Autor Wątek: Subiekt nexo 9.00/9.02 - Problem z drukowaniem - Brak wydruków  (Przeczytany 6480 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline PiVi

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.25
Subiekt nexo 9.00/9.02 - Problem z drukowaniem - Brak wydruków
« dnia: Styczeń 08, 2016, 21:01:28 »

Nexo zainstalowany na komputerze z Windows 10. Na tej samej maszynie chodzi też Subiekt GT.

Drukarki sieciowe – Brother. Drukowanie na port IP.
Drukowanie działa zarówno z systemu Windows (strony testowe oraz wydruki z Office) jak i z programu Subiekt GT.
Nie da się wydrukować z Nexo. Ani bezpośrednio z tej maszyny, ani przez Pulpit Zdalny ani też z innego komputera na którym uruchomiony jest NEXO pracujący na serwerze SQL na pierwszej maszynie.
Nie działa ani drukarka lokalna, ani też przekierowana sesja.
Sprawdzałem wszystkie możliwe konfiguracje.

Powtórzę, że na tej samej maszynie, na tej samej drukarce Subiekt GT drukuje bez problemu.

Po tym jak straciłem parę godzin na walkę z drukarkami (reinstalację sterowników, próby wydruku na różne sposoby, zmiany portów, udostępnianie drukarek) szukając rozwiązania które umożliwi pracę w firmie napisałem do helpdesku Insertu.

Odpowiedź:
Cytuj
  Dzień dobry,

Niestety pojawia się problem z wydrukami i nad rozwiązaniem intensywnie pracujemy. Do czasu rozwiązania problemu pozostaje zapis do pdf i wydruk takiego pdf.

Nie wiem - czy śmiać się czy płakać...
Program sprzedażowy który... nie drukuje faktur.

Miał ktoś podobny problem ?
Jakaś sugestia w jaki sposób można umożliwić pracę w firmie ?
Drukarka po USB / Przekierowania / Konkretny model drukarki / Praca w trybie zgodności / Inne ?

PiVi

Offline lbacik

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 533
  • Reputacja +74/-0
Odp: Subiekt nexo 9.00/9.02 - Problem z drukowaniem - Brak wydruków
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 09, 2016, 10:51:07 »
Jaki program antywirusowy?
Wyłącz na chwilę i sprawdź czy pomoże, jeżeli tak to dodaj do wyjątków nexo i powinno być ok.
Łukasz

Offline PiVi

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.25
Odp: Subiekt nexo 9.00/9.02 - Problem z drukowaniem - Brak wydruków
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 10, 2016, 17:19:13 »
Jaki program antywirusowy?
Wyłącz na chwilę i sprawdź czy pomoże, jeżeli tak to dodaj do wyjątków nexo i powinno być ok.

Nie ma żadnego powodu by antyvir czy firewall blokował wydruk.
Jak napisałem - wydruki "strona testowa", jak i wydruki z innych programów i aplikacji - w tym "Subiekta GT" działają bez problemu.
Więc komunikacja komputer->drukarka jest poprawna. A sam Nexo do wydruków także używa managera drukarek Windowsa.

Dla pewności sprawdziłem - Esset SmartSecurity 9.0. Wyłączyłem i zaporę i ochronę. Nadal wydruki nie idą.

Jakieś inne pomysły ?!?

PE

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17064
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt nexo 9.00/9.02 - Problem z drukowaniem - Brak wydruków
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 10, 2016, 17:21:44 »
Spróbuj zmienić przed wydrukiem rozmiar papieru na A4.
Daniel, Białystok.

Offline lbacik

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 533
  • Reputacja +74/-0
Odp: Subiekt nexo 9.00/9.02 - Problem z drukowaniem - Brak wydruków
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 10, 2016, 17:37:08 »
Cytuj
Nie ma żadnego powodu by antyvir czy firewall blokował wydruk.
Jak napisałem - wydruki "strona testowa", jak i wydruki z innych programów i aplikacji - w tym "Subiekta GT" działają bez problemu.
Więc komunikacja komputer->drukarka jest poprawna. A sam Nexo do wydruków także używa managera drukarek Windowsa.

Dla pewności sprawdziłem - Esset SmartSecurity 9.0. Wyłączyłem i zaporę i ochronę. Nadal wydruki nie idą.

