem rozwiązanie ale nikt się do niego nie odniósł.... pewnie za 2-3 tygodnie jak terminy będą goniły to dopiero się zacznie zabawa ;)
Pozdrawiam,
Andrzej
-
To, że nikt nie odpowiada nie znaczy, że nie czyta. Nie lubię i na razie nie polubię podpisów PUAPem, bo to za dużo komplikacji. Z tego to powodu nawet nie kliknąłem na podane linki. Posiadam podpis kwalifikowany i z jego pomocą podpisuję wszystko bardzo sprawnie. Ot co....
-
Tak jak obiecalem napisze jak poszla wysylka pliku - teoretycznie poszla, bo nie mam jeszcze pewnosci do poprawnosci plikow:(
Nie jestem ksiegowa, a ta naciska i mamy rozbierze tory myslenia :)))))
Przepraszam jak cos napisze chaotycznie i niezrozumiale (nie ksiegowo - pisze z pamieci)
1. ksiegowa przygotowala w Rewiorze plik xml - zawieral miedzy innymi bilans, rzis i podlaczyla podpisane inne informacje w postaci pliku pdf
Pdf podpisany w Acrobacie i wyglada jak pieczatka
2. podpisalem postale 2 pliki w pdf (chyba sprawozdanie finasowe i cos jeszcze musialbym jutro sprawdzic:) )dzis mialem ciezki dzien 12h w pracy, a u tej ksiegowej bylem tylko z doskoku - nie zebym sie tlumaczyl na zawodnosc pamieci .....
3. pierwsza rozbieznosc miedzy tym co ja chcialem zrobic, a ksiegowa
pdf chciala podpisac w Acrobat, a ja chcialem podpisac plik programem zewnetrzym, dolaczony plik podpisu (program pozwala wczytac plik pdf + dolaczyc podpis)
Obie wersje program przyjmuje - ale zostalo przy moim
Ubiegajac pytania nie da sie podpisac pdf 2 razy - czyli raz podpisany plik juz jest podpisany i sie nie da drugi raz podpisac co udowodnilem ksiegowej bo sie uparla :(
Oczywiscie ilosc podpisow zalezna od wymagania (w tym przypadku mialem 2 podpisy - osoby sporzadzajacej i czlonka zarzadu)
4. polaczylem na stronie KRS 3 pliki 2 x podpisane pdfy i 1 xml z Rewiora, rowniez podpisany 2 podpisami
5. po kilku probach w koncu sie udalo wyslac (korzystajac z podpisu kwalifikowanego) - gdyby ktos dolaczyl jakis plik nie podpisany to program pozwala tylko przez epuap czy jak jak to sie nazywa :)
I teoretycznie wszystko bylo ok......
Ksiegowej nie spodobalo sie ze pdf podpisany jest przez osobny plik, zrobilem druga paczke i wyslalismy 2 raz pdfy, ale podpisane w Acrobacie
I to byl pierwszy blad - trzeba robic w takim przypadku korekte (ale takiej opcji nie widzialem, podobnie jak nie ma wycofania po wyslaniu, albo cos w tym stylu zeby wycofac lub poprawic bledy plik)
Ksiegowa zadzownila do KRS i wlasnie tam ktos jej powiedzial, ze nie mozna tak wyslac drugi raz pliku bo sie zdubluje.
Druga sprawa to plik xml. Dla mnie xml to plik ze struktura cos jak jpk. Nie za bardzo sie da go przeczytac (chyba Excel 2016 rozpoznaje?)
Dla ksiegowej to jest nie do zrozumienia, ze plik jest nieczytelny. Tym bardziej, ze zalezalo jej na tym, zeby bilans byl widoczny na zewnatrz jak bank bedzie chcial sprawdzic finanse firmy (czyli mial tabelki jak excelu lub wordzie)
Telefon do KRS i znowu powiedzieli, ze po wejsciu na strone krs i przegladaniu dokumentow powinno byc wszystko widoczne, a nie podglad xmla.
Czyli zle. Kazali nam dzwonic do informatykow w krs i zapytac dlaczego struktura pliku xml z Rewiozra jest niepoprwna (nierozpoznawana, wedlug nich)
Po 1,5h czekania na sluchawce ksiegowa dzis sie poddala....
Dla mnie cos tu jest nielogiczne - po co umieszczac wszystko w pliku xml, jak pozniej np bilans trzeba by bylo umiescic dodatkowo w podpisanym pliku pdf?
Dublowanie dokumentow?
