Autor Wątek: Zwroty detaliczne 3 pytania.  (Przeczytany 1863 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline matek222

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: subiekt GT 1.49 SP1
Zwroty detaliczne 3 pytania.
« dnia: Luty 15, 2018, 15:26:50 »
Cześć,

1. Jak dokujecie zwrotu ze sprzedaży detalicznej jeżeli klient zapłacił za przesyłkę 10zł, a zwracacie mu za przesyłkę np. 8 zł?
2. Jak dokonujecie zwrotu ze sprzedaży detalicznej towaru jeżeli klientowi potrącacie kwotę za odesłanie towaru niepełnowartościowego. Np. towar wart 100zł, klientowi zwracamy 80zł?
3. Jak księgujecie zwrot za przesyłkę reklamacyjną ( zwrot dla klienta pieniędzy z tytułu poniesionych przez niego kosztów przesyłki)?

Dzięki za pomoc

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17063
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Zwroty detaliczne 3 pytania.
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 15, 2018, 18:10:19 »
1. Jak dokujecie zwrotu ze sprzedaży detalicznej jeżeli klient zapłacił za przesyłkę 10zł, a zwracacie mu za przesyłkę np. 8 zł?

Należy usunąć przesyłkę za 10 zł i dodać przesyłkę za 8 zł.

2. Jak dokonujecie zwrotu ze sprzedaży detalicznej towaru jeżeli klientowi potrącacie kwotę za odesłanie towaru niepełnowartościowego. Np. towar wart 100zł, klientowi zwracamy 80zł?

Rozważyłbym pełny zwrot i sprzedaż na 20 zł.

3. Jak księgujecie zwrot za przesyłkę reklamacyjną ( zwrot dla klienta pieniędzy z tytułu poniesionych przez niego kosztów przesyłki)?

Pytaj we właściwym dziale związanym z księgowością.
Daniel, Białystok.

Offline matek222

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: subiekt GT 1.49 SP1
Odp: Zwroty detaliczne 3 pytania.
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 15, 2018, 19:50:51 »
@ dkozlowski

1. Jeżeli usunę usługę transportową i chce dodać nową usługę transportową wskakuje cena z paragonu. Nie mam możliwości edytowania tej wartości.

2. Tylko co klientowi sprzedać, aby nie zeszło z stanu magazynowego? Robiąc zwrot wskakuje mi towar na magazyn, a potem gdym mu sprzedał ten sam towar, to znowu zejdzie ze stanu magazynowego.



Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17063
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Zwroty detaliczne 3 pytania.
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 15, 2018, 20:09:06 »
@ dkozlowski

1. Jeżeli usunę usługę transportową i chce dodać nową usługę transportową wskakuje cena z paragonu. Nie mam możliwości edytowania tej wartości.

A czy ja coś pisałem o zmianie ceny na pozycji dokumentu ? Cenę należy ustalić w kartotece towaru.

2. Tylko co klientowi sprzedać, aby nie zeszło z stanu magazynowego? Robiąc zwrot wskakuje mi towar na magazyn, a potem gdym mu sprzedał ten sam towar, to znowu zejdzie ze stanu magazynowego.

Dowolną usługę.
Daniel, Białystok.

Offline socha86

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 576
  • Reputacja +14/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT, Rachmistrz GT - najnowsze
Odp: Zwroty detaliczne 3 pytania.
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 15, 2018, 21:12:17 »
1. Jeżeli usunę usługę transportową i chce dodać nową usługę transportową wskakuje cena z paragonu. Nie mam możliwości edytowania tej wartości.
Musisz mieć w kartotece co najmniej dwie pozycje z kosztami wysyłki. Usuwasz jedną i wstawiasz w to miejsce drugą która w kartotece ma ustawioną najniższa cenę

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Zwroty detaliczne 3 pytania.
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 15, 2018, 21:12:17 »