Autor Wątek: Nie można drukować PZ/FZ/KFZ - błąd crystal reports server has not yet been star  (Przeczytany 4309 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szu

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: SubiektGT 1.48
Dzień dobry,

Mam problem po aktualizacji subiekta i bazy danych.
Mianowicie po aktualizacji 1.3705->1.4600->1.4803 nie mam możliwości drukowania, podglądu czy nawet eksportu dokumentów PZ, FZ oraz KFZ.
Przy każdym rodzaju pojawia się ten sam error 'server has not yet been started'
W załączniku podgląd.

Próbowałem wszelkich rozwiązań znalezionych na necie w tym archiwizacja/dearchiwizacja do nowego podmiotu, odbudowa indeksów etc. Po dearchiwizacji podmiotu na innym kompie z nową bazą (świeżutka instalka) niestety sytuacja jest identyczna.
Dodam, że w trybie tekstowym można eksportować dane, podgląd działa. Aczkolwiek w trybie graficznym już nie koniecznie.

Co mogę zrobić? proszę o sugestie.
Potrzebuję wydrukować dokumenty PZ ASAP...

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 18, 2017, 12:24:36 wysłana przez szu »

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Błąd biblioteki Crystal Reports. Dopiero co był taki wątek z receptą.

Offline szu

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: SubiektGT 1.48
Błąd biblioteki Crystal Reports. Dopiero co był taki wątek z receptą.

Jeśli chodzi o temat "http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/nie-moge-eksportowac-drukowac-wysylac-ani-podgladac-dokumento/ to nie do końca pokrywa się to z moim problemem.
Co nie zmienia faktu, że utworzyłem katalog Crystal w katalogu windowsa i dorzuciłem bibliotekę. Nic to nie zmieniło, w niczym nie pomogło.
Dodam, że używam win10.

U mnie druk i eksport działa poza dokumentami Zakupu (przyjecie zewnętrzne, faktura zakupu, faktura zakupu korekta)
Pozostałe drukują się bez problemu.

Wydaje mi się, że problem leży we wzorcu wydruku graficznego. Aczkolwiek eksport i import pod nową pozycją również niczego nie zmienia.
Tylko gdzie szukać problemu?

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Błąd biblioteki Crystal Reports. Dopiero co był taki wątek z receptą.

Jeśli chodzi o temat "http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/nie-moge-eksportowac-drukowac-wysylac-ani-podgladac-dokumento/ to nie do końca pokrywa się to z moim problemem.
Co nie zmienia faktu, że utworzyłem katalog Crystal w katalogu windowsa i dorzuciłem bibliotekę. Nic to nie zmieniło, w niczym nie pomogło.
Dodam, że używam win10.

U mnie druk i eksport działa poza dokumentami Zakupu (przyjecie zewnętrzne, faktura zakupu, faktura zakupu korekta)
Pozostałe drukują się bez problemu.

Wydaje mi się, że problem leży we wzorcu wydruku graficznego. Aczkolwiek eksport i import pod nową pozycją również niczego nie zmienia.
Tylko gdzie szukać problemu?
Może być problem z czcionką na wydrukach. Spróbuj we wzorcu ustawić inną czcionkę niż domyślna.

Offline pir

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 303
  • Reputacja +14/-0
  • Wersja programu: zazwyczaj aktualna chyba że czekam na jakąś poprawkę
Jeżeli to wybiórczy problem, to zaryzykuje tezę, że coś jest nie tak z tymi konkretnymi wzorcami wydruku - FZ.
Deaktywuj wszystkie wzorce poza standardowymi. Jeżeli są jakieś zewnętrzne wzorce, to zrób kopię bazy danych i po usunięciu z niej tych wzorców zobacz, czy się poprawiło.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17230
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Wydaje mi się, że problem leży we wzorcu wydruku graficznego. Aczkolwiek eksport i import pod nową pozycją również niczego nie zmienia.

Zamiast zgadywać trzeba było założyć nowy podmiot demo i sprawdzić wydruki.
Daniel, Białystok.

Offline szu

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: SubiektGT 1.48
Wydaje mi się, że problem leży we wzorcu wydruku graficznego. Aczkolwiek eksport i import pod nową pozycją również niczego nie zmienia.

Zamiast zgadywać trzeba było założyć nowy podmiot demo i sprawdzić wydruki.

Sprawdziłem, na nowym podmiocie demo wszystko działa bez problemu. Także nie jest to problem w samym CR.

Jeżeli to wybiórczy problem, to zaryzykuje tezę, że coś jest nie tak z tymi konkretnymi wzorcami wydruku - FZ.
Deaktywuj wszystkie wzorce poza standardowymi. Jeżeli są jakieś zewnętrzne wzorce, to zrób kopię bazy danych i po usunięciu z niej tych wzorców zobacz, czy się poprawiło.

Trafna teza. Wychodzi na to,  ze jest coś namieszane z wzorcami wydruku.  Przy tych wydrukach wszystko jest ustawione na standard. Podmiana czcionki, ustawienie innego nagłówka nic nie daje - zawsze zwraca ten sam błąd.

W takim wypadku jak przywrócić absolutnie domyślnie wydruki? Lub jak przenieść tylko dokumenty oraz dane firmowe (bez grubszych ustawień subiekta)?
Ew jakie rozwiązanie proponujecie by przywrócić pełną funkcjonalność?

Offline pir

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 303
  • Reputacja +14/-0
  • Wersja programu: zazwyczaj aktualna chyba że czekam na jakąś poprawkę
Zrób archiwum. Powiel podmiot w programie serwisowym i testuj na kopii.
Wzorce wydruku->Operacje->Aktualizuj standardowe wzorce

Jak nie pomoże wywal wszystko, co nie jest standardowe.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17230
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
W takim wypadku jak przywrócić absolutnie domyślnie wydruki? Lub jak przenieść tylko dokumenty oraz dane firmowe (bez grubszych ustawień subiekta)?
Ew jakie rozwiązanie proponujecie by przywrócić pełną funkcjonalność?

Z przywróceniem standardowych wydruków może być problem, może być potrzebna ingerencja w bazę danych... Najprościej i najpewniej będzie wyeksportować wzorzec z podmiotu damo skoro tam działa i zaimportować do bazy produkcyjnej...
Daniel, Białystok.

Offline szu

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: SubiektGT 1.48
Zrób archiwum. Powiel podmiot w programie serwisowym i testuj na kopii.
Wzorce wydruku->Operacje->Aktualizuj standardowe wzorce

Jak nie pomoże wywal wszystko, co nie jest standardowe.

Nie znalazłem opcji aktualizacji standardowych wzorców wydruku w Administracja>Wzorce wydruków...
Usunięcie customowych wydruków również nic nie pomogło.

Z przywróceniem standardowych wydruków może być problem, może być potrzebna ingerencja w bazę danych... Najprościej i najpewniej będzie wyeksportować wzorzec z podmiotu damo skoro tam działa i zaimportować do bazy produkcyjnej...

Jednakże opcja eksportu wzorców PZ, FZ, KFZ z bazy testowej i importu do produkcyjnej zdziałała cuda  :o  ;)
Działa, wszystko działa :)

Panowie - bardzo Wam dziękuję za podpowiedzi i pomoc. Była nieoceniona!
Problem rozwiązany!


Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4919
  • Reputacja +173/-11
Nie znalazłem opcji aktualizacji standardowych wzorców wydruku w Administracja>Wzorce wydruków...
Za dobrze nie szukałeś  ;), ale grunt że się udało, tym bardziej że ta odbudowa wzorców mogła by nie zadziałać
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Forum Użytkownikow Subiekt GT