I jeszcze mala uwaga z KRS:
Ministerstwo Sprawiedliwości odpowiada za funkcjonalność systemu teleinformatycznego w zakresie przyjęcia poszczególnych gotowych,
prawidłowo utworzonych i podpisanych dokumentów. Centrum Wsparcia Technicznego KRS nie udziela pomocy przy
tworzeniu plików sprawozdań i podpisywaniu ich podpisem kwalifikowanym czy profilem zaufanym EPUAP.
Czyli nawet nie dowiemy sie w KRS jak podpisywac dokumenty. Wolna amerykana - w/g mnie jak podpisze to nie wazne byle bylo, ze podpisane... ale nie dla ksiegowej...
-
W informacji dodatkowej jest możliwość dołączenia pliku, czy może to być pdf? Word? Czy to może być całą inf.dodatkowa dodana i na tym koniec?
Czy jednak zakładkę podatki trzeba wypełnić tj przepisac częściowo z RZiS i uzupełnić o nkup-y i przychody niepodatkowe?
-
My dolaczylismy pdf podpisany kwalifikowanym (nie wiem czy na wyrost)
Chyba plikow world nie przyjmie, poza tym latwiej podpisac pdf. W libreoffice mozna sobie od razu zrobic dokument w pdf (konwertuje).
Ksiegowa dodzwonila sie do informatykow i mam takie informacje:
xml - jest poprawny z Insertu (eureka hihi), ale zeby go sprawdzic trzeba miec jakis viewer. Szukam wlasnie jakiegos konwertera xml na pdf. Albo cos co mi w miare czytelnie przedstawi dane.
Moze ktos juz to przerabial?
Co do podpisow pod sprawozdaniem z dzialanosci dalej nie wiem czy to ma byc podpis w dokumancie pdf czy mozna podpisac osobnym plikiem. Takiej informacji nie udzielili :(
-
dzięki :-)
-
Takie próbne e-sprawozdanie sobie zrobiłam i...
gdy chcę zatwierdzić mam taki komunikat:
"Błąd walidacji xml-a:
Element " narusza ograniczenie minLength elementu '1',
Analiza składni elementu:
http/www/mf itd."
- nie powiodła się.
Czy zapisać niepoprawne e-sprawozdanie finansowe na dysku w celu dalszej analizy?
Co to znaczy?
Dlaczego błąd walidacji?
-
Błąd, bo jakieś pole w tym dokumencie ma długość mniejszą niż wymagany 1 znak.
Inaczej mówiąc jest puste, a nie może być.
-
To na pewno pełna treść komunikatu ? Na prawdę kolejny raz trzeba przypominać, że najlepiej jest pokazać problem (zamieścić zrzut ekranu)...
-
dziękuję Candy :-)
-
U znajomej pokazuje tez blad walidacji xml, ale tam chodzi o daty za jaki okres, chyba nie przyjmuje do kiedy. Nie widzialem tego jeszcze w programie, wyslala mi zdjecie, daty ma w sprawozdaniu poprawne.
Czy ktos juz przegladal pliki xml ze strony krs - zeby byly bardziej czytelne niz w notatniku++ lub xml viewer (pokazuje strukture pliku nie ma wizualizacji)
-
U znajomej pokazuje tez blad walidacji xml
A co ma pokazać jeśli sprawozdanie nie zostanie poprawnie wypełnione, gratulacje ? Insert pracuje na poprawą czytelności błędów, ale przy XML'ach nie jest to takie proste.
ale tam chodzi o daty za jaki okres, chyba nie przyjmuje do kiedy. Nie widzialem tego jeszcze w programie, wyslala mi zdjecie, daty ma w sprawozdaniu poprawne.
Prośba, jeśli nie znasz komunikatu błędu lub jak wyżej nie chce Ci się go zamieścić w całości to nie opisuj domysłów, to na prawdę nic nie wnosi.
Czy ktos juz przegladal pliki xml ze strony krs - zeby byly bardziej czytelne niz w notatniku++ lub xml viewer (pokazuje strukture pliku nie ma wizualizacji)
Rozwiń - co rozumiesz przez wizualizację schemy ?
-
Witam, sporządzam SF w rewizorze, wprowadzenie, bilans, rzis - ok, ale w informacji dod. w zakładce podatki chciałam wykazać pozycję różnicujące wf bilansowy i podatkowy ale mogę wpisać wartości tylko w pozycji zysk reszta jest nieaktywna? co zrobić? kolejne pytanie czy do tej informacji podłączyć w pdf uchwały i sprawozdanie z dg i podpisać? czy zatwierdzić i podpisać sf tj bilans i rzis, a później dodać uchwały zatwierdzające sf i o podziele i znów podpisać? :o z góry dziękuję
-
Też miałam błąd:
"Błąd walidacji xml-a:
Element " narusza ograniczenie minLength elementu '1',
Okazało się, że nie uzupełniłam pola "Wprowadzenie/Daty/Stosowane uproszczenia".
