Autor Wątek: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży  (Przeczytany 8768 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline wojtasss

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 67
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.73 HF2
Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
« dnia: Styczeń 16, 2017, 16:34:21 »
Dzisiaj podczas pracy z Subiektem napotkałem problem. Wypisałem fakturę na ok 100 pozycji. Forma płatności kredyt kupiecki 21dni. Klikam "zapisz" i nic się nie dzieję oprócz tego, że widok w oknie faktury przeskoczył do zakładki "Kasa". Ponowne klikanie zapisz nic dawało. Jak przeszedłem powiedzmy do zakładki "magazyn" i kliknąłem "zapisz" to znowu przeskoczyło do zakładki "kasa". Nie wyskoczył żaden dodatkowy komunikat. Spróbowałem kliknąć "anuluj" i po wyskoczeniu okna "Tak" - czyli zapisz. Znowu nic się nie zmieniło i znowu wskoczyło do zakładki "kasa".

W końcu skopiowałem wszystkie pozycje faktury, anulowałem dokument i po ponownym dodaniu pozycji zapisałem. Wszystko się zapisało jak należy.

Jakiś pomysł co to się wydarzyło, że nie można było dokumentu zapisać?   

EDIT:
Mowa o fakturze sprzedaży.
Nie wiem czy to ma znaczenie, ale w momencie pisania tej faktury, na stanowisku obok było wypisywane KP dla tego klienta na zaległą fakturę.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2017, 17:17:18 wysłana przez wojtasss »

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17235
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 16, 2017, 18:51:04 »
Gdybyś zrobił i zamieścił zrzut ekranu z programu to może jakiś pomysł by się pojawił, a tek to pozostaje wróżka.
Daniel, Białystok.

Offline wojtasss

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 67
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.73 HF2
Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 16, 2017, 19:53:28 »
Jak wystąpi ponownie to zrobię zrzut, ale to była zwykła faktura sprzedaży. Z tymi samymi pozycjami za drugim razem się zapisało. Zmieniałem sposób płatności na "gotówka" i również się nie zapisywało tylko przechodziło do zakładki "kasa".

Offline wojtasss

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 67
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.73 HF2
Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 23, 2017, 15:38:23 »
Tydzień minął i mam problem przy tym samym kontrahencie (nie wiem czy to zbieg okoliczności, czy coś jest z nim nie tak). Tym razem podczas pisania faktury sprzedaży po napisaniu 60 pozycji, przy dodawaniu 61 pozycji, subiekt się zawiesza. W załączniku zrzuty ekranu. Za każdym razem przy próbie dopisania 61 pozycji faktura się zawieszała. Spróbowałem na innym stanowisku i tam było wszystko ok. Można było kontynuować pisanie faktury i dodawanie pozycji. Mam 2 aplikacje dodatkowe: import xls od Leo i inDodatki Zamówienia do dostawców od Insolutions (jeżeli może to mieć jakieś znaczenie). Akurat ta klientka dyktuje zamówienie przez telefon i za pierwszym razem zżarło mi całą fakturę. To co mogłem to odczytałem ze zrzutu ekranu, ale resztę musiała dyktować ponownie. Prośba o pomoc.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 23, 2017, 15:49:34 »
Pierwsze podejrzenie, to takie, że komputer ma problemy wydajnościowe lub coś się dzieje z siecią.


Offline wojtasss

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 67
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.73 HF2
Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 23, 2017, 15:51:00 »
A jak to można zdiagnozować?

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 23, 2017, 15:51:51 »
A jak to można zdiagnozować?
Przez forum raczej niemożliwe.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17235
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 23, 2017, 15:52:51 »
Tak żebym zrozumiał, bo napisałeś "za każdym razem" - ile razy dodawałeś nową fakturę i dodawałeś te 61 pozycji, aby powtórzyć problem ? Jeśli raz to opis "za każdym razem" NIE jest prawdziwy i wygląda mi to na typową niestabilność połączenia sieciowego opisywaną na forum do znudzenia... Jak wygląda infrastruktura sieciowa ?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2017, 15:55:29 wysłana przez dkozlowski »
Daniel, Białystok.