Też mi się wydaje, że nie ma powodu aby antywirus to blokował, a jednak to robi. U mnie sytuacja taka windows 10 pro, smart security 9, subkiet gt i subiekt nexo, wszystko działało poza nexo, wyłączenie na 10 min. całego programu antywirusowego pomogło, więc zasugerował to Tobie. (Spróbuj wyłączyć całego eseta i zobacz czy zadziała)
Łukasz

Offline PiVi

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.25
Odp: Subiekt nexo 9.00/9.02 - Problem z drukowaniem - Brak wydruków
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 12, 2016, 18:37:45 »


Też mi się wydaje, że nie ma powodu aby antywirus to blokował, a jednak to robi. U mnie sytuacja taka windows 10 pro, smart security 9, subkiet gt i subiekt nexo, wszystko działało poza nexo, wyłączenie na 10 min. całego programu antywirusowego pomogło, więc zasugerował to Tobie. (Spróbuj wyłączyć całego eseta i zobacz czy zadziała)

Wyłączyłem :> To, że nie widzę powodu nie oznacza, że nie spróbuję :) Prawa Murphiego w końcu skądś się biorą.
Nawet odinstalowałem. Brak efektu.

Jaką masz drukarkę ? Firma ? Podłączenie sieciowe (port IP) czy bezpośrednio do komputera ?

Wczoraj po 1,5h dopukałem się na infolinię Insert i ponoć do końca tygodnia ma wyjść wersja która będzie generować PDFy na ekran z których będzie można drukować. Nadal słabe ale pozwoli pracować.

PE

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17064
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt nexo 9.00/9.02 - Problem z drukowaniem - Brak wydruków
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 12, 2016, 20:53:53 »
A moją odpowiedź widziałeś ?
Daniel, Białystok.

Offline PiVi

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.25
Odp: Subiekt nexo 9.00/9.02 - Problem z drukowaniem - Brak wydruków
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 13, 2016, 12:04:36 »
A moją odpowiedź widziałeś ?

Tak - format A4 jest domyślny w drukarce.

ALE...
znalazłem rozwiązanie. Wyślę też info do Insert może pomoże im to rozwiązać problem.

Wystarczy w momencie wydruku kliknąć: WŁAŚCIWOŚCI.
Odpali się aplet drukowania Windows i tutaj klikamy DRUKUJ (zamykając ten aplet)
Na ekranie znów zostanie jeden popup nexo (drukuj) i klikamy OK
... i wydruk idzie na drukarkę.


PiVi



« Ostatnia zmiana: Styczeń 13, 2016, 12:08:08 wysłana przez PiVi »

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17064
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt nexo 9.00/9.02 - Problem z drukowaniem - Brak wydruków
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 13, 2016, 15:27:22 »
A moją odpowiedź widziałeś ?

Tak - format A4 jest domyślny w drukarce.

Czyli jednak nie przeczytałeś uważnie... Chodziło mi oczywiście o zmianę rozmiaru papieru na wydruku.
Daniel, Białystok.

Offline PiVi

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.25
Odp: Subiekt nexo 9.00/9.02 - Problem z drukowaniem - Brak wydruków
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 13, 2016, 20:59:19 »
A moją odpowiedź widziałeś ?

Tak - format A4 jest domyślny w drukarce.

Czyli jednak nie przeczytałeś uważnie... Chodziło mi oczywiście o zmianę rozmiaru papieru na wydruku.

Hmm... możesz zatem uściślić ?

Spróbuj zmienić przed wydrukiem rozmiar papieru na A4.

Założyłem, że dotyczy to właściwości drukarki w managerze wydruków windows/właściwościach sterownika drukarki.
Czasem jest tam zdefiniowany "letter" zamiast A4

Gdzie zatem mam "zmienić rozmiar papieru na wydruku" ? Gdzieś w ustawieniach nexo ?

PE

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17064
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt nexo 9.00/9.02 - Problem z drukowaniem - Brak wydruków
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 13, 2016, 21:13:48 »
No na wzorcu wydruku w ustawieniach strony lub podglądzie przed wydrukiem.
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Subiekt nexo 9.00/9.02 - Problem z drukowaniem - Brak wydruków
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 13, 2016, 21:13:48 »