Autor Wątek: Paragon - zwrot towaru i cofnięcie darmowej wysyłki/rabatu  (Przeczytany 5562 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zyje_sobie

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 145
  • Reputacja +0/-0
  • Staram się.
  • Wersja programu: Subiekt Nexo Pro + Gestor Nexo Pro
Paragon - zwrot towaru i cofnięcie darmowej wysyłki/rabatu
« dnia: Marzec 22, 2016, 18:04:33 »
Witam, handluje w sieci i coraz częściej pojawiają się zwroty. Do tej pory nie było problemu, ale od jakiegoś czasu mamy darmową wysyłkę od kwoty XXX i trafiają nam się zamówienia, które po odesłaniu jednego produktu przestają "łapać się w darmowej wysyłce", czasem Klient zwraca produkt zniszczony... Powstaje sytuacja, że Klient odsyła towar, robię zwrot do paragonu. Niestety nie mam możliwość usunąć rabatu/dopisać pozycji...

W ten sposób powstaje sytuacja:
Klient odsyła towar za 100 zł
Ja mu przelewem zwracam 90 zł.

Nie wiem jak wykazać w subiekcie to 10 zł. Tworzyć dodatkowy paragon na kwotę 10 zł i doczepiać? Paragonów zbytnio bym nie chciał bo blakną. Jak to rozwiązujecie?
. . .

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Paragon - zwrot towaru i cofnięcie darmowej wysyłki/rabatu
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 22, 2016, 18:12:15 »
ale skąd bierze się ten "rabat"? i ta różnica - bo ja nie rozumiem

też sprzedajemy w internecie i jeśli jest darmowa przesyłka to nie ma w ogóle pozycji z przesyłką.
Poza tym jeśli klient odsyła towar to robisz zwykły zwrot i kasa musi się zgadzać.

trafiają nam się zamówienia, które po odesłaniu jednego produktu przestają "łapać się w darmowej wysyłce"

a tego już całkiem nie rozumiem?
Jeśli ktoś przekroczy daną kwotę ma darmową przesyłkę. Ale jeśli zwróci jakiś towar to już jej nie ma?

Offline zyje_sobie

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 145
  • Reputacja +0/-0
  • Staram się.
  • Wersja programu: Subiekt Nexo Pro + Gestor Nexo Pro
Odp: Paragon - zwrot towaru i cofnięcie darmowej wysyłki/rabatu
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 23, 2016, 13:40:37 »
ale skąd bierze się ten "rabat"? i ta różnica - bo ja nie rozumiem

też sprzedajemy w internecie i jeśli jest darmowa przesyłka to nie ma w ogóle pozycji z przesyłką.
Poza tym jeśli klient odsyła towar to robisz zwykły zwrot i kasa musi się zgadzać.

trafiają nam się zamówienia, które po odesłaniu jednego produktu przestają "łapać się w darmowej wysyłce"

a tego już całkiem nie rozumiem?
Jeśli ktoś przekroczy daną kwotę ma darmową przesyłkę. Ale jeśli zwróci jakiś towar to już jej nie ma?

Zapomnijmy o darmowej wysyłce. :)

Dla ułatwienia Klient odstąpuje od umowy i odsyła produkt niezabezpieczony i zostaje zniszczony w transporcie. Wtedy w zależności od zniszczeń pomniejszamy kwotę za np. brak pudełka.

Produkt był za 100 zł... Klientowi zwracamy 90 zł. Robiąc w subiekcie zwrot nie możemy zmienić kwoty na 90 zł. a jedynie zwrócić całość. Jak ując 10 zł różnicy (odjęte za pomniejszenie wartości zwróconego produktu)?
. . .

Offline webluki

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 284
  • Reputacja +1/-0
  • Wersja programu: Subiekt, Sello, Vendero i Rachmistrz
Odp: Paragon - zwrot towaru i cofnięcie darmowej wysyłki/rabatu
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 23, 2016, 13:43:44 »
a z jakiej przyczyny jest zwrot:) jeśli to Twoja wina to dlaczego klienta przez ten zwrot kasujesz na 10:) ja bym się wściekł na jego miejscu

Jak masz darmową wysyłkę to nie pojawia się ta pozycja w paragonie tak?

