Kompletnie nie rozumiem Twoich decyzji... Skoro chciałeś drukarkę pod konkretne potrzeby - drukowanie faktur z programów Insertu - to najzwyczajniej w świecie należało przetestować taką możliwość przed zakupem (fiskalizacją) drukarki, bo przecież zwrócić takiego urządzenia się nie da... Skoro już jednak kupiłeś to dlaczego zawracasz głowę dla serwisu drukarki skoro to kwestia współpracy z programami Insertu (z innego programu drukuje poprawną fakturę) - powinieneś próbować rozwiązać problem z serwisantem od programów Insertu (oczywiście idealnie jest posiadać wszystko od tego samego dostawcy)...
Podałem też wcześniej obejście problemu drukowania faktur na małych drukarkach termicznych...
No i jeszcze jedno - jest to niestety bardzo awaryjny model drukarki, a gdy będziesz używał jej w trudnych warunkach (sprzedaż w terenie) to prawdopodobieństwo awarii jest jeszcze większe.