Autor Wątek: Problem z kluczem licencyjnym  (Przeczytany 6154 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tronify

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Rachmistrz GT 1.49
Problem z kluczem licencyjnym
« dnia: Listopad 17, 2017, 08:30:45 »
Witam, ostatnio zakupiłem klucz licencyjny na wersję Rachmistrza 1.49 i napotkałem pewną przeszkodę.
Otóż nie mogę aktywować licencji na wersję 1.49, ponieważ firma, którą prowadzę jest zarejestrowana jako podmiot, a nie biuro rachunkowe.
Dzwoniłem w tej sprawie do biura obsługi klienta parę miesięcy temu z zamiarem rozwiązania tego własnie problemu i udało mi się(wtedy tak myślałem) go rozwiązać. Konsultant powiedział, że zmienił podmiot na biuro rachunkowe i nie powinno być już żadnego problemu. Parę dni temu, po nieudanej aktywacji klucza licencyjnego znowu zadzwoniłem do biura obsługi klienta i z moim zdziwieniem dowiedziałem się, że podmiot owszem, został zmieniony na biuro rachunkowe, ale tylko po ich stronie i że jedyną moją opcją zmiany tego po mojej stronie (co pozwoli mi aktywować licencję) jest zarchiwizowanie całej bazy i wysłaniu do insertu, a oni za drobną opłatą (200zł) mogą mi to zmienić.

I tu rodzi się moje pytanie: Czy jest jakiś inny sposób, żeby to zrobić?
Nie mam zamiaru płacić 200 zł za usługę, która powinna być dostępna bez opłat dla każdego użytkownika?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

Offline birds22

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9210
  • Reputacja +1304/-21
  • Wersja programu: Najnowsza
Odp: Problem z kluczem licencyjnym
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 17, 2017, 08:34:58 »
A kto zaktywował licencję na podmiot? Przy zakładaniu podmiotu jest przecież znacznik, czy właścicielem licencji jest biuro rachunkowe...
Sławek, Zduńska Wola

Offline tronify

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Rachmistrz GT 1.49
Odp: Problem z kluczem licencyjnym
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 17, 2017, 08:38:18 »
Ja aktywowałem licencję, jednak zrobiłem to nieprawidłowo, bo jak już wspomniałem aktywowałem ją na podmiot, nie na biuro rachunkowe. Dlatego moje pytanie wciąż pozostaje te same: Czy da się to zmienić?

Offline birds22

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9210
  • Reputacja +1304/-21
  • Wersja programu: Najnowsza
Odp: Problem z kluczem licencyjnym
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 17, 2017, 08:44:26 »
Skoro sam to zrobiłeś źle to dlaczego masz pretensje do innych?

Co do meritum - nie się samodzielnie zmienić licencji w już aktywowanym podmiocie. Reset licencji może zrobić Insert lub serwisant . Jeżeli Twój dostawca programu nie potrafi Ci pomóc to poszukaj innego (też będzie raczej odpłatnie).
Robiłem już to wielokrotnie (moi klienci mają aktywowane poprawnie bo sam im to robię w ramach zakupu).
Sławek, Zduńska Wola

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4876
  • Reputacja +172/-11
Odp: Problem z kluczem licencyjnym
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 17, 2017, 09:24:55 »
Otóż nie mogę aktywować licencji na wersję 1.49, ponieważ firma, którą prowadzę jest zarejestrowana jako podmiot, a nie biuro rachunkowe.
Dzwoniłem w tej sprawie do biura obsługi klienta parę miesięcy temu z zamiarem rozwiązania tego własnie problemu i udało mi się(wtedy tak myślałem) go rozwiązać. Konsultant powiedział, że zmienił podmiot na biuro rachunkowe i nie powinno być już żadnego problemu. Parę dni temu, po nieudanej aktywacji klucza licencyjnego znowu zadzwoniłem do biura obsługi klienta i z moim zdziwieniem dowiedziałem się, że podmiot owszem, został zmieniony na biuro rachunkowe, ale tylko po ich stronie i że jedyną moją opcją zmiany tego po mojej stronie (co pozwoli mi aktywować licencję) jest zarchiwizowanie całej bazy i wysłaniu do insertu, a oni za drobną opłatą (200zł) mogą mi to zmienić.

I tu rodzi się moje pytanie: Czy jest jakiś inny sposób, żeby to zrobić?
Tak, możesz to załatwić u dobrego serwisanta bez wysyłania bazy, w cenie jaką ten serwisant z Tobą uzgodni.

Nie mam zamiaru płacić 200 zł za usługę, która powinna być dostępna bez opłat dla każdego użytkownika?
A, to już Twój wybór. Możesz nie płacić.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17059
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Problem z kluczem licencyjnym
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 17, 2017, 10:47:46 »
I tu rodzi się moje pytanie: Czy jest jakiś inny sposób, żeby to zrobić?
Nie mam zamiaru płacić 200 zł za usługę, która powinna być dostępna bez opłat dla każdego użytkownika?

Oczywiście jest - wystarczy założyć podmiot raz jeszcze i wprowadzić ponownie dane.
Daniel, Białystok.