To jest właśnie sprzedaż internetowa fajnie jak idzie sprzedaż ale jak ktoś chce zwrócić produkt zniszczony bo był np nie tak zapakowany to niestety ale musisz to wziąć na klatę i oddać kasę ja nawet przesyłkę biorę na siebie bo nie chce przez jednego klienta mieć na głowie problemów

Pozatym w regulaminie musisz mieć ładnie to napisane odstąpienie od umowy to jedno oraz zwrot/reklamacja to drugie bo teraz to łowców klauzul abuzywnych jest mnóstwo.

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Paragon - zwrot towaru i cofnięcie darmowej wysyłki/rabatu
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 23, 2016, 14:29:20 »
dokładnie...

Niestety ostatnia Ustawa o handlu w internecie jest tak skonstruowana, że jest bardziej na korzyść Konsumenta niż sprzedającego.
W świetle prawa nie możesz pomniejszać "sam z siebie" kosztów zwrotu.
A dodatkowo w przypadku reklamacji towaru - bez względu w jakim stanie klient zwróci towar musisz mu zwrócić koszty wysyłki towaru do Ciebie - najniższe jakie masz w sklepie. Czyli przykadowo wartość towaru + dodatkowo 7,50 przesyłka pocztowa

Offline Chris

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 2850
  • Reputacja +275/-0
  • Wersja programu: GT, Nexo - aktualne
Odp: Paragon - zwrot towaru i cofnięcie darmowej wysyłki/rabatu
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 23, 2016, 15:30:54 »
dokładnie...

Niestety ostatnia Ustawa o handlu w internecie jest tak skonstruowana, że jest bardziej na korzyść Konsumenta niż sprzedającego.
W świetle prawa nie możesz pomniejszać "sam z siebie" kosztów zwrotu.
A dodatkowo w przypadku reklamacji towaru - bez względu w jakim stanie klient zwróci towar musisz mu zwrócić koszty wysyłki towaru do Ciebie - najniższe jakie masz w sklepie. Czyli przykadowo wartość towaru + dodatkowo 7,50 przesyłka pocztowa
Kłopot pewnie w tym, że zwrot nie dotyczy całego zamówienia tylko jego części.
Odnośnie nowej ustawy, to wyczytałem, że z tego powodu duża część sprzedawców wprowadziła tanie lub darmowe wysyłki tylko w tym celu, np. poczta polska list ekonomiczny 3,50 zł i jeszcze dopisują nierejestrowana, nieubezpieczona, aby przypadkiem ktoś tak nie zamówił.
Krzysztof, Radom

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Paragon - zwrot towaru i cofnięcie darmowej wysyłki/rabatu
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 23, 2016, 15:37:12 »
A dodatkowo w przypadku reklamacji towaru - bez względu w jakim stanie klient zwróci towar musisz mu zwrócić koszty wysyłki towaru do Ciebie- najniższe jakie masz w sklepie. Czyli przykadowo wartość towaru + dodatkowo 7,50 przesyłka pocztowa
Przeczytaj dobrze ustawę odnośnie tego pogrubionego fragmentu.

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Paragon - zwrot towaru i cofnięcie darmowej wysyłki/rabatu
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 23, 2016, 15:46:11 »
Obowiązki stron umowy w zakresie pokrycia kosztów przesyłki:

odstąpienie od umowy w terminie 14 dni od daty otrzymania towaru (Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem - art. 30 ust. 2 ustawy)

obowiązki Konsumenta
pokrycie kosztów wysyłki towaru zwracanego do Sprzedawcy - (art. 34 ust. 2 ustawy: konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.)

obowiązki Sprzedawcy
zwrot należności za towar oraz poniesionych przez konsumenta kosztów przesyłki,

Art. 32 ust. 1 ustawy: Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.

