Autor Wątek: Ks.Robak 2  (Przeczytany 13467 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17059
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Ks.Robak 2
« dnia: Styczeń 01, 2016, 15:44:50 »
Ogólnie nie rozumiem jaki masz problem, ale możesz skopiować pozycje dokumentu i wkleić je w nowym dokumencie.
Daniel, Białystok.

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4876
  • Reputacja +172/-11
Odp: Ks.Robak 2
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 01, 2016, 15:53:15 »
Jakie zmiany w cenach są niezbędne i po co robisz to samo 01.01 co zrobiłeś 31.12?  ???
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline Ks.Robak

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.47 SP2
Odp: Ks.Robak 2
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 01, 2016, 18:10:23 »
Ogólnie nie rozumiem jaki masz problem, ale możesz skopiować pozycje dokumentu i wkleić je w nowym dokumencie.

 :)

Właśnie tego chcę uniknąć, gdyż jest parę takich pozycji rozsianych po całym spisie.

Jakie zmiany w cenach są niezbędne i po co robisz to samo 01.01 co zrobiłeś 31.12?  ???

Jestem na kpirze, więc muszę zrobić 2x spis z natury, który przeprowadzam właśnie inwentaryzacjami z Subiekta.
Obie są takie same. Tyle, że w Subiekcie muszą być dwie pozycje, bo są różne daty potrzebne na wydrukach z Subiekta.

Jakie zmiany są niezbędne ?
To już zależy od prowadzonej działalności.
U mnie część towarów jest sprzedawana taniej niż zostały zakupione z uwagi na pewne defekty powstałe np. podczas transportu.
Ale w remanencie chcę je mieć w cenie zakupu, aby nie pisać wyjaśnień do spisu.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17059
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Ks.Robak 2
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 01, 2016, 18:39:58 »
Ogólnie nie rozumiem jaki masz problem, ale możesz skopiować pozycje dokumentu i wkleić je w nowym dokumencie.

 :)

Właśnie tego chcę uniknąć, gdyż jest parę takich pozycji rozsianych po całym spisie.

Nie wiem o czym piszesz :(

Jakie zmiany w cenach są niezbędne i po co robisz to samo 01.01 co zrobiłeś 31.12?  ???

Jestem na kpirze, więc muszę zrobić 2x spis z natury, który przeprowadzam właśnie inwentaryzacjami z Subiekta.
Obie są takie same. Tyle, że w Subiekcie muszą być dwie pozycje, bo są różne daty potrzebne na wydrukach z Subiekta.

Też nie wiem o czym piszesz :(

Jakie zmiany są niezbędne ?
To już zależy od prowadzonej działalności.
U mnie część towarów jest sprzedawana taniej niż zostały zakupione z uwagi na pewne defekty powstałe np. podczas transportu.
Ale w remanencie chcę je mieć w cenie zakupu, aby nie pisać wyjaśnień do spisu.

Nie masz obowiązku drukowania remanentu z programu, możesz skopiować do arkusza kalkulacyjnego, nanieść poprawki i wydrukować.
Daniel, Białystok.

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4876
  • Reputacja +172/-11
Odp: Ks.Robak 2
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 01, 2016, 18:43:32 »
Człowiek się uczy całe życie, ale żeby aż tyle z jednego postu to w życiu bym nie przewidział.  ;)

Jestem na kpirze, więc muszę zrobić 2x spis z natury, który przeprowadzam właśnie inwentaryzacjami z Subiekta.
Że co? Podasz jakąś podstawę tej idei?

Obie są takie same. Tyle, że w Subiekcie muszą być dwie pozycje, bo są różne daty potrzebne na wydrukach z Subiekta.
Mogę tylko powtórzyć pytanie. Skąd takie pomysły?

U mnie część towarów jest sprzedawana taniej niż zostały zakupione z uwagi na pewne defekty powstałe np. podczas transportu.
Ale w remanencie chcę je mieć w cenie zakupu, aby nie pisać wyjaśnień do spisu.
A co ma remanent do ceny po jakiej sprzedajesz? Remanent robisz w cenach zakupu/wytworzenia, nie w cenach sprzedaży.