Zostawiłam to pole puste i dlatego wyskoczył błąd. Wystarczy dać spację i jest ok.
-
Też miałam błąd:
"Błąd walidacji xml-a:
Element " narusza ograniczenie minLength elementu '1',
Śmiem twierdzić, że również nie piszesz prawdy, nie jest to pełna treść komunikat błędu, brakuje dalszego opisu wskazującego przyczynę problemu, czyli wskazania pola w sprawozdaniu, które nie zostało wypełnione, a wystarczyło zamieścić zrzut ekranu, to takie proste i pozwala rozwiać wszelkie wątpliwości...
-
Bardzo proszę, Niedowiarku :-)
-
Bardzo proszę, Niedowiarku :-)
No i widzisz, jednak była informacja na temat elementu, który nie spełnia warunków :P
-
mi to akurat nic nie mówi, dlatego napisałam zamiast te "krzaki" przepisywać "itd."
Ale dla informatyka pewnie to ważna informacja. Rozumiem :)
-
W jakim formacie - rozszerzeniu powinny być załączniki w dodatkowych informacjach?
Dołączyłam w .pdf i mam komunikat, że coś z tym jest nie tak.
-
Widzę że jesteś konsekwentna w nieprzekazywaniu informacji :)
W jakim formacie - rozszerzeniu powinny być załączniki w dodatkowych informacjach?
Dołączyłam w .pdf i mam komunikat, że coś z tym jest nie tak.
Skoro coś jest nie tak, to musisz coś zmienić żeby było tak.
Pomogłem?
;)
-
liczyłam na bardziej konkretną odp. np. nie pdf ale xml czy coś tam :D
-
zrzucik :)
-
Plik ma nazwę "Dodatkowe informacje w excelu spr. za 2018.pdf"? Wow!
Prosisz się o kłopoty.
Na początek nadaj mu krótką nazwę bez spacji, kropek i polskich znaków, np: "Dodatkowe_informacje.pdf"
-
ok i taki mi się podobasz - konkretny :)
Dziękuję :-))
-
Teraz ok, zatwierdziło mi się sprawozdanie. WOW !!!
-
teraz dalej - wyeksportowałam, oki, teraz trzeba podpisac elektronicznie.
Widzę, że nie ma takiej opcji w Rewizorze GT... Nie widzę.
Nie ma wysyłki elektronicznej jak np. VAT-7, VAT-UE JPK-VAT itd.
?
Jak to podpisać i wysłać do krs?
-
Nie ma (na razie).
Podpisuje się pliki i wysyła przez stronę.
-
Czy Wprowadzenie z e-sprawozdania można wydrukować?
W dodatkowych inf. załączyłam dodatkowe informacje w pdf i te mam wydrukowane, podobnie w sprawozdaniach mam bilans i rzis - te też wydrukowałam. Brakuje mi tylko wprowadzenia wydrukowanego.
Potrzebuję w celu przedstawienia zarządowi - do przeczytania i zatwierdzenia oraz do wpięcia później do dokumentacji.
-
help : mam błąd : Błąd walidacji.... Analiza składni elementu (..).P_4' o wartości" nie powiodła się , co z tym ? Nie mogę zatwierdzić sprawozdania, gdzie szukać błędu ?
-
Przeczytaj poprzednie posty w tym wątku i opisz problem jak trzeba.
Albo idź do wróżki.
-
przeczytałam już wcześniej nie znalazłam odpowiedzi, stąd moje pytanie. Nie mogę zatwierdzić sf , gdyż pokazuje się błąd walidacji. Cały komunikat to : Błąd walidacji xml a: Element" narusza ograniczenie miniLength elementu '1' Analiza składni elementu (http://mf.gov.pl/schematy/SF/DefinicjeTypySprawozdaniaFinansowe/2018/07/09/JednostkaMalaWZlotych)P_4' o wartości " nie powiodła się
Koś mi pomoże ?
-
Pole "Zastosowane uproszczenia" na zakładce "Daty" we Wprowadzeniu nie może być puste.
-
przeczytałam już wcześniej nie znalazłam odpowiedzi, stąd moje pytanie. Nie mogę zatwierdzić sf , gdyż pokazuje się błąd walidacji. Cały komunikat to : Błąd walidacji xml a: Element" narusza ograniczenie miniLength elementu '1' Analiza składni elementu (http://mf.gov.pl/schematy/SF/DefinicjeTypySprawozdaniaFinansowe/2018/07/09/JednostkaMalaWZlotych)P_4' o wartości " nie powiodła się
Koś mi pomoże ?