Offline wojtasss

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 67
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.73 HF2
Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 23, 2017, 16:03:01 »
Tak żebym zrozumiał, bo napisałeś "za każdym razem" - ile razy dodawałeś nową fakturę i dodawałeś te 61 pozycji, aby powtórzyć problem ? Jeśli raz to opis "za każdym razem" NIE jest prawdziwy i wygląda mi to na typową niestabilność połączenia sieciowego opisywaną na forum do znudzenia... Jak wygląda infrastruktura sieciowa ?

Problem dotyczy tej jednej konkretnej faktury do tego kontrahenta. Tzn miałem zapisane 60 pozycji na tej fakturze. Próbowałem jakieś 4 razy dopisać 61. pozycję i za każdym razem subiekt się wieszał. Wystawiliśmy ponad 800 faktur w Subiekcie i póki co problem był tylko z tymi dwoma ( ta z przed tygodnia + ta dzisiejsza).

Co do infrastruktury sieciowej to mamy 1 router TP LINK AC 1900 + 1 switch TP-LINK TL-SG108 (sprzęt w miarę świeży, ma ok 1 rok).  3 stanowiska pracy + 1 stanowisko z serwerem.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 23, 2017, 16:11:12 »
Problem dotyczy tej jednej konkretnej faktury do tego kontrahenta. Tzn miałem zapisane 60 pozycji na tej fakturze. Próbowałem jakieś 4 razy dopisać 61. pozycję i za każdym razem subiekt się wieszał.
Tylko ta jedna faktura ma tyle pozycji czy inne dla innych klientów też?

Offline wojtasss

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 67
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.73 HF2
Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 23, 2017, 16:16:56 »
Inne tez. Sa i po 300 pozycji.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 23, 2017, 16:21:23 »
Inne tez. Sa i po 300 pozycji.
Jeśli to tylko z jednym klientem, to bez kontroli bazy danych pewnie sie nie obejdzie.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17235
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 23, 2017, 16:39:04 »
Tak żebym zrozumiał, bo napisałeś "za każdym razem" - ile razy dodawałeś nową fakturę i dodawałeś te 61 pozycji, aby powtórzyć problem ? Jeśli raz to opis "za każdym razem" NIE jest prawdziwy i wygląda mi to na typową niestabilność połączenia sieciowego opisywaną na forum do znudzenia... Jak wygląda infrastruktura sieciowa ?

Problem dotyczy tej jednej konkretnej faktury do tego kontrahenta. Tzn miałem zapisane 60 pozycji na tej fakturze. Próbowałem jakieś 4 razy dopisać 61. pozycję i za każdym razem subiekt się wieszał. Wystawiliśmy ponad 800 faktur w Subiekcie i póki co problem był tylko z tymi dwoma ( ta z przed tygodnia + ta dzisiejsza).

Ciągle nie wiadomo co "dokładnie" robiłeś, a jeśli tego nie napiszesz to przestanę pytać... Mam rozumieć, że 4 razy: uruchamiałeś program, otwierałeś fakturę i próbowałeś dopisać 61 pozycję... Może jednak cały czas miałeś uruchomiony program i 4 razy otwierałeś fakturę i próbowałeś dopisać 61 pozycję... A może jednak cały czas miałeś otwarty ten sam dokument i próbowałeś dopisać 61 pozycję...

Co do infrastruktury sieciowej to mamy 1 router TP LINK AC 1900 + 1 switch TP-LINK TL-SG108 (sprzęt w miarę świeży, ma ok 1 rok).  3 stanowiska pracy + 1 stanowisko z serwerem.