Poza tym nie ma żadnego powodu, dla którego nie miałbyś prawa do sprzedawania czasem towarów poniżej kosztów zakupu.
To normalna praktyka w prowadzeniu działalności (kurtki zimowe wiosną, sprzęt hi-tech kupiony kieyd był nowością, ale nie poszedł i ceny spadły, nietrafione zakupy) i nikt nie pisze żadnych wyjaśnień, szczególnie do spisu z natury i jego wyceny.

I dlaczego miałbyś pisać jakieś wyjaśnienia do ceny sprzedaży, która w ogóle na remanencie nie jest potrzebna i nie musi być drukowana?
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline Ks.Robak

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.47 SP2
Odp: Ks.Robak 2
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 02, 2016, 02:33:14 »

Nie masz obowiązku drukowania remanentu z programu, możesz skopiować do arkusza kalkulacyjnego, nanieść poprawki i wydrukować.

 :D
Mogę też zrobić to na arkuszu kupionym w papierniczym ;D
Niemniej jednak chodzi mi o jak najłatwiejsze rozwiązanie.
A najłatwiejszym rozwiązaniem byłoby powielenie już istniejącej inwentaryzacji, czego jak rozumiem nie da się zrobić.


Człowiek się uczy całe życie, ale żeby aż tyle z jednego postu to w życiu bym nie przewidział.  ;)

Jestem na kpirze, więc muszę zrobić 2x spis z natury, który przeprowadzam właśnie inwentaryzacjami z Subiekta.
Że co? Podasz jakąś podstawę tej idei?

Ale podstawę czego ? Tego, że do spisu z natury używam Subiekta ?
No więc podstawą tego jest moje lenistwo i za tym idąca chęć jak najłatwiejszego osiągnięcia celu :D



Obie są takie same. Tyle, że w Subiekcie muszą być dwie pozycje, bo są różne daty potrzebne na wydrukach z Subiekta.
Mogę tylko powtórzyć pytanie. Skąd takie pomysły?


Bo nie wiem jak prościej wydrukować 2x to samo z Subiekta tylko, że z innymi datami

U mnie część towarów jest sprzedawana taniej niż zostały zakupione z uwagi na pewne defekty powstałe np. podczas transportu.
Ale w remanencie chcę je mieć w cenie zakupu, aby nie pisać wyjaśnień do spisu.
A co ma remanent do ceny po jakiej sprzedajesz? Remanent robisz w cenach zakupu/wytworzenia, nie w cenach sprzedaży.


No właśnie nic nie ma. Ale mam ustawioną cenę kartotekową niższą niż cena zakupu była, więc w inwentaryzacji muszę ręcznie zmienić ją na prawidłową.
Uprzedzając zdziwienie - nie mogę automatycznie wybrać ceny "dostawy" tego produktu w trakcie wczytywania towaru do inwentaryzacji, gdyż jej w Subiekcie nie ma.

Poza tym nie ma żadnego powodu, dla którego nie miałbyś prawa do sprzedawania czasem towarów poniżej kosztów zakupu.
To normalna praktyka w prowadzeniu działalności (kurtki zimowe wiosną, sprzęt hi-tech kupiony kieyd był nowością, ale nie poszedł i ceny spadły, nietrafione zakupy) i nikt nie pisze żadnych wyjaśnień, szczególnie do spisu z natury i jego wyceny.

Wydaje mi się, że nigdy nie miałeś kontroli z US lub nie zajmujesz się sprzedażą, lub nie miałeś takich przypadków w spisie z natury.
Każda wycena poniżej zakupu (a łatwo to wyłapać, bo trzeba podać podwójną cenę - zakupu i wyceny) wymaga wyjaśnienia na potrzeby kontrolujących.
Dlatego lepiej jest wycenić wg faktycznej ceny zakupu.