Proszę sprawdzić czy wszystkie pola w sekcji wprowadzenie zostały uzupełnione. Chodzi o te duże boxy typu Przyjęte zasady rachunkowości itd. W karcie Data jest również box ,,Zastosowane uproszczenia" Można tam wpisać np. brak. Lub zrobić spację, napisać ,,Opisane w zasadach rachunkowości".
Komunikat który Pani otrzymała oznacza, że minimalna długość elementu)tekstu) w którymś miejscu powinna wynosić 1. Jak zostawiła Pani puste miejsce to wywali błąd.
Pozdrawiam,
Andrzej
-
przeczytałam już wcześniej nie znalazłam odpowiedzi, stąd moje pytanie. Nie mogę zatwierdzić sf , gdyż pokazuje się błąd walidacji. Cały komunikat to : Błąd walidacji xml a: Element" narusza ograniczenie miniLength elementu '1' Analiza składni elementu (http://mf.gov.pl/schematy/SF/DefinicjeTypySprawozdaniaFinansowe/2018/07/09/JednostkaMalaWZlotych)P_4' o wartości " nie powiodła się
Nie chodziło o odpowiedź tylko o pytanie.
Każdego pytającego z osobna trzeba prosić o to żeby pokazał cały komunikat, tak jakby wklejenie całości kosztowało majątek.
PS Jakie to ważne widać najlepiej po reakcji: pół komunikatu - do wróżki, cały komunikat - dwie konkretne porady
-
dziękuję za pomoc, jesteście bezcenni...!
Rzeczywiście zostawiłam puste pole we wprowadzeniu do sf, teraz już jest ok.
-
No i kolejny problem :)
Do e-KRS pliki podpisane i wyslane.
Mam teraz problem przy wysylce pliku xml z Rewiora do szefa KAS. Niby jest aplikacja e-sprawozdania. Probowalem na rozne sposoby i nie moge podlaczyc pliku z Rewizora.
Probowalem podalczyc nie podpisany, podpisany, w zipie (MALFORMED) itp... Wyglada tak jak by trzeba bylo niestety przeklepac wszystko w aplikacji na stronie.
Pisalem do help desku od aplikacji, poprosili o przykladowy plik xml z Rewiora i od tygodnia cisza (nawet juz nie odpowidaja na moje pytanie)
Widzialem, niektore programy maja podpisywanie i wysylke do KAS (ale tez trzeba robic tylko w tym programie - nie przyjmuja zewnetrzych plikow xml np Druki Gofin).
Czy komus udalo sie wyslac plik xml + informacje dodatkowe z e-sprawozdania lub jakiegos innego darmowego programu?
Czy Rewizor GT przewiduje podpisywanie i wysylke do KAS (tak jak to jest z Jpk)?
-
Przecież e-sprawozdanie z KRS zostanie przesłanie do US.... więc nie musisz do KAS wysyłać.
cytat
Pytanie nr 9
Czy jednostki wpisane do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego mają obowiązek składania sprawozdań finansowych do właściwego urzędu skarbowego?
Nie, jednostki wpisane do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego nie mają obowiązku składania sprawozdań finansowych do urzędu skarbowego, w ich przypadku Krajowy Rejestr Sądowy przekaże złożone sprawozdanie do Centralnego Rejestru Danych Podatkowych (w konsekwencji do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej).
źródło:
https://www.podatki.gov.pl/e-sprawozdania-finansowe/pytania-i-odpowiedzi/
-
hmmmm
Czyli ksiegowa dala ciala :) Nie chce na nia zrzucac, ale chyba to jej dzialka.
Podpytam ja, bo sie upierala, ze musi koniecznie do szefa KAS. Dam znac co wymyslila - jutro ja bede widzial.
-
Czy ktoś wie o co chodzi w tej zakładce w sprawozdaniu
E. Koszty niestanowiące kosztów uzyskania przychodów
Kwota
Rok bieżący
Rok poprzedni
Pozostałe
Rok bieżący
Rok poprzedni
Cym się rożni Kwota od Pozostałe ?
WIEM :)
Dopiero po sprawdzeniu druków z innego programu się dowiedziałem.
Pozostałe to takie których wartość nkup nie przekracza 20 tyś można tu wpisać.
