Autor Wątek: Znikający towar  (Przeczytany 35466 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Miro

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 451
  • Reputacja +17/-0
  • Wersja programu: 1.39 SP1 HF3
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 14, 2016, 20:40:27 »
Powtórzę jeszcze raz, to co wiem z doświadczenia.
Nie robi się remanentu w trakcie pracy firmy.

WZ są takim dokumentem "w trakcie", rozliczone, nierozliczone, cholera wie gdzie ująć dany stan----bałagan.
Ty liczysz, wraca przedstawiciel, lecą FV, korekty, zwroty .....jak to ogarnąć?



Pomogłem? - możesz mi wklikać + :)
Lubię dobrze i zdrowo zjeść

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 15, 2016, 11:38:35 »
Przespałem się z tym tematem :)

To co piszesz faktycznie jest fajnym rozwiązaniem, ale w przypadku jeśli towar wypisywany jest na przedstawiciela. Wtedy towar można przesuwać MM do dowolnego magazynu.

My WZ wypisujemy bezpośrednio na Klienta, bo potem z danej WZ wystawiamy FV. Przedstawiciel jest tylko pośrednikiem między nami, a Klientem. On zawozi towar, pobiera wpłaty wraca i się rozlicza.
Każdą WZ podpisuje Klient i on wykreśla towar którego nie chce. Tym samym przedstawiciel rozliczając się z danej WZ musi oddać ten towar.

Tak jak pisałem wcześniej - wcześniej edytowaliśmy WZ i daną ilość szt. zamienialiśmy na 0 - i tu faktycznie był "burdel" bo nie wiedzieliśmy o towarze nic... nie tworzyła się historia.
Teraz do danej WZ robimy ZWZ (zwrot do WZ) - dodało to trochę pracy księgowej... ale od tego jest.  Ale dzięki temu zaczynamy to wszystko porządkować i widzieć ruch towaru.

Reasumując... cieszę się, że poruszyłem ten temat - bo dzięki temu, że wytykacie mi "błędy" - jestem w stanie zrozumieć to czego nie robimy poprawnie i sukcesywnie to zmieniać.
Pokazało mi to również, że nie mogę opierać się w 100% na firmie z którą współpracujemy.


Chyba, że ja mam inne wyobrażenie współpracy. Do tej pory wydawało mi się, że taka firma powinna nam pokazać, gdzie robimy błędy i nauczyć nas jak robi się to poprawnie. Oni twierdzą, że tak nie jest.
No ale to już inna bajka. Od marca będę rozglądał się za nową firmą.

Offline Miro

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 451
  • Reputacja +17/-0
  • Wersja programu: 1.39 SP1 HF3
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 15, 2016, 16:10:05 »
Po co robisz znowu bałagan w dokumentach?
Przecież jak wystawisz "zamówienie od klienta" na konkretnego odbiorcę,  to po powrocie przedstawiciel się rozlicza, poprawisz zamówienie (usuwasz czego ma nie być) i wystawisz FV.
Zamówienie podpisuje klient i masz to samo co WZ, ale nie mieszasz w stanach magazynu, i unikasz kolejnego dokumentu ZWZ.
Przy WZ nie wiesz dalej gdzie jest towar, czy już u klienta, czy jeszcze na samochodzie?
A przy opcji z magazynem, o towar martwi się przedstawiciel i de facto póki nie wystawi FV ma go pod swoją opieką.

Upraszczaj pracę, a nie dokładaj dokumentów.
Każdy dokument to kolejny możliwy błąd do szukania.




Pomogłem? - możesz mi wklikać + :)
Lubię dobrze i zdrowo zjeść

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 15, 2016, 20:27:24 »
temat rzeka :) pewnych rzeczy nie przeskoczę... przekazałem wszystko żonie... Niech decyduje szefowa...

poza tym... nie wiem teraz dokładnie czy zamówienie do Klienta zdejmuje ze stanów magazynowych... a jednocześnie mamy sprzedaż internetową powiązaną z subiektem (pełna synchronizacja).
A nie może być sytuacji, że Klient zamawia przez internet... a towaru nie ma...

Ale tak jak mówię... nie jestem do końca pewny jeśli chodzi o zamówienie... coś mi się kołacze, że tam jest chyba opcja "blokuj stany magazynowe"

Teraz jestem o tyle spokojniejszy... że wiem co bardziej usprawniać... I na bank na tym się skupię... A resztę?... Resztę będę bacznie obserwował i się uczył dalej od lepszych.

przeczytałem wiele wątków... i to również dało mi obraz co możemy jeszcze poprawić, zmienić...