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4876
  • Reputacja +172/-11
Odp: Ks.Robak 2
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 02, 2016, 10:21:28 »
Że co? Podasz jakąś podstawę tej idei?
Ale podstawę czego ? Tego, że do spisu z natury używam Subiekta ?
Nie, tego że musisz 2x zrobić spis z natury.

Podobnie jak tego:
mam ustawioną cenę kartotekową niższą niż cena zakupu była, więc w inwentaryzacji muszę ręcznie zmienić ją na prawidłową.
Co ma remanent do ceny kartotekowej i dlaczego musisz ją zmieniać?
Ciągle nie rozumiem o czym piszesz.

Wydaje mi się, że nigdy nie miałeś kontroli z US lub nie zajmujesz się sprzedażą, lub nie miałeś takich przypadków w spisie z natury.
Każda wycena poniżej zakupu (a łatwo to wyłapać, bo trzeba podać podwójną cenę - zakupu i wyceny) wymaga wyjaśnienia na potrzeby kontrolujących.
Dlatego lepiej jest wycenić wg faktycznej ceny zakupu.
No, z doświadczeniem faktycznie słabo. Na razie dopiero 25 lat  ;)
Może dlatego ciągle nie wiem dlaczego "trzeba podać podwójną cenę", a Ty nie chcesz tego wytłumaczyć.
Poza tym nigdy nie sugerowałem podawania na remanencie innych cen niż faktyczne ceny zakupu.

Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17059
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Ks.Robak 2
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 02, 2016, 10:54:51 »

Nie masz obowiązku drukowania remanentu z programu, możesz skopiować do arkusza kalkulacyjnego, nanieść poprawki i wydrukować.

 :D
Mogę też zrobić to na arkuszu kupionym w papierniczym ;D
Niemniej jednak chodzi mi o jak najłatwiejsze rozwiązanie.
A najłatwiejszym rozwiązaniem byłoby powielenie już istniejącej inwentaryzacji, czego jak rozumiem nie da się zrobić.

Nie rozumiesz, przecież napisałem jak to można zrobić.

Oczywiście jak wcześniej napisałem, tak samo jak @candy nie rozumiem po co chcesz to robić.

Najłatwiej byłoby w końcu dowiedzieć się jakie masz możliwości i nie tracić czasu na zbędne operacje.
Daniel, Białystok.

Offline Ks.Robak

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.47 SP2
Odp: Ks.Robak 2
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 02, 2016, 11:57:14 »
Że co? Podasz jakąś podstawę tej idei?
Ale podstawę czego ? Tego, że do spisu z natury używam Subiekta ?
Nie, tego że musisz 2x zrobić spis z natury.


Proszę bardzo
http://www.pit.pl/ksiazka-przychodow-i-rozchodow-zamkniecie-roku-w-firmie-13944/

Może to nie jest podstawa prawna, ale z pewnością łatwo znajdziesz rozporządzenie w sprawie kpir.

Podobnie jak tego:
mam ustawioną cenę kartotekową niższą niż cena zakupu była, więc w inwentaryzacji muszę ręcznie zmienić ją na prawidłową.
Co ma remanent do ceny kartotekowej i dlaczego musisz ją zmieniać?
Ciągle nie rozumiem o czym piszesz.

Wszystko zależy od przyjętej metody pracy z Subiektem.
Jeżeli trzyma się w cenie kartotekowej cenę zakupu (czyli np. średnią ważoną ze wszystkich istniejących dostaw), to można łatwo wczytać towary do inwentaryzacji z tą ceną i sprawa załatwiona.
Ale u mnie cena kartotekowa to cena z ostatniej dostawy, bo jest mi to potrzebne do odrębnych zestawień.

Można też wczytać do inwentaryzacji cenę zakupu jako średnią ważoną ze wszystkich istniejących dostaw.
Ale nie zadziała to dla towarów wybrakowanych.
Gdyż towary te nie mają tych danych, bo zostały dodane ręcznie, a ich stany powstały na podstawie przeniesienia RW i PW z pełnowartościowych towarów.
Towary wybrakowane trzymam na osobnych pozycjach towarowych w Subiekcie.
Dlatego trzeba w nich wpisać cenę ręcznie i nie ma możliwości automatyzacji.