Ale teraz jest kolejny problem bo mam np da nkup powyżej 20 tyś a w tej tabeli mogę pisać tylko jedną kwotę
Czy Zielony Plus pozwoli na wpisanie więcej pozycji
Ok kolejna informacja z tech druków że :
Tą wspaniała tabele wypełnia się opcjonalnie dla pomiotów małych a obowiązkowy jest dla dużych
Ktoś może to potwierdzić
-
Przecież e-sprawozdanie z KRS zostanie przesłanie do US.... więc nie musisz do KAS wysyłać.
cytat
Pytanie nr 9
Czy jednostki wpisane do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego mają obowiązek składania sprawozdań finansowych do właściwego urzędu skarbowego?
Nie, jednostki wpisane do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego nie mają obowiązku składania sprawozdań finansowych do urzędu skarbowego, w ich przypadku Krajowy Rejestr Sądowy przekaże złożone sprawozdanie do Centralnego Rejestru Danych Podatkowych (w konsekwencji do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej).
źródło:
https://www.podatki.gov.pl/e-sprawozdania-finansowe/pytania-i-odpowiedzi/
Jednak ksiegowa ma racje (dzwonila do KRS)
Nie moze wyslac do Krs tylko bezposrednio do Szefa KAS, poniewaz jest to osoba fizyczna.
-
Ale chyba to całe zamieszanie dotyczy innego podmiotu?
-
Ja czekałam 3 tygodnie na odpowiedz z helpdesk-u. Odpisali, tak"W celu wysłania wytworzonego w programie zewnętrznym sprawozdania finansowego (pliku xml) do Szefa KAS za pomocą aplikacji e-Sprawozdania finansowe należy na ekranie Menu główne aplikacji skorzystać z kafelka Otwórz sprawozdanie, następnie przejść do ekranu Podsumowanie. Jeżeli plik jest podpisany na ekranie widoczna będzie Lista podpisów. Jeżeli plik wymaga podpisania należy skorzystać z przycisku + Złóż podpis. Gdy sprawozdanie opatrzone jest wszystkim wymaganymi podpisami należy wybrać przycisk WYGENERUJ. Po kliknięciu powinno się pojawić okno zapisu paczki .ZIP zawierającej plik XML sprawozdania finansowego oraz plik XML metryki. Paczkę należy zapisać w wybranej przez użytkownika lokalizacji, a następnie w aplikacji z Menu głównego wybrać kafelek Wyślij plik. Dodać plik .zip wygenerowany w aplikacji, a następnie należy podpisać wysyłkę używając przycisku ZŁÓŻ PODPIS. Po złożeniu wszystkich wymaganych podpisów należy wysłać sprawozdanie finansowe za pomocą przycisku Wyślij.
Szanowni Państwo, prosimy o przesłanie wygenerowanego pliku celem weryfikacji.
Aplikacja e-Sprawozdania Finansowe daje możliwość zapisania wprowadzonych danych sprawozdania finansowego i późniejszego ich otwarcia
Ja nie mogę wysłać sama sprawozdania utworzonego w Rewizorze, umówiłam się na wysyłkę z informatykiem, może jemu się uda.
-
odpowiedź dla Rafallux - dobra wiadomość :-)
Jest nowa wersja 1,56 SP1
m.in.:
- Umożliwiono wysyłkę na bramkę KAS e-sprawozdań finansowych
-
Dzieki - wlasnie rano mi sie wyswietlilo - czas na aktualizacje i wyprobowanie :)
Nowa wersja 1.56 SP1 systemu InsERT GT :P
-
Ale chyba to całe zamieszanie dotyczy innego podmiotu?
tak, mam ich z 8 do wysylki (kazda z innej parafii ;D )
-
Ale chyba to całe zamieszanie dotyczy innego podmiotu?
tak, mam ich z 8 do wysylki (kazda z innej parafii ;D )
No to nie księgowa "dała ciała" tylko Ty bo nie wspomniałeś o tym "drobnym" fakcie (po co - niech mają trudniej - mnie się nie chce tak dużo pisać...)
-
Witam,
nigdzie nie znalazłem informacji na ten temat wydruku, więc zapytam tu. Czy jest możliwość wydrukowania bilansu lub RZiS z e- sprawozdań? jeśli tak, to w jaki sposób ?
Pozdrawiam
-
Nie ma bo można wydrukować je z modułu źródłowego, czyli sprawozdań. Danych wprowadzonych do e-sprawozdania lub poprawionych nie można na tę chwilę wydrukować wprost, ale jak każdą listę w programie można skopiować do arkusza kalkulacyjnego, sformatować i wydrukować.
-
https://e-sprawozdania.biz.pl/show/
-
Dziękuje bardzo za podpowiedź,
pozdrawiam
-
w dodatkowe informacje mam zakładkę podatki do wypełnienia , trzeba to ręcznie wpisać czy chociaż część można zassać jakoś z programu ? (jak?)
