Autor Wątek: Nieudany odczyt liczników z kas  (Przeczytany 2195 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline paw90kol

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt Nexo
Nieudany odczyt liczników z kas
« dnia: Sierpień 23, 2017, 20:02:25 »
Witam serdecznie,

w dniu wczorajszym na moim osiedlu był zanik prądu, kilka razy w ciągu dnia, w chwili obecnej nie mogę zrobić odczytu liczników z kas. Wygląda to tak, odczytuje paragony z kasy (standardowa procedura wygląda tak, od 1-29% łączenie z kasą - trwa błyskawicznie, od 30-50% odczytuje paragony - proces trwa trochę dłużej zwykle około 3-4 minut i od 51-100% finalizacja, dodawanie paragonu - krótka chwila) moment od 1-29% trwa błyskawicznie, następnie odczyt od 30-36% kończy się komunikatem z nie powodzeniem, "przekroczono limit czasu lub brak odpowiedzi serwera", przy czym te 6% odczytu trwa jakieś 10 minut (strasznie długo). Kasa ma połączenie, podczas odczytu co chwilę w odstępie około 45 sekund Nexo na pasku okna informuje "brak odpowiedzi" jakby zamuliło i po chwili odwiesza. Co mogło się stać? Myślę nad postawieniem nowego serwera SQL na tym komputerze i zrobić dearchiwizację (robię codziennie archiwizację), lecz czy możliwe jest żeby serwer działał a mimo to był w jakiś sposób uszkodzony by uniemożliwić odczyt z kasy?

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17064
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Nieudany odczyt liczników z kas
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 23, 2017, 20:50:32 »
Serwer SQL to aplikacja, która umożliwia dostęp do danych znajdujących się w bazie danych, a ta znajduje się w pliku na dysku i mogła zostać uszkodzona - NIEDOPUSZCZALNE jest nieoczekiwane wyłączanie komputera na którym pracują bazy danych. Ponowna instalacja serwera SQL nie jest potrzebna skoro działa, można rozważyć odtworzenie bazy danych z archiwum, warto byłoby sprawdzić czy obecna baza danych nie jest uszkodzona w czym powinien pomóc dostawca programu.
Daniel, Białystok.

Offline paw90kol

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt Nexo
Odp: Nieudany odczyt liczników z kas
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 23, 2017, 21:40:54 »
Dzięki za info, w załączniku przesyłam zdjęcie z rejestru zdarzeń, może ktoś coś wyczyta

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17064
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Nieudany odczyt liczników z kas
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 23, 2017, 22:50:18 »
Spróbuj wykonać jeszcze konserwację bazy danych w programie serwisowym.
Daniel, Białystok.

Offline paw90kol

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt Nexo
Odp: Nieudany odczyt liczników z kas
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 23, 2017, 23:23:45 »
Co tu dużo mówić, śmiga jak ta lala, godziny mordęgi, Panie dkozlowski, jest Pan EKSPERTEM jakich mało. Dziękuję, pozdrawiam  :)

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Nieudany odczyt liczników z kas
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 23, 2017, 23:23:45 »