Wydaje mi się, że nigdy nie miałeś kontroli z US lub nie zajmujesz się sprzedażą, lub nie miałeś takich przypadków w spisie z natury.
Każda wycena poniżej zakupu (a łatwo to wyłapać, bo trzeba podać podwójną cenę - zakupu i wyceny) wymaga wyjaśnienia na potrzeby kontrolujących.
Dlatego lepiej jest wycenić wg faktycznej ceny zakupu.
No, z doświadczeniem faktycznie słabo. Na razie dopiero 25 lat  ;)
Może dlatego ciągle nie wiem dlaczego "trzeba podać podwójną cenę", a Ty nie chcesz tego wytłumaczyć.
Poza tym nigdy nie sugerowałem podawania na remanencie innych cen niż faktyczne ceny zakupu.

No i pewnie dlatego nie wiesz, że trzeba podawać podwójne ceny.
Jeżeli jednak kiedyś przyszłoby Ci na myśl, aby wpisać inne ceny, to poczytaj tutaj
http://www.pit.pl/wycena-spisu-z-natury-14059/
 ;D

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4876
  • Reputacja +172/-11
Odp: Ks.Robak 2
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 02, 2016, 19:45:19 »
Nie ma sprawy. Nie chcesz napisać o co Ci chodzi, nie pisz.
Mnie ta informacja nie jest potrzebna do szczęścia.
Wesołej zabawy z Subiektem i inwentaryzacjami.
EOD
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Ks.Robak 2
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 02, 2016, 23:10:46 »
No i pewnie dlatego nie wiesz, że trzeba podawać podwójne ceny.
Jeżeli jednak kiedyś przyszłoby Ci na myśl, aby wpisać inne ceny, to poczytaj tutaj
http://www.pit.pl/wycena-spisu-z-natury-14059/
 ;D
Przeczytałem ten tekst, ale wyciągnąłem z niego zupełnie inne wnioski. Czytać trzeba ze zrozumieniem.

Offline Ks.Robak

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.47 SP2
Odp: Ks.Robak 2
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 02, 2016, 23:46:14 »
No i pewnie dlatego nie wiesz, że trzeba podawać podwójne ceny.
Jeżeli jednak kiedyś przyszłoby Ci na myśl, aby wpisać inne ceny, to poczytaj tutaj
http://www.pit.pl/wycena-spisu-z-natury-14059/
 ;D
Przeczytałem ten tekst, ale wyciągnąłem z niego zupełnie inne wnioski. Czytać trzeba ze zrozumieniem.

Nie za bardzo wiem czy odnosisz się do tego co ja napisałem, czy do tego co było w linku.
Zakładam, że do tego co było w linku i wyciągnąłeś wnioski, że nie trzeba wpisywać podwójnych cen przy przyjęciu mniejszych wycen niż cena nabycia.
Artykuł jest długi i zagmatwany, być może umknęło Ci zdanie:

W razie wycen uszkodzonych lub przeterminowanych składników majątku lub takich, które wyszły już z mody - 
lub innych wycen towarów w kwocie niższej od ceny zakupu lub nabycia albo od kosztów wytworzenia, należy
przy poszczególnych pozycjach uwidocznić również jednostkową cenę zakupu (nabycia) lub koszt wytworzenia.


W każdym bądź razie w przypadku dalszych wątpliwości zapraszam do lektury art. 29 ust. 7 Rozporządzenia w sprawie KPIR.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2016, 23:57:42 wysłana przez Ks.Robak »

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Ks.Robak 2
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 03, 2016, 00:12:46 »
A tam:
W razie wycen uszkodzonych lub przeterminowanych składników majątku lub takich, które wyszły już z mody - 
lub innych wycen towarów w kwocie niższej od ceny zakupu lub nabycia albo od kosztów wytworzenia, należy
przy poszczególnych pozycjach uwidocznić również jednostkową cenę zakupu (nabycia) lub koszt wytworzenia.