-
Witam, czy ktoś z użytkowników miał taki komunikat, przy próbie zatwierdzenia e-sprawozdania: błąd walidacji: http://crd.gov.pl/xml/schematy/dziedziniowe/mf/2016/01/25/eD/DefinicjeTypy/}Poczta'o wartosci" ?
-
Tak
-
czy można prosić o wyjaśnienie tego błędu walidacji, co zrobiłam źle?
-
Najpierw przeczytaj, ciągle aktualne: http://www.forumsubiekta.pl/rewizor/e-sprawozdania/msg108492/#msg108492
-
Witam, czy ktoś z użytkowników miał taki komunikat, przy próbie zatwierdzenia e-sprawozdania: błąd walidacji: http://crd.gov.pl/xml/schematy/dziedziniowe/mf/2016/01/25/eD/DefinicjeTypy/}Poczta'o wartosci" ?
W zakładce dane identyfikujące w polu POCZTA trzeba coś wpisać ;)
Ogólnie informacja dla kolejnych osób, które będą miały problem z walidacją:
Najlepiej nie zostawiać żadnych pustych pól i jeżeli jest gdzieś możliwość wpisania tekstu to najlepiej go wpisać. Pewnie w 95% przypadków problem się rozwiąże....
Pozdrawiam
-
poczytałem trochę w internecie i wygląda na to , że tabelki z sekcji podatki w sekcji dodatkowe informacje nie trzeba wypełniać jeżeli te informacje są zawarte w dołączonym pdf z informacjami dodatkowymi.
Ktoś coś wie na ten temat?
-
no właśnie co powinno być w tej części bo nie bardzo kumam i drugie pytanie mamy podpis kwalifikowany (jedna osoba prezentuje spółkę) a wspólników jest trzech myślicie, że to jest ok
-
To na pewno pełna treść komunikatu ? Na prawdę kolejny raz trzeba przypominać, że najlepiej jest pokazać problem (zamieścić zrzut ekranu)...
Dzień dobry. Szukam rozwiązania problemu, a widzę że jesteś zorientowany w temacie. Próbuję zatwierdzić sprawozdanie i wywala mi komunikat (załączam). Z postów wynika, że czegoś nie uzupełniłem, ale nie potrafię tego znaleźć. Teoretycznie wszystko mam wypełnione. Proszę uprzejmie o pomoc. :)
-
Teoretycznie i praktycznie nie wypełniłeś wszystkich pól - według schemy sprawozdania P_4 to "Wskazanie zastosowanych uproszczeń przewidzianych dla jednostek małych".
Pytanie sugeruje też, że utrudniasz sobie pracę i nie aktualizujesz programu - na jakiej wersji pracujesz ?
-
Dzięki.
Wersja: 1.56 (1.5600.0.4386)
-
1.56SP1HF1 i poczujesz roznice
-
Dzięki, istotnie, nowa wersja Rewizora pomogła.
Sprawozdanie udało się zatwierdzić ale teraz mam problem z podpisem ePUAP.
Instrukcja na stronie insert pokazuje jak podpisać podpisem kwalifikowanym ale nie ma tam nic o podpisie przez ePUAP.
Ktoś, coś?
Dzięki,
a.
-
Przy PUAP eksportujesz plik, wczytujesz do ePUAP i tam podpisujesz.
-
https://www.michalin.pl/jak-podpisac-podpisem-zaufanym-epuap-plik-lub-pismo-przez-kilka-osob/
-
Zalogowałem się do ePUAP.
Gdzie w ePUAP jest funkcja importu pliku do podpisu.
Nie mogę tego znaleźć... :-(
Znalazłem. :-)))
-
Witam a ja mam problem z podpisem kwalifikowanym, wersja programu 1.56 HF1. W instrukcji insertu, po zatwierdzeniu sprawozdania powinnam prawym przyciskiem kliknąć i wybrać podpisz, a u mnie nie ma takiej opcji, widzę różne możliwości (wylicz, popraw, usuń pokaż eksportuj),ale nie mam podpisz. Dodam jeszcze, że wcześniej wyeksportowałam sprawozdanie na pulpit, ale to chyba nie ma znaczenia.
-
Witam a ja mam problem z podpisem kwalifikowanym, wersja programu 1.56 HF1. W instrukcji insertu, po zatwierdzeniu sprawozdania powinnam prawym przyciskiem kliknąć i wybrać podpisz, a u mnie nie ma takiej opcji, widzę różne możliwości (wylicz, popraw, usuń pokaż eksportuj),ale nie mam podpisz. Dodam jeszcze, że wcześniej wyeksportowałam sprawozdanie na pulpit, ale to chyba nie ma znaczenia.
