Autor Wątek: Problem z raportem kasowym  (Przeczytany 7068 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17230
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Problem z raportem kasowym
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 12, 2017, 17:49:15 »
Nie pisałem nic o serwisancie.

To może przeczytaj co sam napisałeś lub kto jeszcze korzysta z Twojego konta na forum:

Drodzy forumowicze,

mam nadzieję, że ktoś jest mądrzejszy ode mnie i od serwisanta i wytłumaczy jak obejść poniższy problem:



Nie do końca rozumiem jednak, dlaczego to jedne KP ma właśnie taki status skoro pozostałe normalnie mają status "nieprzekazany"...

Ty korzystasz z programu, a nas pytasz co zrobiłeś ? :o Ponieważ przysłowiowej szklanej kuli nie posiadamy to możemy tylko zgadywać, że jest to efekt działania programu księgowego lub jakiegoś rozwiązania dodatkowego.

Tu pojawia się pytanie - czy istnieje jakiś sposób na zmianę statusu z "Z - przekazany i zmieniony" na "nieprzekazany"?

Tak, będzie on zależał od przyczyny problemu - może wystarczy wycofać dokument z księgowości, jeśli nie to pozostaje poprawa w bazie danych, w czym bez problemu pomoże "dobry serwisant".

Tak jak pisałem na początku - ja nie korzystam z żadnego programu księgowego. Ale znalazłem wytłumaczenie przyczyny wystawienia takiego statusu, tj. "Z - przekazany i zmieniony". Akurat tą fakturę, której dotyczy KP wystawiał mój kolega. Klient pierwotnie chciał zapłacić przelewem (tak pierwotnie została wystawiona faktura), ale kiedy przyszedł po odbiór towaru, ostatecznie zdecydował się na zapłatę gotówką. I tu jest pies pogrzebany... W necie znalazłem informację, że w dokumencie (fakturze) wystarczy kliknąć na "Popraw" (tu w celu zmiany z przelewu na gotówkę) i a automatu przypisany zostaje status "Z - przekazany i zmieniony".

Mogłeś sprawdzić działanie programu przed opisaniem tych rewelacji... Poza tym jak coś czytasz to czytaj od początku do końca - opisywany przez Ciebie efekt powstaje w przypadku posiadania i przekazania dokumentu do księgowości, gdzie zarzekasz się, że program księgowy nie był wykorzystywany.
Daniel, Białystok.

Offline grajcy

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt 1.47 SP2 HF1
Odp: Problem z raportem kasowym
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 12, 2017, 21:33:21 »
Faktycznie, trochę się zagubiłem. Serwisant, o którym pisałem na początku, to gość z infolinii, który nie pomógł, bo jak się okazuje nie był to problem programu tylko mój.

Jednocześnie przepraszam Was drodzy forumowicze, że marnowałem Wasz cas. Jestem tylko nieco zagubionym, początkującym prowadzącym sklep internetowy, na dodatek (jak widać na załączonym obrazku) średnio orientującym się w kwestiach księgowości.

Tym których uraziłem, przepraszam. Tym którzy pomogli - dziękuję.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17230
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Problem z raportem kasowym
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 12, 2017, 21:59:05 »
Serwisant, o którym pisałem na początku, to gość z infolinii, który nie pomógł,

To trochę tak, jak kota nazwać lwem :D

... bo jak się okazuje nie był to problem programu tylko mój.

A tak dokładniej to co się okazało ?
Daniel, Białystok.

Offline grajcy

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt 1.47 SP2 HF1
Odp: Problem z raportem kasowym
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 13, 2017, 07:54:32 »
Tak jak pisałem wcześniej, fakturę dla Klienta wystawiał kolega podczas mojej urlopowej nieobecności. Ponoć miała być to faktura przelewowa, ale ostatecznie Klient zdecydował się na gotówkę i kumpel coś musiał zmienić. Biorąc pod uwagę to, co było napisane wcześniej, zmiana wystawionej faktury (konkretnie sposobu płatności) prawdopodobnie zaskutkowała nadaniem statusu "Z", a to z kolei spowodowało niemożność dodania do raportów miesięcznych...

Raz jeszcze dziękuję. Moja wiedza księgowa poszerzyła się dzięki temu o nowy termin, tj. status księgowy ;-)

Temat uważam za zamknięty...

Pozdrawiam,
Gracjan

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17230
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Problem z raportem kasowym
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 13, 2017, 08:29:08 »
Tak jak pisałem wcześniej, fakturę dla Klienta wystawiał kolega podczas mojej urlopowej nieobecności. Ponoć miała być to faktura przelewowa, ale ostatecznie Klient zdecydował się na gotówkę i kumpel coś musiał zmienić. Biorąc pod uwagę to, co było napisane wcześniej, zmiana wystawionej faktury (konkretnie sposobu płatności) prawdopodobnie zaskutkowała nadaniem statusu "Z", a to z kolei spowodowało niemożność dodania do raportów miesięcznych...

Nie prawda, tak nie było o czym pisał już @candy:

Żeby dostało status "Z" najpierw musi mieć status "IM - przekazany", dokumenty nieprzekazane nie dostają statusu "Z" po zmianach
Daniel, Białystok.

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4919
  • Reputacja +173/-11
Odp: Problem z raportem kasowym
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 13, 2017, 09:50:39 »
Biorąc pod uwagę to, co było napisane wcześniej, zmiana wystawionej faktury (konkretnie sposobu płatności) prawdopodobnie zaskutkowała nadaniem statusu "Z", a to z kolei spowodowało niemożność dodania do raportów miesięcznych...

Raz jeszcze dziękuję. Moja wiedza księgowa poszerzyła się dzięki temu o nowy termin, tj. status księgowy ;-)
Biorąc pod uwagę to co było napisane wcześniej to jest nieprawda.
Oczywiście możesz nie przyjmować żadnych informacji i myśleć co chcesz, ale nie wprowadzaj innych w błąd.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Problem z raportem kasowym
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 13, 2017, 09:50:39 »