Autor Wątek: Problem z konwertowaniem bazy danych  (Przeczytany 3440 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Bikeovo

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.42 HF1
Problem z konwertowaniem bazy danych
« dnia: Grudzień 29, 2017, 19:11:28 »
Witam,

Coś chyba namieszałem przy aktualizacji bazy danych. Czynność którą robiłem wielokrotnie chyba zrobiłem błędnie.
Używamy w firmie Subiekta na 3 stanowiskach. ( na jednym z nich jest wersja serwerowa), na komputerze z wersją kliencką chciałem przeprowadzić aktualizacje bazy do wersji wyższej 1.50. Byłem przekonany, że serwerowa jest już zaktualizowana.  Okazało się że nie.
 Do tego zawiesił się komputer na którym robiłem aktualizacje bazy danych...

Obecnie stan jest taki, że na kompie gdzie jest serwer próba uruchomienia subiekta kończy się komunikatem: "Baza podmiotu jest aktualnie konwertowana" a na kompie klienckim to samo.

Od czego zacząć aby wyjść na prostą z tej sytuacji.
Nie wiem czy jasno opisałem sytuację.

Proszę o pomoc! Jesteśmy w trakcie inwentaryzacji

Offline birds22

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9231
  • Reputacja +1306/-21
  • Wersja programu: Najnowsza
Odp: Problem z konwertowaniem bazy danych
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 29, 2017, 19:17:43 »
Przywróć podmiot z kopii i na nim zrób konwersję
Sławek, Zduńska Wola

Offline Bikeovo

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.42 HF1
Odp: Problem z konwertowaniem bazy danych
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 29, 2017, 19:21:02 »
Przywróć podmiot z kopii i na nim zrób konwersję

Na którym komputerze, serwerowym? Jak przywrócić z kopii? Nie chcę czegoś schrzanić..

Offline birds22

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9231
  • Reputacja +1306/-21
  • Wersja programu: Najnowsza
Odp: Problem z konwertowaniem bazy danych
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 29, 2017, 19:24:21 »
Sławek, Zduńska Wola

Offline Bikeovo

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.42 HF1
Odp: Problem z konwertowaniem bazy danych
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 29, 2017, 19:30:33 »
http://bfy.tw/FnCR
Rozumiem że mam zrobić dearchiwizację bazy, ale w Archiwizatorze widzę jedynie swój podmiot z data ostatnikj archiwizacji z dzisiaj z 18.30 (to by się zgadzało, wtedy wykonałem ostatnią archwizację) i nie widzę kopi poprzednich wersji bazy? czy mam wykonać dearchiwizację tego podmiotu? obojętnie z którego komputera to wykonam?

może logi z serwera coś pomogą?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2017, 19:59:59 wysłana przez Bikeovo »

Offline bojalekt

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 799
  • Reputacja +37/-2
  • Wersja programu: Najnowsza dostępna
Odp: Problem z konwertowaniem bazy danych
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 29, 2017, 20:45:41 »
A gdy zrobisz aktualizacje na stanowisku serwerowym do 1.50 ??
Tomek,

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Problem z konwertowaniem bazy danych
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 29, 2017, 21:01:03 »
http://bfy.tw/FnCR
Rozumiem że mam zrobić dearchiwizację bazy, ale w Archiwizatorze widzę jedynie swój podmiot z data ostatnikj archiwizacji z dzisiaj z 18.30 (to by się zgadzało, wtedy wykonałem ostatnią archwizację) i nie widzę kopi poprzednich wersji bazy? czy mam wykonać dearchiwizację tego podmiotu? obojętnie z którego komputera to wykonam?

może logi z serwera coś pomogą?
Tego typu czynności ZAWSZE wykonuje na komputerze, na którym jest serwer SQL i baza.
Na serwerze uruchom Archiwizatora i zdearchiwizuj ostatnią dobrą bazę. Zainstaluj 1.50. Po instalacji wejdź do programu serwisowego, zaznaczcz właściwy podmiot, w górnym menu wybierz Podmiot-Przygotowanie konwersji i wykonaj ją - Rozpocznik konwersję.
Jak skończy, sprawdź czy się Subiekt prawidłowo uruchamia. Jeśli tak, to zarchiwizuj podmiot po konewersji i dopiero wtedy możesz z Programu serwisowego usunąć niepotrzebne podmioty. Tylko rób to uważnie, zeby nie było, że Ci się palec omsknął.
Jeśli wszystko bedzie ok, to na końcówkach podnosisz wersję Subiekta i pracujesz normalnie dalej.

Offline Bikeovo

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.42 HF1
Odp: Problem z konwertowaniem bazy danych
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 30, 2017, 13:49:14 »
http://bfy.tw/FnCR
Rozumiem że mam zrobić dearchiwizację bazy, ale w Archiwizatorze widzę jedynie swój podmiot z data ostatnikj archiwizacji z dzisiaj z 18.30 (to by się zgadzało, wtedy wykonałem ostatnią archwizację) i nie widzę kopi poprzednich wersji bazy? czy mam wykonać dearchiwizację tego podmiotu? obojętnie z którego komputera to wykonam?

może logi z serwera coś pomogą?
Tego typu czynności ZAWSZE wykonuje na komputerze, na którym jest serwer SQL i baza.
Na serwerze uruchom Archiwizatora i zdearchiwizuj ostatnią dobrą bazę. Zainstaluj 1.50. Po instalacji wejdź do programu serwisowego, zaznaczcz właściwy podmiot, w górnym menu wybierz Podmiot-Przygotowanie konwersji i wykonaj ją - Rozpocznik konwersję.
Jak skończy, sprawdź czy się Subiekt prawidłowo uruchamia. Jeśli tak, to zarchiwizuj podmiot po konewersji i dopiero wtedy możesz z Programu serwisowego usunąć niepotrzebne podmioty. Tylko rób to uważnie, zeby nie było, że Ci się palec omsknął.
Jeśli wszystko bedzie ok, to na końcówkach podnosisz wersję Subiekta i pracujesz normalnie dalej.

Dzięki za pomoc.
Wszytko poszło ok jeszcze wczoraj wieczorem. Wszystkie stanowiska podniesione do najnowszej wersji. ;)
Zrobiłem wcześniej testy dla pewności na podmiocie testowym jaki mam utworzony do różnych innych celów.

Generalnie dzięki za pomoc!

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Problem z konwertowaniem bazy danych
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 30, 2017, 13:49:14 »