« Ostatnia zmiana: Luty 15, 2016, 20:33:14 wysłana przez DariuszK »

Online candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4876
  • Reputacja +172/-11
Znikający towar
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 15, 2016, 20:30:10 »
Nie,  zamówienie nie zmienia stanów.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline Miro

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 451
  • Reputacja +17/-0
  • Wersja programu: 1.39 SP1 HF3
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 15, 2016, 22:14:53 »
Samo przesunięcie na inny magazyn ujmie towar ze stanów magazynu głównego.
Pomogłem? - możesz mi wklikać + :)
Lubię dobrze i zdrowo zjeść

Offline Chris

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 2850
  • Reputacja +275/-0
  • Wersja programu: GT, Nexo - aktualne
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 16, 2016, 00:55:45 »
Nie,  zamówienie nie zmienia stanów.
Może rezerwować towar (zmniejsza ilość dostępną), dobra integracja ze sklepem pozwala ustawić, czy wysyłać ilości pomniejszone o rezerwację.
Krzysztof, Radom

Offline micha

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 1028
  • Reputacja +9/-0
  • Wersja programu: Sub+Rew GT [najnowsze]
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 22, 2016, 21:12:12 »
Pomysł: może by tak się przyjrzeć jednostkom miary? może kupujesz w innej i sprzedajesz w innej i stąd różnice?

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #53 dnia: Luty 22, 2016, 21:28:19 »
to było pierwsze na co zwrócilismy uwagę :)
i faktycznie wyłapałem kilka przypadków...

ale dziękuję za czujnosc :)

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #54 dnia: Marzec 31, 2016, 13:15:40 »
Jako, że w sumie temat nie został wyczerpany - chciałem jeszcze w nim napisać "zakończenie"

Otóż wczoraj znaleźliśmy problem i jednocześnie rozwiązanie zagadki.
Okazało się, że pracownica, która pracuje u żony od początku założenia firmy (20 lat!) - wynosi towar.
Wpadła jak to bywa zupełnie przypadkowo, dzięki czujności innych pracowników.
Nagrały to również kamery. Przyznam szczerze, że nigdy nie przyszłoby mi to do głowy, że akurat ona... no ale cóż... jak widać ludzie są różni.

Plusem tej całej sytuacji i atmosfery jest to, że znaleźliśmy również kilka pomniejszych błędów w samym prowadzeniu kartotek.
Wprowadziliśmy procedury, dzięki którym w tej chwili widać każdy ruch towaru.

Są pomysły na dodatkowe rozwiązania.
Oczywiście dzięki tym naszym problemom znalazłem to forum i dzięki informacjom tu zawartym "ponaprawialiśmy" "dziury w naszym systemie.
A przy okazji ja zgłębiłem mocniej "tajniki" Subiekta :) zawracając niektórym osobom gitarę na priv... za co i dziękuję :) i przepraszam :)

Darek


Offline bojalekt

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 800
  • Reputacja +37/-2
  • Wersja programu: Najnowsza dostępna
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #55 dnia: Marzec 31, 2016, 15:00:38 »
A więc tak naprawdę zagadka była "prawie" rozwiązana już na pierwszej stronie tego wątku
(wpisy @Aldo oraz @candy ),
Z pracownikami niestety tak bywa i to jest nieprzewidywalne,

Temat pozwolił jednak poznać kilka procedur które w przyszłości mogą pomóc w ustaleniu "znikającego towaru" innym użytkownikom ...
Tomek,

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #56 dnia: Marzec 31, 2016, 18:07:16 »
generalnie człowiek jest tak skonstruowany, ze mimo, iż bierze "najgorsze" pod uwagę - nie dopuszcza do siebie myśli, że tak jest.
Tak było i w tym przypadku. Nikt nie spodziewał się takiego obrotu sprawy. W dodatku, że tą osobą będzie dalsza rodzina...

po raz kolejny sprawdziło się powiedzenie - "z rodzina to najlepiej na zdjęciu" :)


Offline Marucha

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 864
  • Reputacja +8/-3
  • Jedna zmiana przygotowuje drugą.
  • Wersja programu: rewizor, rachmistrz, biuro gt aktualne
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #57 dnia: Marzec 31, 2016, 18:40:21 »

A jeżeli chodzi o pracowników to oczywiście pytanie nie powinno brzmieć czy Cię nie okradają tylko na ile :) ( na ile pozwolisz zapewne)

Offline DariuszK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 129
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #58 dnia: Marzec 31, 2016, 18:46:10 »
to fakt...

Offline bojalekt

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 800
  • Reputacja +37/-2
  • Wersja programu: Najnowsza dostępna
Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #59 dnia: Marzec 31, 2016, 21:59:43 »
Ech .. Taka przypadłość ...


A jeżeli chodzi o pracowników to oczywiście pytanie nie powinno brzmieć czy Cię nie okradają tylko na ile :) ( na ile pozwolisz zapewne)

J.W. wspominał @marucha

Pytanie nie brzmi "czy" tylko "kiedy" się to wydarzy ...

Systemy monitorowania jak też systemy handlowe udostępniają już bardzo wiele możliwości, co jak wspominałem można wykorzystać i wdrożyć w życie, tym samym eliminując tzw. czynnik ludzki który to okazuje się być najsłabszym ogniwem w całym gąszczu możliwości popełnienia błędu ...
Tomek,

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Znikający towar
« Odpowiedź #59 dnia: Marzec 31, 2016, 21:59:43 »