Autor Wątek: Rmk  (Przeczytany 8017 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Boehmi

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 69
  • Reputacja +2/-0
  • Wersja programu: Insert
Rmk
« dnia: Listopad 27, 2016, 14:00:36 »
Cześć
Czy ktoś chciałby się podzielic jak robi RMK. Ja osobiscie uzywam pieczątek, bo wydaje mi sie ze to jedny racionalny sposób. Slyszalem o automacie przeksiegowan ale niestety osoba co twierdzi ze RMK tak robi nie podzielila sie wiedza na forum jak to robi :( (rozumiem RMK w trakcie roku przy zastowaniu automatu ale gdy okres obejmuje np 2 lata to mysle ze jest to niemozlowe). Nie mam sfery ani dodatku platnego na RMK. Moze jak opiszemy swoje sposoby to znajdziemy zloty srodek. Pozdrawiam

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Rmk
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 28, 2016, 15:20:12 »
Robię to przez Automaty przeksięgowań. Nie jet to ideał, bo nie można określić kwoty z dokładnością co do grosza. Wynika to ze sposobu wyliczania kwoty przez podany % wartości. Ale wyszedłem z założenia, że jeśli w ostatniej "racie" kwota będzie nawet o kilka zł inna, to nie jest problemem, bo takie kwoty są nieistotne.
To, że jest to okres dłuższy niż rok nie ma znaczenia, bo saldo konta przenosi się się przez BO. Co najwyżej w schemacie automatu trzeba zmienić % naliczania.
Zgłaszałem do Insertu wniosek o możliwość wpisywania nie tylko sald czy obrotów, ale także konkretnej kwoty. Pomysł się bardzo Insertowi podobał, tylko od kilku lat brak pary w ten gwizdek.

Offline Boehmi

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 69
  • Reputacja +2/-0
  • Wersja programu: Insert
Odp: Rmk
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 28, 2016, 23:41:30 »
Obawiam sie ze gdy tych rmk jest z 100 to moze sie posypac. Wg mnie moze odliczac kolejne raty juz po calkowitym rozliczeniu. Jedyna metoda to sprawdzanie sald czy gdzies juz nie przeskoczylo na MA w zestawieniu 640. Jezeli chodzi o dzialanie firmy Insert to hmmm... zastanawiam sie dlaczego np Comarch potrafi zrobic rmk w standardowym module ksiegowosc, albo np mozliwosc wyboru kilku kategori do jednej faktury zakupu na ktorej jest np usluga i materialy.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Rmk
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 29, 2016, 10:06:36 »
Nie ma znaczenia ile ich jest i nie wpływa to działanie samego automatu. Natomiast przekroczenie odpisu moze się zdarzyć, ale jest to łatwe do sprawdzenia, chociażby zestawieniem sal i obrotów.
Są niedogodności takiego rozwiązania, ale na to zwracałem uwagę. Mimo tego automat działa i ułatwia księgowanie.

Jest wiele rozwiązań programowych innych firm. To tylko sprawa wyboru przed. Jak już się wybrało, to ma się to, co się wybrało. Zawyczaj ma to odzwierciedlenie w cenie programu, wybierasz tańszy, to musisz się liczyć z tym, że nie ma tego wszystkiego co droższy.
To tak jakbyś kupił samochód za 30 tys. i narzekał, że nie ma automatycznej skrzyni biegów, a przecież inni producenci dają. Tylko najtańszy samochód z dopłatą za automat jest sporo droższy.

Offline Boehmi

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 69
  • Reputacja +2/-0
  • Wersja programu: Insert
Odp: Rmk
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 29, 2016, 21:11:14 »
Jednak cena inserta a np optimy duzej roznicy nie ma. Ale tak jak piszesz jak sie wybiera to ma sie to co sie chcialo. Dla mnie zmiana teraz na inny program kompletnie nieoplacalne za duzo zainwestowanych konwertorow.  Dzieki za przedstawienie swojej wizji na rmk. Moze ktos jeszcze ma jakis pomysl i bedzie sie chcial podzielic.

