Autor Wątek: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45  (Przeczytany 7307 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ad.luka

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja +1/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.45
Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
« dnia: Listopad 15, 2016, 11:01:57 »
Proszę o pomoc, po raz pierwszy od lat przy aktualizacji mam taki komunikat:
Aktualizacja z wersji: 1.4405 do wersji: 1.4501.01.3771 dnia: 2016-11-15 10:49:54
. . .
Aktualizacja parametrów historycznych...Nie powiodło się:
Błąd 0x80004005: Usługa dostarczania danych lub inna usługa zwróciły stan E_FAIL.
Aktualizacja podmiotu nie powiodła się: 0x80004005: Nieokreślony błąd.
Przywrócenie podmiotu powiodło się.

Offline Artwi

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 187
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: Insert GT aktualny
Mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.

Offline ad.luka

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja +1/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.45
Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 18, 2016, 12:16:10 »
Dziękuję Artwi . . . mój błąd polegał na tym, że w 2012 roku samodzielnie zainstalowałem SQL Express 2012 z logowaniem tylko Windows . . . potwierdzam, że błąd był spowodowany tym, że nie było logowania sa bez hasła . . . ale zdaje się, że programiści nie są w stanie tego błędu wyeliminować :)
« Ostatnia zmiana: Listopad 18, 2016, 14:48:35 wysłana przez ad.luka »

Offline birds22

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9210
  • Reputacja +1304/-21
  • Wersja programu: Najnowsza
Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 18, 2016, 13:06:00 »
Najpierw baza do sprawdzenia.

DBCC CHECKDB
Sławek, Zduńska Wola

Offline ad.luka

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja +1/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.45
Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 20, 2016, 09:40:26 »
To jednak nie był problem z koniecznością logowania przez sa. Wtedy pomogło, zainstalowałem wszystko od nowa w najnowszych wersjach i aktualizacja poszła, ale dziś, miesiąc później przy aktualizacji z 1.45 na 1.46 znów to samo, mimo, że mam teraz logowanie przez sa . . . no i znowu szukanie przyczyny . . . z innych podobnych wątków widzę, że rozwiązania w 100% pewnego nikt do tej pory nie podał :(

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17061
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 20, 2016, 09:56:31 »
To jednak nie był problem z koniecznością logowania przez sa. Wtedy pomogło, zainstalowałem wszystko od nowa w najnowszych wersjach i aktualizacja poszła, ale dziś, miesiąc później przy aktualizacji z 1.45 na 1.46 znów to samo, mimo, że mam teraz logowanie przez sa . . .

Pisałem o tym we wskazanym wyżej wątku, ale kto by mnie słuchał i dlaczego...

no i znowu szukanie przyczyny . . .

Jakie "znowu", co zostało zrobione za pierwszym razem, aby ją znaleźć ?

z innych podobnych wątków widzę, że rozwiązania w 100% pewnego nikt do tej pory nie podał :(

Bo najwyraźniej podobnie jak Ty nikt nie był zainteresowany jest znalezieniem tylko stosował obejścia, które zwykle działają jak widać - po jakimś czasie wracają - często w najgorszym monecie i z większą siłą.

ps.
W listopadzie bym pomógł, ale teraz nie mam czasu.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2016, 09:58:46 wysłana przez dkozlowski »
Daniel, Białystok.

Online candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4876
  • Reputacja +172/-11
Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 20, 2016, 10:51:47 »
Może dlatego nikt nie podał że nie ma jednego 100% rozwiązania na wszelkie okazje.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline ad.luka

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja +1/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.45
Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 20, 2016, 12:05:40 »
Czy przez pomyłkę trafiłem na jakieś forum polityczne . . . dkozłowski, candy życzę Wam więcej uśmiechu i luzu, no i oczywiście FAJNYCH, RODZINNYCH ŚWIĄT :)

proszę o pomoc, może komuś udało się ten problem rozwiązać . . .
baza nie ma błędów (sprawdzana w MSSMS i programie serwisowym), działa bez problemu w wersji 1.45, do jakiej wróciłem
wszystko, co jest w innych podobnych watkach wypróbowałem poprzednio i teraz, włącznie z nawet takimi pomysłami jak zmiana domyślnego języka dla sa . . . testowałem po prostu wszystko, bez roztrząsania wyższości pomysłu experta A nad super expertem B :) bez urazy :)
no ale nic nie pomogło
w wolnych chwilach szukam sam dalej . . . a jeszcze info dla chcących pomóc - instalacja jednostanowiskowa, i wszystkie programy w najnowszych, na bieżąco aktualizowanych wersjach (windows 10, sql express 2016 . . . antywirus bitdefender is 2017 . . . z insert używam subiekt gt i sello

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17061
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 20, 2016, 12:58:49 »
Niby korzystasz z SSMS i twierdzisz, że czytałeś inne wątki o podobnej tematyce, ale najwyraźniej ciągle nie rozumiesz oczywistych kwestii i/lub nie korzystasz z udzielonych porad, więc powtórzę raz jeszcze to co już pisałem na tym forum wielokrotnie...