Tak ciężko przeczytać kilka wcześniejszych wypowiedzi ?
Pytanie sugeruje też, że utrudniasz sobie pracę i nie aktualizujesz programu - na jakiej wersji pracujesz ?
1.56SP1HF1 i poczujesz roznice
-
Dzięki i to bardzo :)czytałam powyższe posty, ale w instrukcji pisano o wersji 1.54, więc nawet nie przyszło mi do głowy, że mając 1.56 mogę mieć problemy. Czy aktualizacje nie powinny pojawiać się na pierwszej stronie, że są do ściągnięcia?
Pozdrawiam
-
Nie rozumiem o jakiej "pierwszej stronie" piszesz, w programach Insertu z linii GT wyskakuje okno z informacją o dostępności nowej wersji, jest również poczta InsMail poprzez którą przekazywane są takie informacje...
-
no właśnie nie mam takiej informacji w oknie, (specjalnie dziś w trakcie pracy wychodziłam z programu aby sprawdzić czy są nowe aktualizacje), a życie pokazało, że są, ale właśnie wyczytałam, że mogę odznaczyć automatyczną aktualizację i to zamierzam zrobić
-
Może ktoś wyłączył/przesunął powiadomienie o nowej wersji programu... Może w ogóle zostały wyłączone powiadomienia o nowych wersjach... "Automatyczną aktualizację" czego chcesz wyłączyć ? Byłoby łatwiej, gdybyś pisała pełnymi zdaniami.
-
ale może wystarczy czytać ze zrozumieniem :) napisałam, że chcę włączyć ustawienie aby program automatycznie pobierał nową wersję
-
...że mogę odznaczyć automatyczną aktualizację i to zamierzam zrobić
Jakbyś napisała "zaznaczyć" to byłoby wszystko jasne ;)
-
ale może wystarczy czytać ze zrozumieniem :)
Na pewno by wystarczyło, ale nie potrafię czytać w myślach ;)
napisałam, że chcę włączyć ustawienie aby program automatycznie pobierał nową wersję
Po pierwsze tego nie napisałaś, po drugie to niczego nie zmieni, program pobierze nową wersję, ale Cię o tym nie poinformuje i nigdy sam nie zainstaluje.
-
Obrazki:
-
Dokładnie o to mi chodziło pozdrawiam Ela
-
Podpisałam e-sprawozdanie podpisem kwalifikowanym (nic innego nie mamy) ale nie mogę wysłać (wysyłka elektroniczna jest nieaktywna ) co robić pomocy
-
Jeśli rzeczywiście szukasz pomocy to przeczytaj uważnie wątek od początku... Jeśli to nie pomoże to podaj podstawową informację - dokąd (KRS/KAS) chcesz wysłać to sprawozdanie.
-
do KRS
-
Wysyłka elektroniczna e-Sprawozdania aktualnie możliwa jest tylko do Krajowej Administracji Skarbowej (KAS). Wysyłkę do Krajowego Rejestru Sądowego realizuje się za pomocą eksportu do pliku, a następnie wysyłkę poprzez serwis internetowy e-KRS.
Czy to jest aktualne
-
Jak zostało napisane na początku wątku:
Interfejsu w KRS nie ma ale interfejs w KAS jest i ma być w 1.56
Wysyłka elektroniczna e-Sprawozdania aktualnie możliwa jest tylko do Krajowej Administracji Skarbowej (KAS). Wysyłkę do Krajowego Rejestru Sądowego realizuje się za pomocą eksportu do pliku, a następnie wysyłkę poprzez serwis internetowy e-KRS.
Czy to jest aktualne
Tak, jest aktualne.
-
bardzo dziękuję jestem w domu :)
-
Szybkie pytanko.
Czy plik wygenerowany przez Rewizora w postaci pliku XML, jest gotowym plikiem do wysłania do KRS, tj. zawiera wszystkie załączniki wymagane przez KRS, uchwały i informacje? Czy przy wysyłce ze strony KRS trzeba oddzielnie dodawać każdy z załączników? Z góry dziękuje za odpowiedź.
Pozdrawiam
-
Czy plik wygenerowany przez Rewizora w postaci pliku XML, jest gotowym plikiem do wysłania do KRS, tj. zawiera wszystkie załączniki wymagane przez KRS, uchwały i informacje?
Technicznie tak, merytorycznie zależy od osoby, która je sporządziła.
Czy przy wysyłce ze strony KRS trzeba oddzielnie dodawać każdy z załączników?
Skąd mamy wiedzieć o jakich załącznikach myślisz ?