Online candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4876
  • Reputacja +172/-11
Odp: Rmk
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 29, 2016, 21:36:48 »


Jednak cena inserta a np optimy duzej roznicy nie ma.
Nieograniczona ilość stanowisk za 1499 (w praktyce taniej), optima droższa za 1 stanowisko. Faktycznie, dużej różnicy nie ma  ;)
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline Boehmi

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 69
  • Reputacja +2/-0
  • Wersja programu: Insert
Odp: Rmk
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 30, 2016, 15:42:51 »
Cena za jedno stanowisko pakiet dla biura rachunkowego optima to wydatek okolo 2100. Fakt jest to jedno stanowisko.
Ulatwienia ktorych insert nie ma to np.
Rmk
Mozliwosc ustawienia do kazdej pozycji z faktury kategori
Automatycznie robienie kp i kw

Prosze nie rozumiec ze wciskam optime ale troche czlowieka trafia jak placi za aktualizacje tylko wydrukow deklaracji. Dodam ze automat wprowadzania kontrahenta z GUS w optimie byl z 1.5 roku wczesniej (gdy zobaczylem to w insert to pol dnia nie mogle uwierzyc). My piszemu do dzialu technicznego o jakies rozwiazania a oni daja nam do wyboru rozwiazanie partnerskie za 1000 plus sfera.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Rmk
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 30, 2016, 16:16:36 »
Ulatwienia ktorych insert nie ma to np.
Mozliwosc ustawienia do kazdej pozycji z faktury kategori
Automatycznie robienie kp i kw
A możesz przybliżyć, co ma za zadanie nadawanie każdej pozycji kategorii?
W jakich przypadkach występuje to automatyczne robienie KW i KP?

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17063
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Rmk
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 30, 2016, 16:31:22 »
Cena za jedno stanowisko pakiet dla biura rachunkowego optima to wydatek okolo 2100. Fakt jest to jedno stanowisko.

Należałoby jeszcze dodać do tego abonament - ile by kosztował w przypadku powiedzmy 5 stanowisk ?

Ulatwienia ktorych insert nie ma to np.
Rmk

Też jestem zdania, że powinno pojawić się w GT, zwłaszcza, że jest już w Navireo, ale na razie nie ma ("polityka").

Mozliwosc ustawienia do kazdej pozycji z faktury kategori

Jest dostępne w Navireo i na 99,99% nie znajdzie się w GT. Z drugiej strony z moich doświadczeń wynika, że jest to funkcjonalność, która byłaby wykorzystywana przez minimalną ilość użytkowników GT i w bardzo ograniczonym zakresie.

Automatycznie robienie kp i kw

Tak z ciekawości - jak to działa ?

Prosze nie rozumiec ze wciskam optime ale troche czlowieka trafia jak placi za aktualizacje tylko wydrukow deklaracji.

W tym momencie przesadziłeś, jeśli do tej porty tego nie zrobiłeś do przejrzyj listę zmian w programie, przynajmniej w ostatniego roku.

Dodam ze automat wprowadzania kontrahenta z GUS w optimie byl z 1.5 roku wczesniej (gdy zobaczylem to w insert to pol dnia nie mogle uwierzyc).

Też jestem zdania (i wielu innych partnerów), że funkcjonalność ta weszła zdecydowanie za późno.

My piszemu do dzialu technicznego o jakies rozwiazania a oni daja nam do wyboru rozwiazanie partnerskie za 1000 plus sfera.

Ciężko się odnieść do tak ogólne stwierdzenia, ale to i tak wyjdzie taniej niż drugie stanowisko Optimy ;)

Należy też mieć na uwadze, że pewne funkcjonalności nie wejdą już do GT chociażby z tego względu, że pojawią się w nexo i będą zachęcały użytkowników do zmiany programów, więc już teraz warto zapoznawać się i korzystać z nowej linii (schematy dekretacji mają dużo więcej możliwości).
Daniel, Białystok.