Tego typu problemy należy diagnozować w środowisku w którym występują, przez forum nie jest to możliwe lub nie ma sensu... Jeśli nie posiadasz wystarczającej wiedzy i/lub doświadczenia, aby to zrobić to możesz wysłać bazę danych do analizy do Insertu (wymagana jest usługa teleKonsultanta) lub skorzystać z usług dobrego serwisanta.

Nie przeinaczaj więc faktów i nie pisz, że ktoś nie chce Ci pomóc, gdy jest wręcz odwrotnie - to Ty nie chcesz z tej pomocy skorzystać.
Daniel, Białystok.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 20, 2016, 13:03:17 »
Nie chce mi się wertować wątku od początku, zresztą przyczyn raczej w nim nie podano, a i objaw tylko w zasadzie jeden - więc podpowiem to co zwykle sam stosuję - uruchomienie instalatora jako administrator i wyłączenie na czas instalacji antywirusa.
Ew. pozamykanie  niepotrzebnych przy instalacji programów, np. Skype czy Ie.

Offline pir

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 302
  • Reputacja +14/-0
  • Wersja programu: zazwyczaj aktualna chyba że czekam na jakąś poprawkę
Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 20, 2016, 13:41:48 »
Czy czytając inne wątki zauważyłeś, że po pierwsze konieczne jest podanie większej ilości informacji, a nie tylko komunikatu błędu?
Sam sprawdziłbym jak zachowuje się aktualizacja w innym środowisku zainstalowanym z domyślnych instalek Insertu, bo masz coś średnie szczęście do samodzielnego jego opanowania.
Choć i tak podejrzewam, że jak w 99% dkozlowski ma rację.

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 20, 2016, 15:18:57 »
Nie chce mi się wertować wątku od początku, zresztą przyczyn raczej w nim nie podano, a i objaw tylko w zasadzie jeden - więc podpowiem to co zwykle sam stosuję - uruchomienie instalatora jako administrator i wyłączenie na czas instalacji antywirusa.
Ew. pozamykanie  niepotrzebnych przy instalacji programów, np. Skype czy Ie.

potwierdzam... godzinę się męczyłem z aktualizacją na jednym komputerze - aż w końcu mnie olśniło i uruchomiłem instalację jako administrator i wyłączyłem antywirusa i poszło od strzała wszystko.
Na innych stanowiskach uruchomiłem automatyczną aktualizację i poszło również bez problemu

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17061
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 20, 2016, 15:28:55 »
Nie chce mi się wertować wątku od początku, zresztą przyczyn raczej w nim nie podano, a i objaw tylko w zasadzie jeden - więc podpowiem to co zwykle sam stosuję - uruchomienie instalatora jako administrator i wyłączenie na czas instalacji antywirusa.
Ew. pozamykanie  niepotrzebnych przy instalacji programów, np. Skype czy Ie.

potwierdzam... godzinę się męczyłem z aktualizacją na jednym komputerze - aż w końcu mnie olśniło i uruchomiłem instalację jako administrator i wyłączyłem antywirusa i poszło od strzała wszystko.
Na innych stanowiskach uruchomiłem automatyczną aktualizację i poszło również bez problemu

A da się uruchomić aktualizację do pełnej wersji bez praw administratora, przecież setup instalacyjny to wymusza ? Co do antywirusa to potrafi czasami przysporzyć problemów, ale na etapie aktualizacji programu, a nie konwersji bazy danych ?
Daniel, Białystok.

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 20, 2016, 15:39:33 »
no da się :) klikam 2 razy i się uruchamia.
Ale gdy wyskoczyły mi błędy skorzystałem z opcji "uruchom jako administrator"

Offline ad.luka

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja +1/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.45
Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 20, 2016, 16:15:05 »
pir, dzięki za podpowiedź, jutro zainstaluję subiekta na innym komputerze i spróbuję tam zaktualizować bazę

Dziękuję Aldo i DariuszK, niestety wyłączenie antywirusa, innych programów i uruchomienie programu jako administrator nie pomaga . . . zresztą przez wiele lat w tym samym środowisku aktualizacje robiły się bez problemu

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Niepowodzenie aktualizacji bazy z 1.44 do 1.45
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 20, 2016, 16:15:05 »