ALE: Sprzedawca nie ma obowiązku zwrotu kosztów wysyłki ponad koszty najtańszej opcji wysyłki jaką Sprzedawca oferuje,
Art. 33 ustawy: jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

odstąpienie od umowy z powodu wady towaru (także przy wymianie wadliwego towaru)

obowiązki Sprzedawcy
1. obowiązek zwrotu kosztów przesyłki towaru do konsumenta,

2. obowiązek zwrotu kosztów wysyłki wadliwego towaru z powrotem do Sprzedawcy,

(art. 566 kodeksu cywilnego:
§ 1. Jeżeli z powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej kupujący złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny, może on żądać naprawienia szkody , którą poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem okoliczności, za które sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, a w szczególności może żądać zwrotu kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy oraz zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim nie odniósł korzyści z tych nakładów. Nie uchybia to przepisom o obowiązku naprawienia szkody na zasadach ogólnych.
§ 2. Przepis § 1 stosuje się odpowiednio w razie dostarczenia rzeczy wolnej od wad zamiast rzeczy wadliwej albo usunięcia wady przez sprzedawcę.)


EDIT:

pisałem, że trzeba zwrócić koszt przesyłki w przypadku reklamacji :)

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Paragon - zwrot towaru i cofnięcie darmowej wysyłki/rabatu
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 23, 2016, 16:16:41 »
EDIT:

pisałem, że trzeba zwrócić koszt przesyłki w przypadku reklamacji :)
Ok, nie doczytałem. :)

Offline albertoxxx

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT
Odp: Paragon - zwrot towaru i cofnięcie darmowej wysyłki/rabatu
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 29, 2016, 16:03:35 »
dokładnie...

Niestety ostatnia Ustawa o handlu w internecie jest tak skonstruowana, że jest bardziej na korzyść Konsumenta niż sprzedającego.
W świetle prawa nie możesz pomniejszać "sam z siebie" kosztów zwrotu.
A dodatkowo w przypadku reklamacji towaru - bez względu w jakim stanie klient zwróci towar musisz mu zwrócić koszty wysyłki towaru do Ciebie - najniższe jakie masz w sklepie. Czyli przykadowo wartość towaru + dodatkowo 7,50 przesyłka pocztowa

Z tego co wiem to się mylisz, sprzedawca ma prawo pomniejszyć kwotę zwrotu, jeżeli towar był użytkowany w sposób wykraczający poza wskazane w ustawie sytuacje. Natomiast wiadomo, jest to nowe prawo i sposób określania wysokości takiego pomniejszenia to nieco śliski temat. Jeżeli natomiast dogadasz się z kupującym na daną kwotę to nie ma problemu. Wówczas zwracasz wartość towaru pomniejszoną o kwotę odszkodowania. Jak poszukasz w sieci to znajdziesz o tym artykuły.

Natomiast dołączam się do pytania kolegi, który założył temat. Nie wiem jak to rozliczyć w subiekcie. Przy dodawaniu zwrotu do paragonu nie można edytować ceny więc zwrot trzeba wystawić na pełną kwotę lub wcale...

Aldo, piszesz w innym temacie, że zrobiłbyś to za pomocą noty obciążającej. Możesz wytłumaczyć jak się ją wystawia o jak się to księguje ?

Z góry dzięki za pomoc.

Aha, analogiczna sytuacja występuje gdy klient odstępuje od umowy i pierwotnie wybrał droższy sposób dostawy niż najtańszy. Wówczas zwraca się jedynie za najtańszy sposób dostawy ale nie da się tego w zwrocie zaznaczyć bo nie da się zmienić ceny wysyłki ani dodać innego rodzaju wysyłki.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2016, 16:08:56 wysłana przez albertoxxx »

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Paragon - zwrot towaru i cofnięcie darmowej wysyłki/rabatu
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 29, 2016, 16:03:35 »