Online candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4876
  • Reputacja +172/-11
Odp: Rmk
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 30, 2016, 16:45:04 »
Cena za jedno stanowisko pakiet dla biura rachunkowego optima to wydatek okolo 2100. Fakt jest to jedno stanowisko.
(...)
Prosze nie rozumiec ze wciskam optime ale troche czlowieka trafia jak placi za aktualizacje tylko wydrukow deklaracji.
Czyli przy 1 stanowisku +40%, przy dwóch +180%. Dla jednych porównywalnie, dla drugich inna półka cenowa.
Z tym płaceniem to może czegoś nie wiem, ale moi klienci płacą za dużo więcej zmian niż tylko deklaracje ;)

A poważnie to rzecz sprowadza się do tego że są różne produkty, w różnych cenach i mają różną funkcjonalność.
Trzeba wybrać ten, który daje nam najlepszą relację nakładów do efektów i tyle.
Żaden nie jest doskonały, żaden nie uszczęśliwi wszystkich.

BTW
Optima dla biura rachunkowego to ma w tej cenie środki trwałe, czy trzeba dokupić?
Jestem w tej kwestii trochę nie na bieżąco.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline Marucha

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 864
  • Reputacja +8/-3
  • Jedna zmiana przygotowuje drugą.
  • Wersja programu: rewizor, rachmistrz, biuro gt aktualne
Odp: Rmk
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 30, 2016, 19:08:19 »
porównując pełen pakiet oprogramowania dla biura dla 4 pracowników wychodzi 4-6 razy drożej za optimę, ponadto aktualizacje też są droższe bo płacisz 20% od wartości licencji na rok ale fakt , że program oferuje dużo więcej możliwości, podsumowując jak jest potrzeba większej funkcjonalności i rachunek ekonomiczny pozwala to ja bym się przesiadł :) (ale w większości firm wystarczy insert )

Offline Boehmi

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 69
  • Reputacja +2/-0
  • Wersja programu: Insert
Odp: Rmk
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 30, 2016, 20:30:30 »

Cytuj
A możesz przybliżyć, co ma za zadanie nadawanie każdej pozycji kategorii?
W jakich przypadkach występuje to automatyczne robienie KW i KP?


W Insercie oraz Optimie wprowadzanie faktur można dokonywać poprzez rejestr VAT
W przypadku Inserta gdy mam np za naprawę samochodu (usługa oraz materiały - pozycje rozbite na fakturze) to wprowadzając ją do Inserta przez rejestr VAT to można wskazać jedną tylko kategorię (wg której zostanie zaksięgowana cała kwota z faktury wg ustalonego schematu np na 401). 
Wprowadzając ją w Optimie w rejestrze VAT masz możliwość wprowadzenia tych dwóch pozycji np naprawa (i wybrać kategoria naprawa samochodu) i kolejną pozycję materiały (i wybrać kategorię materiały do samochodu). Gdy będziesz tą fakturę księgował Optima rozbije to na np 401 oraz 402

Takich faktur jest sporo np telefon i odsetki za nieterminowe zapłaty. W insercie da ci to na 402 a w optimie zaznaczasz żeby to rozbił na 402 + 750

Przydatne to jest gdy np masz import skanowanych faktur. (naprawdę ułatwia to życie)

KP i KW Automat
To jest ciekawa funkcja
Wprowadzasz w rejestr VAT np fakturę która została opłacona gotówką.
W Insert jeżeli idziesz od strony rejestr VAT to powstanie ci nierozliczony rozrachunek, następnie wchodzisz w Kasę i wystawiasz KW a dalej dajesz dekretacja
W optimie wprowadzasz w rejestrze VAT fakturę gotówkową. Zaznaczasz "gotówka" i z automatu w Kasie powstaje ci dokument rozliczeniowy. Dalej to jak w insercie czyli dekretuj.



