Autor Wątek: Połączenie kasy fiskalnej - problem  (Przeczytany 6653 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline przemek

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.49 SP1
Połączenie kasy fiskalnej - problem
« dnia: Listopad 23, 2015, 16:07:08 »
Witam,

Chciałbym prosić o pomoc dotyczącą programu Subiekt NEXO. Podczas próby połączenia z kasą fiskalną(Novitus Mała Plus) pojawił się następujący błąd (patrz załącznik).

"Typ wyjątku serwisu: ServiceNoCommunicationException
Wyjątek wewnętrzny: InsERT.Devices.Server.Client.Exceptions.ServiceException: Wystąpił błąd komunikacji z serwisem -> System.ServiceModel.EndpointNotFoundException: Nie można się połączyć z net.tcp://krzysztof-pc:8000/InsERT.Devices.Server.Service/DevicesService. Próba nawiązania połączenia trwała 00:00:04.0075132. Kod błędu TCP 10061: Nie można nawiązać połączenia, ponieważ komputer docelowy aktywnie go odmawia [2001:0:5ef5:79fb:1cea:1a24:b2d2:db49]:8000.  -> System.Net.Sockets.SocketException: Nie można nawiązać połączenia, ponieważ komputer docelowy aktywnie go odmawia [2001:0:5ef5:79fb:1cea:1a24:b2d2:db49]:8000"

Kasa połączona jest kablem RS232.

Bardzo proszę o pomoc.
Przemek


Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17059
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Połączenie kasy fiskalnej - problem
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 23, 2015, 16:22:20 »
Nic nie napisałeś o konfiguracji SUZ'a i stacji klienckiej, nie wiadomo nawet czy wszystko jest na jednym komputerze czy dwóch...
Daniel, Białystok.

Offline przemek

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.49 SP1
Odp: Połączenie kasy fiskalnej - problem
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 23, 2015, 16:26:54 »
Wszystko jest na jednym komputerze. Kasa fiskalna jest podłączona i skonfigurowana poprawnie na COM1. W piątek wszystko działało poprawnie, a dziś od rana ten problem. Wymieniłem kabel, restartowałem urządzenia. Nie wiem co może być przyczyną i co oznacza ten błąd...?

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17059
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Połączenie kasy fiskalnej - problem
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 23, 2015, 16:42:12 »
Wszystko jest na jednym komputerze.

Ok.

Kasa fiskalna jest podłączona i skonfigurowana poprawnie na COM1. W piątek wszystko działało poprawnie, a dziś od rana ten problem. Wymieniłem kabel, restartowałem urządzenia. Nie wiem co może być przyczyną i co oznacza ten błąd...?

Wyraźnie pisze, że program nie może się połączyć z serwisem urządzeń zewnętrznych... Na początek sprawdź czy w ogóle usługa SUZ'a działa lub czy aplikacja administracyjna się łączy.
Daniel, Białystok.

Offline przemek

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.49 SP1
Odp: Połączenie kasy fiskalnej - problem
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 15, 2016, 16:39:24 »
Piszę po krótkim czasie, ponieważ znalazłem błąd. Po zrestartowaniu komputera usługa SUZ jest nie uruchomiona. Nie wiem co zrobić, żeby usługa się nie wyłączała. Już nawet reinstalowałem system operacyjny. Nie mam więcej pomysłów. Bardzo proszę o pomoc.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17059
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Połączenie kasy fiskalnej - problem
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 15, 2016, 19:58:08 »
Czyli usługa w ogóle nie działała... Zajrzyj do dziennika systemu Windows i poszukaj błędów. Warto też zajrzeć do logów usługi SUZ, ale nie podpowiem teraz gdzie się znajdują.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2016, 21:35:13 wysłana przez dkozlowski »
Daniel, Białystok.

Offline mandarek

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: GT 1.25
Odp: Połączenie kasy fiskalnej - problem
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 23, 2016, 13:38:11 »
witam

Mam podobny problem co kolega przemek.

Drukarka zainstalowana na 1 komputerze i tylko ten komputer z niej korzysta.

Do wczoraj wszystko było ok. Dziś rano niby subiekt widzi drukarke pokazuje ze jest ok
a przy probie wydruku fiskalnego wyskakuja komunikaty te same co u kolegi.

prosze o pomoc

ps drukarka Elzab Zeta

Offline puziek

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT, Subiekt NEXO
Odp: Połączenie kasy fiskalnej - problem
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 23, 2016, 13:46:43 »
Sprawdź czy w usługi/services jest uruchomiona usługa "Serwer urządzeń zewnętrznych firmy InsERT" powinno być: stan: uruchomiona, typ uruchomienia: automatyczny

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Połączenie kasy fiskalnej - problem
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 23, 2016, 13:46:43 »