Przeczytałem cały wątek i w sumie nie mam pewności, więc dopytam. Czy informacja dodatkowa załączona jako plik .pdf winna być osobno podpisana? Mam wątpliwości, ponieważ po zatwierdzeniu eSprawozdania całość i tak się podpisuje, więc wydaje mi się, że byłoby to dublowanie podpisu, ale może się mylę ...
Właśnie znalazłem odpowiedź na forum Insertu:
Informacja dodatkowa to część sprawozdania finansowego, a co za tym idzie, nie podpisuje jej Pani osobno, a jedynie po po dołączeniu jej (jako załącznik) do e-sprawozdania i wyeksportowania pliku .XML e-Sprawozdania podpisuje je Pani w całości.
Pliki składane razem ze sprawozdaniem, tj. np. uchwała o zatwierdzeniu sprawozdania, sprawozdanie zarządu z działalności jednostki, etc. składa się jako osobne pliki podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym (uruchomiono usługę podpisywania sprawozdań na obywatel.gov.pl).