Witam, proszę podzielcie się inf. w jaki sposób wprowadzacie wyciągi bankowe, bo ja utworzyłem rejestr WB i tam wprowadzam bank. Wiem ze jest taka opcja jak wyciągi bankowe, operacje bankowe, ale nie wiem jak z tego korzystac
WB jako rejestr księgowy niezależnie od sposobu wprowadznia banków musi być.
Natomiast są trzy sposoby wprowadzania operacji bankowych:
1. Wprowadzanie poszczególnych operacji bankowych jako dokumentów BW lub BP w Finanse-Operacje bankowe. Tworzone są wtedy dokumenty, które można zaksięgować automatycznie wg utworzonych schematów. Parametrem wiodącym jest wtedy Kategoria nadana danej operacji.
2. Z wprowadzopnych dokumentów bankowych można utworzyć raporty bankowe (następna pozycja w menu Finanse) i księgować taki wyciąg bankowy. Z jednej strony ma to zaletę zgodności z wyciągiem bankowym, z drugiej blokuje możliwość poprawy lub uzupelnienia doklumentów bankowych, gdyż taki Raport blokuje okres jakiego dotyczy. Wg mnie jest to rozwiązanie dla hobbistów i mających dużo czasu i cierpliwości.
3. Robić tak jak robisz czyli tworzenie dekretu z wyciągu bankowego. Nie ma wtedy żadnych operacji bankowych, bo wszystko jest w dekrecie. Moja prywatna opinia, to moze i ładnie wygląda, ale z poprawą czy znalezieniem błędu jest tak samo, albo nawet gorzej niż z Wyciągami bankowymi tworzonymi z operacji (patrz p.2).
Najwygodniejszą opcją jest pobieranie wyciągów bankowych w formacie MT-940, którą oferują prawie wszytkie banki, wczytywanie ich w sekcji Homebanking i ew, uzgadnianie i rozliczanie. Ponieważ operacje są pobierane automatycznie z pliku zmniejsza to znacznie mozliwości pomyłek. W wyniku tego powstajaą operacje bankowe, tak jak w p. 1. które możemy dekretować.
Tak więc korzystanie z Homebankingu prowadzi do punktu 1, bo powstają poszczególne operacje bankowe.
Tyle, że za wygodę pracy trzeba niestety dopłacić, bo to rozwiazanie wymaga dodatku Czerwony, który trochę kosztuje.
Ale przy większej ilości operacji warto na to wydać.
Ja osobiście preferuję operacje bankowe i dekretowanie bezpośrednio, bez tworzenia z nich Wyciągu bankowego. Tylko przy takim systemie pracy trzeba panować nad Kategoriami, bo w Rewizorze wszytkie dokumenty są księgowane automatycznie schematami wg Kategorii. Niezalenie od tego czy księgujemy je pojedynczo, czy też tworzymy z nich Wyciąg bankowy. Osobiście korzystam z Czerwonego i MT-940.
W analogiczny sposób można podejść do dokumentów kasowych. Tyle, że dokumenty kasowe są dokumentami wewnętrznymi.