-
Grzegorz, plik wygenerowany w Rewizorze to e-sprawozdanie (bilans, RZiS, informacja dodatkowa, czasem jeszcze przepływy pieniężne i zestawienie zmian w kapitale, natomiast uchwała to osobny dokument, który należy dołączyć i wysłać np. w formacie pdf.
-
Witam,
Naszła mnie taka wątpliwość w przeddzień upłynięcia terminu podpisania sprawozdania - żeby podpisać, trzeba zatwierdzić i tym samym zablokować możliwość edycji. Jak to się ma do badania przez biegłego (przerabiamy pierwszy raz w tym roku, a biegły nie wie jak to ma technicznie wyglądać)? Czekamy na opinię, ostatecznie do końca czerwca, a po jej otrzymaniu plik ze sprawozdaniem i osobny z opinią wrzucamy na stronie KRS?
-
Naszła mnie taka wątpliwość w przeddzień upłynięcia terminu podpisania sprawozdania - żeby podpisać, trzeba zatwierdzić i tym samym zablokować możliwość edycji.
Wystarczy?
-
Jeżeli można wycofać zatwierdzenie po złożeniu podpisu, to jak najbardziej wystarczy. Ale czy podpis nie blokuje możliwości ingerencji?
-
Jeżeli można wycofać zatwierdzenie po złożeniu podpisu, to jak najbardziej wystarczy. Ale czy podpis nie blokuje możliwości ingerencji?
Zrób kopię bazy i sprawdź
-
Sprawdzone - złożenie podpisu uniemożliwia wycofanie zatwierdzenia.
-
Przeczytałem cały wątek i w sumie nie mam pewności, więc dopytam. Czy informacja dodatkowa załączona jako plik .pdf winna być osobno podpisana? Mam wątpliwości, ponieważ po zatwierdzeniu eSprawozdania całość i tak się podpisuje, więc wydaje mi się, że byłoby to dublowanie podpisu, ale może się mylę ...
Właśnie znalazłem odpowiedź na forum Insertu:
Informacja dodatkowa to część sprawozdania finansowego, a co za tym idzie, nie podpisuje jej Pani osobno, a jedynie po po dołączeniu jej (jako załącznik) do e-sprawozdania i wyeksportowania pliku .XML e-Sprawozdania podpisuje je Pani w całości.
Pliki składane razem ze sprawozdaniem, tj. np. uchwała o zatwierdzeniu sprawozdania, sprawozdanie zarządu z działalności jednostki, etc. składa się jako osobne pliki podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym (uruchomiono usługę podpisywania sprawozdań na obywatel.gov.pl).
-
Czy w przypadku gdy Spółka z o.o. posiada 1-osobowy zarząd i Prezes równocześnie pełni funkcję księgowego sporządzającego sprawozdanie finansowe, to eSprawozdanie powinno być podpisane przez niego 2-krotnie? Czy wystarczy jeden podpis?
I jeszcze jedno, właśnie doczytałem, że eSprawozdanie winno było być podpisane do 31.03.2019 (niedziela), a u mnie jest podpis z 1..04.2019, czy w związku z tą zwłoką trzeba na wszelki wypadek sporządzać coś w stylu czynnego żalu, czy też 1-dniowa zwłoka (w sumie wynikająca z błędnej interpretacji iż jeśli ostatni dzień przypada na dzień wolny to można to zrobić w dniu następnym) nie będzie problemem?
-
A tak właściwie to dlaczego nie można było podpisać w poniedziałek? Przecież KC 115 wprost mówi, ze można. A z kolei KSH 2 mówi, że KC ma zastosowanie.
(A tak w ogóle, to... próbowałeś zmienić datę w kompie...? ;-))
-
W kilku miejscach znalazłem jednoznaczną informację, że w tym wypadku termin 31.03, pomimo że to niedziela, jest terminem ustawowym i nie podlega przesunięciu na poniedziałek (jak to bywa zwykle w wypadku deklaracji podatkowych). Ze zmianą daty nie próbowałem, ale mam obawę, ze taka operacja nie przejdzie (pewnie wyskoczy niezgodność certyfikatów albo coś podobnego, było by to chyba za proste ...)
-
Ze zmianą daty nie próbowałem, ale mam obawę, ze taka operacja nie przejdzie (pewnie wyskoczy niezgodność certyfikatów albo coś podobnego, było by to chyba za proste ...)
Ja też nie próbowałem i nie mam potrzeby próbować, ale w sumie jeśli podpis byłby robiony offline, to nie widzę sposobu jak podpisujący program miałby zweryfikować poprawność daty. No, chyba że chip karty z podpisem ma w sobie zaszyty zegar (ale raczej nie powinien, bo nie ma baterii...)