A zdradzisz jak komputery są podłączone do sieci - kabel, WiFi ? Dla stabilnej pracy sieci ma znaczenie wszystko, w tym karty sieciowe w komputerach i okablowanie (niektórzy sami zaciskają bez pełnego przetestowania przewodów).
Daniel, Białystok.

Offline wojtasss

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 67
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.73 HF2
Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 23, 2017, 17:35:23 »
Cytuj
Ciągle nie wiadomo co "dokładnie" robiłeś, a jeśli tego nie napiszesz to przestanę pytać... Mam rozumieć, że 4 razy: uruchamiałeś program, otwierałeś fakturę i próbowałeś dopisać 61 pozycję... Może jednak cały czas miałeś uruchomiony program i 4 razy otwierałeś fakturę i próbowałeś dopisać 61 pozycję... A może jednak cały czas miałeś otwarty ten sam dokument i próbowałeś dopisać 61 pozycję...

Na początku wprowadziłem 60 pozycji po czym, przy próbie wprowadzenia 61 pozycji (poprzez F2 - lista towarów - tu wciskając enter na konkretnym towarze, nie pokazało się okienko do wprowadzenia ilości tylko subiekt się zawiesił). Następnie poprzez menadżera zadań (subiekt nie odpowiadał), zamknąłem program. Uruchomiłem subiekta ponownie, wszedłem w fakturę - F2 - wybieram towar - enter na wybieranym towarze - subiek wisi - menadżer zadań - zamykam subiekta - otwieram Subiekta ponownie - wchodzę w fakturę - F2 - enter - itd.... 4. krotnie. Następnie fakturę otworzyłem na innym stanowisku i bez problemu dopisałem jeszcze ok 30 pozycji.

Cytuj
A zdradzisz jak komputery są podłączone do sieci - kabel, WiFi ? Dla stabilnej pracy sieci ma znaczenie wszystko, w tym karty sieciowe w komputerach i okablowanie (niektórzy sami zaciskają bez pełnego przetestowania przewodów).

Wszystkie komputery podłączone po kablu.
Serwer: Dell T3500 (wydaje mi się, że dokładnie ten http://amso.pl/product-pol-32142-Dell-T3500-Quad-CORE-W3565-4x-3-2GHz-6GB-250-DVD-.html)
2 stanowiska: Dell T3500 (podobne sprzętowo do serwera) (na jednym z tych stanowisk wystąpił problem tydzień temu z zapisem faktury)
1 stanowisko: Dell Vostro 260s (na tym stanowisku wystąpił problem z dzisiaj). Teraz mi się przypomniało, że na tym stanowisku jeszcze miałem taki problem z fakturą sprzedaży: dodaję fakturę sprzedaży, wszystkie pozycje wpisane, kontrahent dodany, klikam "przelicz rabat" i w tym momencie okno z fakturą się zawiesiło. Można było tylko zamknąć okno. Cały Subiekt się nie zawiesił. Po ponownym uruchomieniu Subiekta nic się nie zmieniło, dalej okno z fakturą się zawieszało po kliknięciu w "przelicz rabat". Po ponownym uruchomieniu komputera bez problemu zapisałem fakturę dla tego kontrahenta z tymi samymi pozycjami. Pozycję do faktury były dodawane przez dodatkową aplikację (import xls od Leo) - tak wypisujemy sporo faktur.

We wszystkich komputerach karty sieciowe zintegrowane. (w tej chwili nie ma mnie w firmie, żeby podać jakie dokładnie tam siedzą)

Kabli sam nigdy nie zaciskałem.

Offline wojtasss

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 67
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.73 HF2
Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 23, 2017, 17:58:53 »
Inne tez. Sa i po 300 pozycji.
Jeśli to tylko z jednym klientem, to bez kontroli bazy danych pewnie sie nie obejdzie.

Czy chodzi o kontrolę bazy danych którą można dokonać samemu przez program serwisowy czy o jakąś poważniejszą operację, którą trzeba zlecić serwisantowi?

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 23, 2017, 17:58:53 »