W każdym bądź razie w przypadku dalszych wątpliwości zapraszam do lektury art. 29 ust. 7 Rozporządzenia w sprawie KPIR.
Wyceny uszkodzonych towarów czy inne przeceny nie polegają na zmianie ceny zakupu. Ta jest niezmienna. Natomiast obniżenie ceny dotyczy sprzedaży, bo tą możemy kształtować w zasadzie dowolnie.
Tak samo jest w przypadku innych przedmiotów nie będących towarami, tylko wtedy nie mówimy o cenie sprzedaży a o bieżącej wartości składników majątku. Ale jak widać z tej pozycji art. 29 ust. 7 cena zakupu jest niezmienna.
Trzeba mieć trochę wiedzy księgowej, żeby prawidłowo czytać takie przepisy.

Offline Ks.Robak

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.47 SP2
Odp: Ks.Robak 2
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 03, 2016, 00:24:13 »
A tam:
W razie wycen uszkodzonych lub przeterminowanych składników majątku lub takich, które wyszły już z mody - 
lub innych wycen towarów w kwocie niższej od ceny zakupu lub nabycia albo od kosztów wytworzenia, należy
przy poszczególnych pozycjach uwidocznić również jednostkową cenę zakupu (nabycia) lub koszt wytworzenia.

W każdym bądź razie w przypadku dalszych wątpliwości zapraszam do lektury art. 29 ust. 7 Rozporządzenia w sprawie KPIR.
Wyceny uszkodzonych towarów czy inne przeceny nie polegają na zmianie ceny zakupu. Ta jest niezmienna. Natomiast obniżenie ceny dotyczy sprzedaży, bo tą możemy kształtować w zasadzie dowolnie.
Tak samo jest w przypadku innych przedmiotów nie będących towarami, tylko wtedy nie mówimy o cenie sprzedaży a o bieżącej wartości składników majątku. Ale jak widać z tej pozycji art. 29 ust. 7 cena zakupu jest niezmienna.
Trzeba mieć trochę wiedzy księgowej, żeby prawidłowo czytać takie przepisy.


Trochę się pogubiłem, muszę przyznać. :o
Piszesz o zmianie ceny zakupu ?

Przez cały ten wątek mówimy o spisie z natury i wycenie jego składników.
Tam też wpisuje się albo cenę zakupu albo wycenę wg uznania, jeżeli jest niższa od ceny zakupu.
I wówczas należy podać naszą wycenę i obok cenę zakupu.

W pewnym momencie Candy poprosił o podstawę wpisywania dwóch cen, bo nigdy tego nie robił.
Stąd linki, które podałem.

Mam nadzieję, że trochę wyjaśniłem o czym jest dyskusja ;D

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Ks.Robak 2
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 03, 2016, 00:36:08 »
Trochę się pogubiłem, muszę przyznać. :o
Piszesz o zmianie ceny zakupu ?

Przez cały ten wątek mówimy o spisie z natury i wycenie jego składników.
Tam też wpisuje się albo cenę zakupu albo wycenę wg uznania, jeżeli jest niższa od ceny zakupu.
I wówczas należy podać naszą wycenę i obok cenę zakupu.

W pewnym momencie Candy poprosił o podstawę wpisywania dwóch cen, bo nigdy tego nie robił.
Stąd linki, które podałem.

Mam nadzieję, że trochę wyjaśniłem o czym jest dyskusja ;D
Główny wątek jest o sporządzaniu Remanentu i Inwentaryzacji w Subiekcie GT. A w tym programie mamy do czynienia z towarami, a nie z innymi skladnikami majątku. Stąd omawianie składników majątku raczej nie ma sensu i tylko zaciemnia obraz. A dla towarow handlowych Remanent zawsze podajemy w rzeczywistych cenach zakupu.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Ks.Robak 2
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 03, 2016, 00:36:08 »