 
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2016, 20:48:38 wysłana przez Boehmi »

Offline Boehmi

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 69
  • Reputacja +2/-0
  • Wersja programu: Insert
Odp: Rmk
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 30, 2016, 20:47:21 »

Cytuj
Należałoby jeszcze dodać do tego abonament - ile by kosztował w przypadku powiedzmy 5 stanowisk ?

Nie wiem. Ja pracuję tylko na jednym stanowisku Insert oraz Optima


Cytuj
Też jestem zdania, że powinno pojawić się w GT, zwłaszcza, że jest już w Navireo, ale na razie nie ma ("polityka").

Politykę się nieraz zmienia dla zysku firmy

Cytuj
Jest dostępne w Navireo i na 99,99% nie znajdzie się w GT. Z drugiej strony z moich doświadczeń wynika, że jest to funkcjonalność, która byłaby wykorzystywana przez minimalną ilość użytkowników GT i w bardzo ograniczonym zakresie.

To w jakim celu są schematy do księgowań jeżeli można je tylko wykorzystać do prostych faktur. To w jakim celu w rozwiązaniach partnerskich dają możliwość dokupienia np programu do skanowania faktur jeżeli wiedzą dobrze że tylko prosta faktura zostanie poprawnie zaimportowana do KH


Cytuj
Tak z ciekawości - jak to działa ?

Opisałem wcześniej


Cytuj
W tym momencie przesadziłeś, jeśli do tej porty tego nie zrobiłeś do przejrzyj listę zmian w programie, przynajmniej w ostatniego roku.

Są to zmiany wymuszone poprzez np zmiany w przepisach podatkowych gdyby ich nie zrobili to każdy by podziękował im. Użytkownicy raczej spodziewali by się jakiś ułatwień ich pracy. Faktycznie nieraz z litości serca coś zrobią np. pobranie kontrahenta z GUS aż nie mogłem uwierzyć że zrobili coś  takiego. To jest ułatwienie za które można płacić a nie za aktualizację deklaracji VAT ;/ oraz zmian przepisów. Co takiego dali w 1.45 mające na celu ułatwienie pracy? Bo ja widzę same zmiany deklaracji oraz elementy do ich wypełnienia.  Co przy księgowości elektronicznej na oprogramowaniu raczej powinno być niczym nowym. Wg. mnie każdy użytkownik chciałby żeby pojawiały się zmiany podatkowe oraz zmiany które ułatwią prace nam.   


Cytuj
Ciężko się odnieść do tak ogólne stwierdzenia, ale to i tak wyjdzie taniej niż drugie stanowisko Optimy ;)

Hmmm tak twierdzisz sfera + rmk to wg mnie drugie stanowisko w optimie  (nadal wypowiadam się tylko za osoby co potrzebują 1 stanowisko) 

Cytuj
Należy też mieć na uwadze, że pewne funkcjonalności nie wejdą już do GT chociażby z tego względu, że pojawią się w nexo i będą zachęcały użytkowników do zmiany programów, więc już teraz warto zapoznawać się i korzystać z nowej linii (schematy dekretacji mają dużo więcej możliwości).

A co robili przez te wszystkie lata. ? Za opłaty do aktualizacji?
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2016, 20:59:02 wysłana przez Boehmi »

Offline birds22

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9210
  • Reputacja +1304/-21
  • Wersja programu: Najnowsza
[OT] Rmk
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 30, 2016, 20:53:12 »
Jak myślicie - które święta są ważniejsze? ;)

Sorry, nie mogłem się powstrzymać.
Sławek, Zduńska Wola

Offline Boehmi

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 69
  • Reputacja +2/-0
  • Wersja programu: Insert
Odp: [OT] Rmk
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 30, 2016, 21:00:01 »
Jak myślicie - które święta są ważniejsze? ;)

Sorry, nie mogłem się powstrzymać.

Osobiście lubię Wielkanoc  ;D

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: [OT] Rmk
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 30, 2016, 21:00:01 »