Offline Biniew

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4095
  • Reputacja +275/-17
  • Wersja programu: GT i Nexo
Odp: Problem z kluczem licencyjnym
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 17, 2017, 15:00:02 »
wklep do nowego, bedzie taniej

Offline cctom

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 91
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: aktualna
Odp: Problem z kluczem licencyjnym
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 15, 2018, 15:51:04 »
Cześć wszystkim
Pozwolę sobie dopytać się w tym temacie.
Mam w tej chwili (FIRMA A) Subiekta i Rachmistrza ( pierwszy sprzedaje, drugi księguje) - ale w obrębie tylko jednej FIRMY A.
Chciałbym zmienić licencję Rachmistrza na licencję biura rachunkowego.
Zadzwoniłem do Inserta - jak przyślę im aktualny wpis z Ceidg dla FIRMY A - zmienią mi bezpłatnie licencję na biuro księgowe. Mam nadzieję, że czegoś nie pochrzaniłem do tej pory.
Mając ta licencję będę mógł w Rachmistrzu dodawać nowe podmioty ( dla których chcę prowadzić księgowość)
Co w takim razie ze starą FIRMĄ A - czy będę mógł dla niej prowadzić księgowość tak jak dotychczas??
Te 200 zł - płacimy za przerobienie bazy z jedno-podmiotowej na wielo-podmiotową?? Czy tak??
Czy w takim razie można założyć na nowej licencji starą FIRMĘ A od nowa ( startując od zera??) jako jedną z wielu??
W wersji jedno-firmowej Subiekt i Rachmistrz mają dostęp do tej samej bazy kontrahentów - jak jest w wersji biura księgowego ( subiekt i rachmistrz na tym samym komputerze)??

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4876
  • Reputacja +172/-11
Odp: Problem z kluczem licencyjnym
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 15, 2018, 16:39:54 »
Co w takim razie ze starą FIRMĄ A - czy będę mógł dla niej prowadzić księgowość tak jak dotychczas??
Te 200 zł - płacimy za przerobienie bazy z jedno-podmiotowej na wielo-podmiotową?? Czy tak??
Jakie 200 zł? W tej historii nie było żadnej kwoty.

Czy w takim razie można założyć na nowej licencji starą FIRMĘ A od nowa ( startując od zera??) jako jedną z wielu??
W wersji jedno-firmowej Subiekt i Rachmistrz mają dostęp do tej samej bazy kontrahentów - jak jest w wersji biura księgowego ( subiekt i rachmistrz na tym samym komputerze)??
W wersji dla biura jest tak samo, albo inaczej, w zależności od tego co wybierzesz.

Jeśli InsERT "przepisze" licencję, to dostaniesz nowy kod aktywacyjny, przeznaczony dla "biura".
Bazę dotychczasową będziesz mógł używać bez zmian po zmianie danych licencyjnych.
Jest to operacja, której nie możesz wykonać z poziomu programu.
Może ją zrobić Insert (będziesz musiał wysłać do nich bazę i nie pracować przez jakiś czas) albo kompetentny serwisant (bez wysyłania, da się zdalnie).
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline cctom

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 91
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: aktualna
Odp: Problem z kluczem licencyjnym
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 15, 2018, 16:56:06 »
"Nie mam zamiaru płacić 200 zł za usługę, która powinna być dostępna bez opłat dla każdego użytkownika?" - to jest zdanie z pierwszego postu w tym wątku. Stąd ta kwota... ja jej wcale nie kwestionuję!!

"kompetentny serwisant (bez wysyłania, da się zdalnie)" - robimy to w momencie posiadania nowej licencji ?? ( TimeViever wystarczy??).  I jakie to są pieniądze dla kompetentnego serwisanta??


Offline Biniew

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4095
  • Reputacja +275/-17
  • Wersja programu: GT i Nexo
Odp: Problem z kluczem licencyjnym
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 15, 2018, 17:00:05 »
do dogadania:-)

Offline cctom

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 91
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: aktualna
Odp: Problem z kluczem licencyjnym
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 15, 2018, 17:11:03 »
Ja sobie zdaję sprawę z tego, że mogę na nowo założyć swoją firmę jako jedną z wielu na Rachmistrzu z licencją biura. Tylko problemem są tu dane z kilku lat wstecz i baza kontrahentów. Ale wszystko ma swoją cenę ?? Jaka ona jest  - jej wysokość pozwoli na ocenę przydatności tej operacji.
I jeszcze jedno - czy przy licencji wielo-podmiotowej (biuro księgowe)  można  tak ustawić parametry, aby baza kontrahentów była wspólna dla wszystkich podmiotów???

Offline Biniew

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4095
  • Reputacja +275/-17
  • Wersja programu: GT i Nexo
Odp: Problem z kluczem licencyjnym
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 15, 2018, 17:44:46 »
insert to robi za 150 zł netto
nie mozna tak ustawic bo to jest chyba lekko bezsensu po co maja sie platac bo bazie firmy A kontrahenci firmy B?

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4876
  • Reputacja +172/-11
Problem z kluczem licencyjnym
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 15, 2018, 18:04:06 »
A przede wszystkim po prostu nie ma takiej technicznej możliwości.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Problem z kluczem licencyjnym
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 16, 2018, 12:27:42 »
A przede wszystkim po prostu nie ma takiej technicznej możliwości.
W programach księgowych i płacowym każdy podmiot, to osobna baza. Z tym, że na takiej pojedynczejosobnej bazie mogą pracować inne progamy, np Subiekt w Twoim przypadku.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Problem z kluczem licencyjnym
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 16, 2018, 12:27:42 »